Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavić, Željko | 30 |
0 |
0 |
|
Jurlina, Juraj | 0 |
0 |
15 |
Upoznati studente s procesima kretanja religioznosti, položaja religije i međusobnim odnosima religijskih zajednica u suvremenim društvima te ih osposobiti za samostalni i originalni teorijsko-istraživački rad u području sociologije religije, odnosno kod studenata razviti kritičku svijest o problematiziranju religijskih fenomena u njihovom sociokulturnom kontekstu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Određenje pojma religija i religioznost. Tipologija religijskih zajednica. Klasični pristupi u sociologiji religije (Marx, Durkheim, Weber i dr.). Difuzna i građanska religija.Teorija sekularizacije. Modeli racionalnog izbora i religijskih ekonomija. Postmoderna religioznost i novi religijski pokreti. Medijatizacija religije. Društveni korelati religioznosti. Nacija, identitet i religija. Religija i religioznost u RH. Modeli odnosa države i vjerskih zajednica. Načini financiranja vjerskih zajednica i njihov pravni položaj. Metodološki pristupi istraživanjima religioznosti.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci, ostalo
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Uspoređivanje pojmova i teorija, prikaz slučaja, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi |
Kritički vrednovati i argumentirati klasične i suvremene teorijske pristupe u sociologiji religije |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, prikaz slučaja, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi |
Procijeniti teorijske pristupe fenomenu sekularizacije i njihovu empirijsku utemeljenost |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, prikaz slučaja, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi |
Kritički prosuditi različite poglede na kretanje religioznosti i položaj vjerskih zajednica u republici Hrvatskoj |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, prikaz slučaja, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi |
Usporediti modele odnosa crkve i vjerskih zajednica te argumentirati njihove prednosti i nedostatke |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, izdvajanje prednosti i nedostaka | Aktivno sudjelovanje u raspravi Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Interpretirati društvene (dobne, rodne, obrazovne, klasne) korelate religioznosti te vrednovati njihova teorijska objašnjenja |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Predavanja, grupna rasprava, traženje i analiziranje primjera, izdvajanje prednosti i nedostataka | Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature i izvora |
Kritički prosuditi različite poglede na kretanje religioznosti i položaj vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Predavanja, grupna rasprava, traženje i analiziranje primjera, izdvajanje prednosti i nedostataka | Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature i izvora |
Usporediti modele odnosa crkve i vjerskih zajednica te argumentirati njihove prednosti i nedostatke |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Provjera pojmova i teorija u seminarskoj nastavi | Samostalan rad na literaturi planiranje i provedba istraživanja izlaganje |
Formulirati istraživačke ciljeve i hipoteze s temom iz područja sociologije religije, konstruirati mjerni instrument te interpretirati dobivene rezultate u teorijskom kontekstu | Seminarski rad. U njemu se od studenta očekuje samostalna provedba istraživanja koje uključuje analizu podataka i poštovanja etičkih smjernica u sociologiji. |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Istraživanje | 0,5 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,2 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,25 | 30% |
Usmeni ispit | 0,5 | 20% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Seminarski rad 30% (30 bodova)
Pismeni ispit (ili kolokviji) 30% (30 bodova)
Usmeni ispit 40% (40 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 50,00 bodova: nedovoljan (1);
50,01 – 58,00 bodova: dovoljan (2);
58,01 – 75,00 bodova: dobar (3);
75,01 – 92,00 bodova: vrlo dobar (4);
92,01 – 100,00 bodova: izvrstan (5).
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta