| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
| HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Pšihistal, Ružica | 15 |
0 |
15 |
Kolegijem stječu stručne kompetencije iz područja teorije književnosti u interdisciplinarnome prožimanju znanosti o književnosti s temeljnim retoričkim i filozofsko-teološkim prinosima teoriji alegorije.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Teorijske pretpostavke alegorije kao figure, kao tumačenja i književne vrste. Alegorija u komunikacijskome trokutu: autor, tekst i čitatelj. Alegorija u retoričkoj mreži. Alegorija i metafora. Povijest alegoreze. Povijest alegorije kao vrste. Tipični narativni i deskriptivni modeli alegorije. Kvintilijan i Ciceron prema sv. Augustinu. Allegoria in verbis / alegorija in factis. Biblijska tipologija. Sensus parabolicus i doslovni smisao (Toma Akvinski). Alegorija u srednjovjekovnoj estetici. Alegorija i simbol u romantizmu. Renesansa alegorije u 20. stoljeću: Benjaminova filozofija alegorije, arhetipska kritika (Frye), alegorija i dekonstrukcija (de Man).
predavanja, seminari i radionice
| 2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
| predavanje seminari i radionice |
sustavno opažanje, sudjelovanje u raspravama, analiza literature | objasniti alegoriju kao retorički, hermeneutički i genološki pojam | pismeni ispit usmeni ispit |
| predavanje | sustavno opažanje, sudjelovanje u raspravama | odrediti temeljne prinose teoriji alegoriji u povijesnome slijedu | pismeni ispit usmeni ispit |
| predavanje seminari i radionice |
učenje po modelu, analiza izvora i literature | razlikovati kršćansku alegoriju od »sekularne« alegorije | referat esej |
| mentorski rad samostalni zadaci |
izvršavanje dogovorenih obveza, samostalno postavljati i rješavati probleme | vrjednovati mnemoničku ulogu alegorije u kulturnome i književnopovijesnome kontekstu | praktičan rad |
Esej, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Referat, Usmeni ispit
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Esej | 0,2 | 0% |
| Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
| Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
| Praktični rad | 0,1 | 0% |
| Referat | 0,2 | 0% |
| Usmeni ispit | 0,2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz eseja, referata, praktičnoga rada, pisanoga ispita i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz pisanoga ispita, 15% iz eseja, 15% iz referata, 10% iz praktičnoga rada, a 20% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno pratiti nastavu, kontinuirano izvršavati seminarske zadaće i položiti završni ispit.
Tekstovi
Leksikoni
Zbornici
Ostala literatura
Analizom uspješnosti izvršavanja studentskih obveza, ispitivanjem mišljenja studenata, njihovih sugestija i reakcija tijekom nastave pratit će se kvaliteta stjecanja izlaznih kompetencija. Kvaliteta izlaznih kompetencija pratit će se također putem završnoga evaluacijskog upitnika i drugih postupaka koje provodi Povjerenstvo za kvalitetu Filozofskog fakulteta.