Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tomas, Domagoj | 30 |
0 |
0 |
|
Pejić, Luka | 0 |
0 |
15 |
Temeljna intencija ovog predmeta jest pokazati studentima involviranost navedenog prostora u glavne socijalne, političke i gospodarske tijekove onovremene jugoistočne Europe, kako bi se utvrdila civilizacijska pripadnost. Također, bitan element predmeta "Povijest srednje i jugoistočne Europe u 19. i 20. stoljeću" jesu i posebitosti svih teritorijalnih i političkih jedinica ponaosob koje sačinjavaju prostornu cjelinu srednje i jugoistočne Europe
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Biti će analiziran odraz i oživotvorenje triju temeljnih procesa koji obilježavaju jugoistočnu Europu 19. i 20. stoljeća (na ciljanom prostoru svih naroda i zemalja jugoistočne Europe.
Analizirat će se proces stvaranja nacije, tehnički napredak i populacijski rast naroda jugoistočne Europe tijekom 19. i 20. stoljeća.
Pokušati će se utvrditi je li prostor interesa jugoistočne Europe sastavni dio Europe, njezina periferija ili se nalazi izvan procesa koji u bitnom obilježavaju devetnaestvjekovnnu i dvadesetvjekovnu Europu.
Na posebnoj će se razini srednje i jugoistočne Europe analizirati fenomen pojavljivanja nacionalizma te pojave nadnacionalnih ideologija (austroslavizam, jugoslavenstvo...).
Također, analizirat će se odnosi dvaju "umirućih" carstava (Habsburško i Osmansko) te ukazati na "sumrak" vladalačkih dina
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | objasniti povijesne događaje s gledišta političko-ekonomsko-kulturnih i vojnih određenosti u povijesti jugoistočne Europe u novom vijeku | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | analizirati razvoj pravno-povijesnih institucija i organizacija | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | definirati međunacionalne političke odnose u jugoistočnoj Europi | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | posjedovati znanja o načinima i sredstvima političkog i stranačkog komuniciranja i ulozi političkih i kulturnih osoba u razvitku povijesnih događanja | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje, rasprava | raspravljati o načinima, sredstvima i organima, danas i u povijesti, za održavanje međunarodnog i vjerskog mira i sigurnosti u jugoistočnoj Europi | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad. usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kolokviji/pismeni ispit/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 20% |
Kolokviji/pismeni ispit/usmeni ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 30% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit sastoji se od pismenog ispita, ukoliko student ne položi ispit putem kolokvija te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni
Pohađanje nastave i seminara, pisanje i prezentiranje seminarskih radova
Sveučilišna anketa, analiza kvalite izvedbe nastave.