Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavić, Željko | 30 |
0 |
0 |
|
Kovačević, Emma | 0 |
0 |
30 |
Upoznati studente s poviješću ideje odgoja i obrazovanja, s demokratizacijom odgoja i obrazovanja, kao i s odgojno-obrazovnim sustavom, njegovom organizacijom, unutarnjom strukturom, teorijskim zasnivanjem odgoja i obrazovanja u modernom društvu i socijalno-povijesnom razvoju te značenjem za kulturu društva i razvoj pojedinaca. Također je cilj upoznati studente s ulogom odgoja i obrazovanja u socijalnoj stratifikaciji i diferencijaciji, kao i meritokratskom ulogom obrazovanja u društvu. Cilj nastave je i stjecanje odgojno-obrazovnih kompetencija potrebnih za izvođenje nastave sociologije u školskom sustavu.
Po završetku nastave iz ovoga kolegija student će moći:
Teorijski i povijesni pregled: Sociologija odgoja i obrazovanja: nastanak i razvoj; Pojam obrazovanja i odgoja; Sociološki pristup i relevantne teorijske koncepcije.
Društveni kontekst odgoja i obrazovanja: Povijesne i socijalne pretpostavke (rad, idustrijalizacija, modernizacija, obrazovanje u antici, novovjeko obrazovanje, promjene odgojnih koncepcija); Društveni karakter odgoja i obrazovanja, Socijalizacija, Društvene vrijednosti, konflikti i kontrola, Socijalni kapital u odgoju i obrazovanju; Uloga obitelji i škole u odgoju; Društvene i odgojno-obrazovne nejednakosti, rodna stratifikacija i rodne razlike u odgoju i obrazovanju.
Institucionalni sustav odgoja i obrazovanja: Škola kao organizacija: suvremene tendencije i funkcije; Organizacija škole i školskog sustava i odgojno-obrazovni ishodi; Usporedba hrvatskog školskog sustava s onima u svijetu; Javne i privatne škole i njihova kvaliteta; Obrazovanje i ideologija reprodukcija kulture;
Edukacija i socijalne promjene: Obrazovanje i društvena pokretljivost (mobilnost, diferencijacija i selekcija); Obrazovanje i društvena reprodukcija (slojna, profesionalna); Obrazovanje i zapošljavanje; Edukacija kao komunikacija.
Obrazovanje i tehnološke promjene: Modernizacija i promjene u obrazovanju; Kriza obrazovanja; Promjene modernog društva i obrazovne reforme; Alternativni odgoj i obrazovanje; Obrazovanje za budućnost – od društva rada prema društvu znanja i znanosti (kognitivno društvo).
Odgoj, obrazovanje, demokratsko društvo i kultura: Obrazovanje i demokracija; Ekološka edukacija; Religijska kultura, vjerski odgoj; Edukacija i multikulturno društvo.
predavanja, seminari i radionice, ostalo
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Uspoređivanje i provjera pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u raspravi |
Kombinirati klasične i suvremene teorije klasnih odgojno-obrazovnih nejednakosti te vrednovati mjere usmjerene prema smanjenju obrazovnih nejednakosti | Pismeni i usmeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje i provjera pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u raspravi |
Usporediti odnos odgoja i obrazovanja i kulturnih promjena te odnos odgoja i obrazovanja i tržišnog kapitalizma | Pismeni i usmeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje i provjera pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u raspravi |
Vrednovati povezanost mikro (obitelj i prijatelji), mezo (škola) i makro (razina socijalne integracije i povjerenja u društvu) socijalnog kapitala i odgojno-obrazovnih učinaka te argumentirati njezinu primjenu u školskoj praksi | Pismeni i usmeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, izdvajanje prednosti i nedostaka, analiza slučaja | Pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u raspravi Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Interpretirati institucionalno-organizacijske odrednice (javne i privatne škole, veličina škola i njihova opremljenost, veličina razreda, iskustvo nastavnika) odgojno-obrazovnih ishoda i procijeniti njihovu empirijsku utemeljenost | Pismeni i usmeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, izdvajanje prednosti i nedostaka, analiza slučaja | Pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u raspravi Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Argumentirati važnost demokratskog odgoja i obrazovanja u održanju demokratske političke kulture |
Pismeni i usmeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, izdvajanje prednosti i nedostaka, analiza slučaja | Pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u raspravi Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Kritički ocijeniti javne politike u području odgoja i obrazovanja |
Pismeni i usmeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Sinteza i vrednovanje pojmova i teorija u seminarskoj nastavi, grupna analiza studentskih istraživačkih radova | Samostalna analiza literature i izvora Planiranje i provedba istraživanja Izlaganje |
Formulirati istraživačke ciljeve i hipoteze s temom iz područja sociologije odgoja i obrazovanja te interpretirati i prezentirati dobivene rezultate u teorijskom kontekstu |
Istraživački rad koji mora imati jasne ciljeve, hipoteze ili istraživačka pitanja te uključivati adekvatnu analizu podataka i izvora te poštovanje etičkih smjernica u sociologiji. Vrednuje se i komunikacijska kvaliteta izlaganja. |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1,5 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 30% |
Usmeni ispit | 1,5 | 20% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Seminarski rad 30% (30 bodova)
Pismeni ispit 30% (30 bodova)
Usmeni ispit 40% (40 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 50,00 bodova: nedovoljan (1);
50,01 – 58,00 bodova: dovoljan (2);
58,01 – 75,00 bodova: dobar (3);
75,01 – 92,00 bodova: vrlo dobar (4);
92,01 – 100,00 bodova: izvrstan (5).
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta