Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Buljubašić Srb, Ivana | 0 |
0 |
15 |
|
Žužul, Ivana | 15 |
0 |
0 |
|
Vuco, Jurica | 15 |
0 |
0 |
Ciljevi nastave kolegija Hrvatska književnost 20. stoljeća su: stjecanje književnopovijesnih, odnosno periodizacijskih znanja o hrvatskom književnom korpusu 20. stoljeća (proza, poezija, drama), uočavanje formacijskih i žanrovskih poetološko-stilskih razlika unutar korpusa, osposobljavanje studenata za komparativnu poetološko-stilsku kontekstualizaciju pojedinih segmenata književnoga korpusa 20. stoljeća u ukupan korpus hrvatske književnosti, ali i u kontekst kulture, te, na temelju svega toga, za samostalnu analizu i interpretaciju pojedinačnih predložaka.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Prvi tjedan
Periodizacija hrvatske književnosti 20. stoljeća (modernizam/avangarda 1914.–1968. / suvremena književnost/postmodernizam 1968. – danas / ratno pismo 1991.–1994.)
Drugi tjedan
Od 1914. do 1920., Hrvatska mlada lirika, lirozofija, odstvarenje, ekspresionizam i groteska u drami (I. Andrić, T. Ujević, G. Krklec, A. B. Šimić, M. Krleža, J. Ivakić, M. Feldman, I. B. Mažuranić, I. Messner, J. Kulundžić, K. Mesarić, M. Begović, R. Marinković, časopisi Zvrk, Vijavica, Plamen)
Treći tjedan
Od 1921. do 1930., dvadesete, osječka matineja i predavanje; poezija futurizma, dadaizma, ekspresionizma i nadrealizma, zenitisti, novi realizam u drami (U. Donadini, N. Šop, Đ. Sudeta, M. Jirsak, A. Cesarec, M. Krleža, M. Begović, M. Feldman)
Četvrti tjedan
Od 1931. do 1940., tridesete, međuraće, politematičnost – realizam, nadrealizam, proces disocijacije, komedija i melodrama (D. Cesarić, D. Tadijanović, J. Kaštelan, A. Bonifačić, V. Kušan, S. Batušić, V. Kovačić, M. Matijašević, M. Krleža, I. Kozarčanin, M. Švel Gamiršek, M. Budak, P. Budak, M. Matković, I. Dončević)
Peti tjedan
Od 1941. do 1945., povijesti, utilitarizam, vizualnost, intermedijalnost (F. Alfirević, I. Balentović, J. Pusztay, I. G. Kovačić, B. Pavlović, R. Ivšić, S. Kolar, povijesti književnosti S. Ježića, M. Kombola, pregled slavonskoga prosvjetnoga i književnog rada T. Matića)
Šesti tjedan
Od 1946. do 1952., soc-art, intimizam, lirske minijature (V. Parun, V. Vida, J. Stošić, Đ. Šnajder, G. Vitez, P. Šegedin, M. Božić)
Sedmi tjedan
Od 1953. do 1960., pedesete, krugovaši, egzistencijalizam, odmeđenje, jezični ludizam, citatnost, pluralizam drame – poetske drame i drame situacije (V. Krmpotić, I. Vrkljan, S. Mihalić, M. S. Mađer, Z. Tomičić, I. Slamnig, V. Gotovac, B. Pavlović, Trojica iz Gradišta, V. Kaleb, V. Desnica, I. Raos, R. Marinković, M. Božić, M. Matković, A. Šoljan, Z. Bajsić, časopis Krugovi)
Osmi tjedan
Od 1961. do 1968., šezdesete, razlogaši, hermetizam, strukturno-jezična otvorenost, političko kazalište, dramski životopisi, farse (L. Kordić, D. Dragojević, A. Šoljan, Z. Mrkonjić, A. Stamać, S. Manojlović, A. Škunca, M. Slaviček, A. Majetić, M. Dizdar, V. Benošić, M. Krleža, R. Marinković, S. Novak, R. Ivšić, I. Brešan, F. Hadžić, I. Kušan, S. Šnajder, T. Mujičić – B. Senker – N. Škrabe, T. Bakarić, S. Šnajder, B. Pavlović, časopisi Razlog, Revija)
Deveti tjedan
Od 1967. Do 1974. pitanjaši, slovo razlike, uvod u kritiku, jeans (J. Sever, B. Maruna, M. Peić, A. Šoljan, I. Brešan, M. Jirsak, I. Slamnig, časopis Pitanja)
Deseti tjedan
Od 1972. do 1983., sedamdesete, borhesovci i offovci, semantički konkretizam, montažnost (I. Rogić Nehajev, S. Jendričko, Z. Maković, M. Stojević, B. Maleš, A. Žagar, B. Čegec, G. Tribuson, P. Pavličić, S. Čuić, D. Ugrešić, I. Aralica, S. Tomaš, F. Šovagović, S. Šnajder, Guja u njedrima – zbornik fantastične proze sa studijama, časopis Off)
Jedanaesti tjedan
Od 1984. do 1991., osamdesete, kvorumaši, iskustvo intertekstualnosti i intermedijalnosti, postmoderna drama – reinterpretacija tradicije, hibridni žanrovi (Z. Radaković, G. Rem, K. Bagić, M. Mićanović, E. Budiša, D. Miloš, E. Popović, S. Habjan, K. Clein, M. Gavran, B. Vujčić, M. Valent, D. Cvitan, I. Vidić, A. Srnec Todorović, M. Brumec, L. Kaštelan, M. Matišić, časopis Quorum)
Dvanaesti tjedan
Od 1991. do 1994., poetika buke – ratno pismo (M. Mačešić, S. Glavašević, I. Slonje Šved, N. Prkačin, G. Tribuson, N. Fabrio, K. Šimunić, D. Špišić)
Trinaesti tjedan
Od 1994. do 2003., bezčasopisnost, časopisi Riječ i Riječi, antologizam, internetovska kultura, metakritika, transmedijalnost, neoegzistencijalizam, »mlada« drama (T. Gromača, B. Zoko, M. Radmilović, R. Mihaljević, D. Radić, D. Glamuzina, T. M. Turčinović, I. Prtenjača, D. Jagić, Marinela, G. Nuhanović, D. Karakaš, A. Mirković, T. Zajec, F. Šovagović, E. Bošnjak, D. Špišić, I. Vidić, M. Valent, D. Mihanović, I. Sajko, M. Matišić, M. Gavran, T. Štivičić, B. Senker)
Četrnaesti tjedan
Od 2004. do 2014., časopis Tema, interpoetičnost, mediteranizam, panonizam, postratna proza i drama (B. Brlošić, F. Nagulov, E. Rudan, I. Kunštić, V. Markasović, T. Dunđerović, S. Andrić, I. Bodrožić, M. Simić, I. Sajko, Drenovačka antologija hrvatskoga pjesništva)
Petnaesti tjedan
Sinteza gradiva
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | pisano i usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | opisati periodizaciju hrvatske književnosti 20. stoljeća u svim njezinim žanrovskim segmentima (proza, poezija, drama) | pisani ispit usmeni ispit |
predavanja samostalni zadatci |
usmjerena analiza književnih predložaka, pisano i usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | razlikovati periode hrvatske književnosti 20. stoljeća na temelju poetološko-stilskih značajki | kontinuirana provjera znanja aktivnost u nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanja samostalni zadatci |
usmjerena usmena analiza književnih predložaka, pisano rješavanje problemskih zadataka, usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | objasniti žanrovsku strukturu pojedinih perioda te unutaržanrovske stilske specifičnosti | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja pisani ispit usmeni ispit |
predavanja | pisano i usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | imenovati konkretne noseće sastavnice pojedinih perioda, odnosno autorske opuse | pisani ispit usmeni ispit |
predavanja samostalni zadatci |
usmjerena pisana analiza književnih predložaka, usmeno izlaganje teorijskoga gradiva | razlikovati tijek dominantnih i alternativnih poetološko-stilskih smjerova | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja usmeni ispit |
samostalni zadatci seminari i radionice mentorski rad multimedija i mreža terenska nastava |
pisano rješavanje problemskih zadataka, samostalna pisana analiza književnih i drugomedijskih predložaka, usmeno izlaganje | primijeniti književnopovijesno i poetološko-stilsko znanje o pojedinim segmentima književnoga korpusa 20. stoljeća na njihovu komparativnu kontekstualizaciju u ukupan korpus hrvatske književnosti, u društveno-povijesni kontekst te posebno u kontekst kulture | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja seminarski rad |
multimedija i mreža terenska nastava seminari i radionice mentorski rad |
pisano rješavanje problemskih zadataka, samostalna pisana analiza književnih i drugomedijskih predložaka, usmeno izlaganje, rasprava | povezati poetološko-stilske značajke pojedinog perioda hrvatske književnosti 20. stoljeća i kulturnoga konteksta sa značajkama konkretnoga književnog predloška u samostalnoj analizi | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja seminarski rad usmeni ispit |
seminari i radionice mentorski rad |
usmjerena pisana analiza književnih predložaka, samostalna pisana analiza književnih predložaka | kontekstualizirati književni predložak na temelju poetološko-stilske analize | aktivnost u nastavi kontinuirana provjera znanja seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 0,8 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 0,25 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz triju kolokvija (15 proznih naslova, 15 dramskih naslova, 27 pjesama, 2 stihovna romana) te ocjena iz završnoga usmenog ispita (5 antologija): po 30% konačne ocjene čine ocjene iz kolokvija i 10% iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje i aktivno praćenje nastave, kontinuirano izvršavanje zadataka vezanih uz nastavno gradivo, izrada seminarskih radova, kolokviji.
PROZA
MINIMALNI KORPUS
PREGLEDI ZA ISPIT-OBVEZNO
DRAMA
Izv.prof.dr.sc. Ivan Trojan
Obvezna literatura:
POEZIJA
Doc. dr. sc. Sanja Jukić
PJESMARICA ZA KOLOKVIJ (JP)
(na kolokviju svatko treba imati svoju pjesmaricu s dolje navedenim pjesmama, a pitanja će biti pisana, usporednoga tipa, vezana uz poetičko-stilska obilježja pjesama)
PERIODIZACIJA: predlošci za rad na nastavi i izvori za kolokvij
→ avangarda
→ pjesništvo od 1929. do 1952. (psihološki i socijalni realizam)
→ krugovaši
→ razlogovci
→ kraj 60-ih /70-e
→ 80-e
→ 90-e
→2000-e
PJESNIČKI IZBORI
ANTOLOGIJE SA STUDIJAMA I TEORIJSKA LITERATURA
____________
DRAMA
Izv.prof.dr.sc. Ivan Trojan
LEKTIRA
Lektira /bold_pročitati za kolokvij / ostale drame obvezna priprema za nastavu:
Sustav praćenja kvalitete Filozofskoga fakulteta u Osijeku.