| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Tatarin, Milovan | 30 |
0 |
15 |
Marin Držić nedvojbeno je jedan od najbolje proučenih dopreporodnih hrvatskih pisaca, jedini koji je dobio personalni leksikon. Mjesto u nacionalnom književnom kanonu osigurao je ponajprije estetskom relevantnošću dramskoga opusa, u kojemu su se na inovativan način isprepleli utjecaji plautovske komičke dramaturgije s temama vezanim za onodobnu dubrovačku zbilju. Dobro poznavanje Držićeva opusa nije samo pitanje strukovne kompetencije, riječ je o bitnoj sastavnici nacionalnoga identiteta. Jer, kako je, primjerice, Petrarca emblematičan za talijansku književnu kulturu, Shakespeare za englesku, a Molière za francusku, tako bi Držić trebao biti za hrvatsku. Upravo je zato cilj kolegija studente sveobuhvatno obavijestiti o različitim aspektima držićijane: o piščevu životu, tematsko-motivskim, žanrovskim i poetičkim obilježjima njegova književnoga djela, pokušaju da potkraj života izvede prevrat u Dubrovačkoj Republici uz pomoć medičejskog dvora, konačno o izmjenama interpretativnih paradigmi (pozitivistički, komparativni, sociološki, stilistički, psihoanalitički, kulturalnomaterijalistički pristup).
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Syllabus:
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
| Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
|---|---|---|---|
| predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | definirati zašto je Marin Držić kanonski pisac | pisani ispit |
| predavanje | slušanje, pisanje | napraviti tipologiju Držićevih djela | pisani ispit |
| rad na tekstu mentorske konzultacije |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (usmeno izlaganje | analizirati Držićeve pastoralno-mitološke drame i plautovske komedije | pisani seminarski rad |
| predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | argumentirati vezanost Držićeva dramskoga opusa uz dubrovačku zbilju 16. stoljeća kao važnu odrednicu razumijevanja njegova teatra | pisani ispit |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Pismeni ispit | 1,5 | 0% |
| Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
| Seminarski rad | 0,3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz završnoga pisanog ispita: 100% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati (tj. dopušteno je izostati s tri predavanja i tri seminara).
Student ostvaruje pravo izlaska na završni pisani ispit ako je stekao uvjete za potpis.
Redovito pohađanje predavanja i seminara, što je uvjet za potpis, izrada seminarskoga rada, položen završni pisani ispit.
Studentska anketa