Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Peternai Andrić, Kristina | 15 |
0 |
15 |
Kolegij bi studente trebao upoznati s osnovnim pojmovima i pristupima pripovijedanju kroz različite književnoteorijske uvide. Nakon usvojenih teorijskih pristupa, studenti bi trebali steći vještinu analize pripovijesti i strukturalističkim i poststrukturalističkim metodama.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Kolegij je posvećen uvodu u teorijsko promišljanje problema pripovjednog teksta i pripovijedanja poglavito iz strukturalističko-naratološke perspektive (Roland Barthes, Mieke Bal, Umberto Eco, Gerrard Genette, Wolfgang Iser, Tzvetan Todorov, Vladimir Propp) razvijene na tezama lingvista Ferdinanda de Saussurea i antropologa Claudea Levi-Straussa te iz poststrukturalističkih i postmodernističkih teorija (Linda Hutcheon, Andrew Gibson, Mark Currie, Thomas Keenan). Obradit će se književnoteorijska terminologija i metodologija vezana uz teoriju pripovijedanja, riječju, razmotrit će se pitanja pripovjedača i pripovjedačke perspektive, fokalizacije, tipovi fabule i njezina razlikovanja od sižea, pripovjednih tehnika, kategorije intertekstualnosti, autoreferncijalnosti, ali i pitanja politike i etike pripovijedanja s naglaskom na performativnu koncepciju pripovjednog teksta. Stečena teorijska znanja propitat će se na književnim predlošcima.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
---|---|---|---|
Istraživanje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1,2 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena postignuta seminarskim izlaganjem, seminarskim radom i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 15% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog izlaganja, 15% iz seminarskog rada, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz navedenih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 bodova.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Student je obvezan redovito pohađati nastavu, provesti samostalno istraživanje i na osnovu njega izraditi seminarski rad te položiti pisani ispit.
Studentska anketa.