Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Rišner, Vlasta | 30 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija upoznati studente s različitim padežnim značenjima, prijedložnim i besprijedložnim izrazima, kao i odnosima između nadređenih i podređenih riječi u sintagmama. Cilj je predmeta i osposobiti studente za samostalnu usporedbu padežnih značenja u građi koja pripada različitim stilovima, kao i razviti njihovu sposobnost opisa utemeljena na znanstvenoj metodologiji te zaključivanja o smjeru razvitka hrvatskoga padežnoga sustava.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Prijedložni i besprijedložni izrazi, dimenzionalna i nedimenzionalna značenja prijedloga.
Padežna značenja; nominativ, genitiv, dativ, akuzativ, vokativ, lokativ, instrumental.
Puni (središnji) i periferni padeži.
Značenja atributa.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje radionica samostalni zadatak |
slušanje izlaganja, analiza primjera, sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenog, vježbanje | razlikovati određenicu (nadređenu riječ) i odrednicu (podređenu riječ) | aktivnost studenata u nastavi kolokvij usmeni ispit |
seminarski rad samostalni istraživački zadatak |
analiza primjera, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema, oblikovanje seminarskog rada | analizirati dimenzionalna i nedimenzionalna značenja | aktivnost studenata u nastavi seminarski rad kolokvij |
radionica mentorski rad rasprava |
analiza primjera, sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema, usmeno izlaganje, rasprava | usporediti značenjske veze među padežima | aktivnost studenata u nastavi kolokvij |
radionica seminarski rad rasprava |
analiza primjera, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, postavljanje i rješavanje problema, oblikovanje seminarskog rada | opisati sva padežna značenja u izdvojenu tekstu, bez obzira na stilsku pripadnost | aktivnost studenata u nastavi seminarski rad usmeni ispit |
radionica seminarski rad mentorski rad |
sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenog, analiza primjera, usmeno izlaganje, oblikovanje seminarskog rada | razlikovati padežna značenja prema sintaktičkim ulogama | kolokvij seminarski rad |
predavanje mentorski rad |
slušanje izlaganja, čitanje i samostalna uporaba i analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, primjena naučenog | uspoređivati morfološku, sintaktičku i semantičku literaturu vezanu uz padežna značenja | usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava analiza primjera |
slušanje predavanja, ponavljanje i primjena naučenog, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, rasprava | argumentirano opisati smjer razvitka hrvatskoga padežnoga sustava | aktivnost studenata u nastavi usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju se konačne ocjene uzima u obzir ocjena pisanoga oblika i usmenoga izlaganja seminarskoga rada, kolokvija i završnoga pismenoga ispita. Od toga 40% konačne ocjene čini ocjena seminara, 40% ocjena kolokvija, 20% ocjena završnoga usmenoga ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni pisano položiti jedan kolokvij i napisati i izložiti jedan seminarski rad. Položeni kolokvij i izvrsno izložen i napisan seminarski rad može značiti oslobođenje od usmenoga ispita. Studenti koji nisu oslobođeni ispita polažu usmeni ispit.
Uspješnost se izvedbe kolegija prati suradnjom sa studentima na individualnim konzultacijama, uspoređivanjem i analiziranjem rezultata kolokvija i seminarskoga rada te završnom studijskom anketom.