Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mlikota, Jadranka | 30 |
0 |
15 |
Studenti će se upoznati s hrvatskim sociolingvističkim stanjem u drugoj polovici 20. stoljeća. Proučavat će se razvoj pravopisne, gramatičke i leksičke norme, značajke jezične politike u novoj Jugoslaviji, uloga jezikoslovnih časopisa, važnijih kulturnih i znanstvenih ustanova te djelatnost istaknutih hrvatskih jezikoslovaca druge polovice 20. stoljeća.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Periodizacija hrvatske jezične povijesti druge polovice 20. stoljeća. Načela avnojske jezične politike i pitanje naziva jezika, obnova jezičnoga unitarizma. Jezikoslovni časopisi i njihova uloga u normizaciji hrvatskoga jezika. Jezično-pravopisni priručnici pedesetih godina: Boranićev Pravopis (91947., 101951.), Brabec-Hraste-Živkovićeva Gramatika hrvatskosrpskoga jezika (1952.). Anketa o pitanjima srpskohrvatskoga jezika i pravopisa Letopisa Matice srpske (1953.). Novosadski dogovor, Novosadski pravopis (1960.) i Rječnik dviju Matica (1967.). Deklaracija o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika i njezini učinci. Odbacivanje Novosadskoga dogovora. Londonsko izdanje Hrvatskoga pravopisa Babića, Finke i Moguša (1972.). Jezični priručnici šezdesetih godina: Težak-Babićev Pregled gramatike hrvatskosrpskoga jezika (1966.), Jezični savjetnik s gramatikom Instituta za jezik (1971.). Filološka djelatnost hrvatskih kroatista u drugoj polovici 20. st. Jezična politika i praksa sedamdesetih i osamdesetih godina: gramatički (Priručna gramatika hrvatskoga književnog jezika, Akademijin projekt »velike gramatike«), pravopisni (Anić-Silićev) i rječnički (Benešić) priručnici. Prevladavanje ideje serbokroatizma početkom devedesetih godina.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje analiza primjera seminarsko izlaganje diskusija |
slušanje izlaganja, grupna rasprava, analiza literature | opisati razvoj hrvatskoga jezika u drugoj polovici 20. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi kolokvij seminarski rad usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje diskusija |
slušanje izlaganja, rasprava, analiza literature | definirati osnovne značajke i učinke jugoslavenske jezične politike u navedenom razdoblju | aktivnost studenata u nastavi kolokvij seminarski rad usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, rasprava, analiza literature | usporediti različite smjerove u hrvatskom jezikoslovlju i normizaciji | aktivnost studenata u nastavi seminarski rad usmeni ispit |
diskusija grupna rasprava samostalni istraživački zadatak |
analiza primjera, dijaloška metoda, analiza izvora literature, aktivno sudjelovanje | služiti se kroatističkom literaturom o jeziku druge polovice 20. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi esej samostalno istraživanje |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,7 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,7 | 40% |
Usmeni ispit | 1 | 30% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz kolokvija, ocjena iz seminarskoga rada i ocjena iz završnog usmenog ispita: 30 % konačne ocjene čini ocjena iz kolokvija, 40 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskoga rada i 30% konačne ocjene čini ocjena iz završnog usmenog ispita.
Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (kol. x 0,3) + (sem. rad x 0,4) + (usm. ispit x 0,3).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60 % – 69,9 % = dovoljan (2), 70 % – 79,9 % = dobar (3), 80 % – 89,9 % = vrlo dobar (4), 90 % – 100 % = izvrstan (5).
Pohađanje nastave, Aktivnost u nastavi, Seminarski rad, Usmeni ispit, Kontinuirana provjera znanja
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.