Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Liović, Marica | 30 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija Hrvatska i europska književna avangarda, ponajprije komparativno promišljajući, pružiti širu sliku avangardnih kretanja u europskoj i hrvatskoj kulturi. Studenti će se upoznati i sa specifičnošću proizvodnje, distribucije i recepcije avangardne umjetnosti. Posebna će se pozornost usmjeriti prema književnim tekstovima i književnicima koji su svojim djelovanjem umnogome odredili smjer razvoja avangardne umjetnosti. Budući da je ekspresionizam u hrvatskoj umjetnosti, imajući na umu ostale povijesne avangarde, ostavio vrijednosni trag na razini najeminentnijih europskih avangardnih ostvarenja, ponajprije zahvaljujući Miroslavu Krleži i Antunu Branku Šimiću, veća će pozornost biti posvećena umjetničkoj produkciji ekspresionističke provenijencije. Kako je hrvatska književnost u prethodnome razdoblju »uhvatila priključak« s aktualnim umjetničkim tendencijama u Europi, nije nevažno naglasiti ni da je riječ o istodobnosti umjetničkih pojava, pa iako hrvatski ekspresionizam ne skriva eksplicitne veze s ekspresionizmom njemačkoga govornoga područja, možemo govoriti i o njegovim specifičnim realizacijama u hrvatskoj književnosti.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje suradničko učenje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | definirati pojam avangarde s obzirom na njezine ciljeve, realizacije, sveobuhvatnost te odnos prema tradiciji i budućnosti (političke i umjetničke avangarde) | aktivnosti studenata u nastavi pisane provjere znanja usmeni ispit |
predavanje mentorski rad suradničko učenje zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje, pisanje, razgovor, analiza literature, čitanje i analiza književnih tekstova, postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje i zaključivanje |
definirati temeljne strategije pri oblikovanju implicitnoga avangardnog teksta | aktivnosti studenata u nastavi pisane provjere znanja usmeni ispit |
predavanje mentorski rad suradničko učenje multimedija i mreža zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje, pisanje, razgovor, analiza literature te književnih tekstova, postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje i zaključivanje |
opisati futurizam, ekspresionizam, dadaizam i nadrealizam te njihove realizacije i dosege u europskoj književnosti i kulturi | aktivnosti studenata u nastavi pisane provjere znanja usmeni ispit |
predavanje mentorski rad suradničko učenje zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje, pisanje, razgovor, analiza literature i književnih tekstova, postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje i zaključivanje |
usporediti realizacije i postignuća hrvatske književne i kulturne avangarde s postignućima europske | aktivnosti studenata u nastavi pisane provjere znanja usmeni ispit seminarski rad |
predavanje mentorski rad samostalni zadaci zadatak čitanja i analize primjera |
slušanje, pisanje, razgovor, analiza literature, postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje i zaključivanje |
opisati žanrovski sustav hrvatskoga ekspresionizma | aktivnosti studenata u nastavi pisane provjere znanja usmeni ispit |
mentorski rad radionice multimedija i mreža suradničko učenje samostalni istraživački zadatak seminarsko izlaganje |
postavljanje i rješavanje problema, sustavno opažanje i zaključivanje samostalna uporaba literature |
samostalno analizirati avangardno književno djelo | samostalno istraživanje seminarski rad usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,8 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena za aktivnost, ocjena iz seminarskoga rada, pisanih provjera znanja te ocjena iz usmenoga ispita: 10'% konačne ocjene čini ocjena za aktivnost, 15% iz seminarskoga rada, 40% iz pisanih provjera znanja te 35% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Lektira
Napomena: Predložen je širi popis lektirnih djela. Popis obveznih naslova (25) dogovarat će se sa studentima na početku akademske godine.
Studentska anketa.