Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tomas, Domagoj | 0 |
0 |
0 |
|
Pejić, Luka | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s povijesnim činjenicama, pojavama, procesima i uzročno-posljedičnim povezanostima karakterističnima za 19. stoljeće s naglaskom na komparativni pristup europskoj i svjetskoj povijesti te ih uvesti u metode kritičkog vrednovanja stručne i znanstvene literature za povijest 19. stoljeća.
Opća obilježja i ključni historiografski problemi „dugog“ 19. stoljeća, uzroci, tijek i dugoročne posljedice Francuske revolucije, Napoleon, Bečki kongres i novi europski poredak, Proljeće naroda 1848./1849., ujedinjenje Njemačke i Italije, život u viktorijanskoj Engleskoj - industrijalizacija i uspon kapitalizma, socijalizam 19. stoljeća, Sjedinjene Američke Države – pregled najvažnijih društveno-političkih zbivanja, kolonijalna carstva i europski imperijalizam, podjela Afrike, osvrt na izvaneuropske zemlje - Latinska Amerika Simóna Bolívara, Japan, Kina i Indija, znanost i umjetnost 19. stoljeća – od željeznica i eugenike do kinematografa, secesije i psihoanalize, Prvi svjetski rat – uzroci, tijek i neposredne posljedice, sufražetski pokret, Carska Rusija i velike revolucije na kraju „dugoga“ 19. stoljeća
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje, analiza primjera, rasprava, seminarsko izlaganje |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, seminarski rad, sudjelovanje u raspravi |
izložiti temeljne faktografske odrednice svjetske povijesti 19. stoljeća | aktivnost na nastavi, seminar, kolokviji |
predavanje, heuristički razgovor, rasprava, seminarsko izlaganje |
usmjereno slušanje, uspoređivanje primjera i zaključivanje, samostalna analiza literature, seminarski rad, sudjelovanje u raspravi |
objasniti kontekst i uzročno-posljedične veze najvažnijih procesa koji su obilježili svjetsku povijest „dugog“ 19. stoljeća | aktivnost na nastavi, seminar, kolokviji |
predavanje, analiza primjera, heuristički razgovor, rasprava, seminarsko izlaganje |
usmjereno slušanje, uspoređivanje primjera i zaključivanje, samostalna analiza literature, seminarski rad, sudjelovanje u raspravi |
usporediti određene pojave, poput industrijalizacije ili kolonijalizma, u različitim zemljama 19. stoljeća | aktivnost na nastavi, seminar, kolokviji |
predavanje, heuristički razgovor, rasprava, seminarsko izlaganje |
usmjereno slušanje, samostalna analiza literature, seminarski rad, sudjelovanje u raspravi | raspraviti o nizu fenomena iz političke, socijalne, kulturne i gospodarske povijesti 19. stoljeća | aktivnost na nastavi, seminar, kolokviji |
rad na tekstu, rasprava, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, seminarsko izlaganje |
usmjereno slušanje, samostalna analiza izvora i literature, seminarski rad, sudjelovanje u raspravi |
vrednovati ključne historiografske izvore i literaturu o pitanjima obuhvaćenima kolegijem | aktivnost na nastavi, seminar |
predavanje, heuristički razgovor, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora, rasprava, seminarsko izlaganje |
samostalna analiza literature, uspoređivanje primjera i zaključivanje, seminarski rad, sudjelovanje u raspravi, izrada eseja |
napisati stručni rad iz domene svjetske povijesti 19. stoljeća | aktivnost na nastavi, seminar |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,38 | 0% |
Pisani ispit | 0,95 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,57 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene u obzir se uzimaju kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) s 20% udjela u konačnoj ocjeni, kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja (kratke provjere u obliku kolokvija) s 50% udjela u konačnoj ocjeni, te seminarski rad s 30% udjela u konačnoj ocjeni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalnu prolaznu ocjenu dovoljan (2). Studenti koji ne polože oba kolokvija moraju polagati pismeni ispit iz cjelokupnog gradiva tijekom ispitnih rokova. Studenti koji iz aktivnosti na nastavi ili seminarskog rada dobiju negativnu ocjenu moraju polagati usmeni ispit iz cjelokupnog gradiva u vrijeme redovnih ispitnih rokova.
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama o seminarskim temama, raspravljati i analizirati dokumentarne filmove na nastavnu temu, izaći na kolokvije.
Enrico Cravetto, ur. Povijest, sv. 12 – 16, Jutarnji list, Zagreb 2008. (odabrana poglavlja)
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.