Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belaj, Branimir | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s osnovnim razvojnim smjernicama u lingvistici 20. i 21. stoljeća i s temeljnim postavkama najvažnijih teorija. Osnovni je cilj u okviru spomenutoga općega cilja osposobiti studente za uočavanje uzročno-posljedičnih veza koje vladaju među različitim teorijskim pristupima odnosno s razlozima pojavljivanja pojedinih teorija. Seminarska nastava bit će organizirana tako da će svaki student izraditi jedan seminarski rad kojim će biti pokrivena jedna suvremena teorija.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Europski strukturalizam (F. de Saussure, A. Martinet, R. Jakobson, L. Hjelmslev i glosematika) s osvrtom na mladogramatičarstvo, američka tradicijska lingvistika (F. Boas, E. Sapir, B. L. Whorf) i američki strukturalizam (L. Bloomfield), generativna gramatika (kratak pregled od rane teorije do minimalističkog programa), generativna i interpretativna semantika, teorija dubinskih padeža, tradicijski funkcionalizam (funkcionalne sintakse oprimjerene gramatikom uloge i referencije), kognitivna lingvistika (konstrukcijske gramatike, konceptualna metafora i metonimija, teorija konceptualne integracije).
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi | opisati osnovne lingvističke teorijske pravce 20. i 21. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje | demonstrirati znanje koje osigurava temelj za primjenu ideja suvremenih lingvističkih teorija na hrvatski jezik | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
seminarsko izlaganje grupna rasprava zadatak analize primjera |
suradnja, aktivno sudjelovanje u raspravi, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, sustavno opažanje i zaključivanje | iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, sustavno opažanje i zaključivanje | uvidjeti logiku suvremene lingvističke misli te uzročno posljedične veze među lingvističkim teorijama 20. i 21. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit ocjena seminarskoga rada |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, sustavno opažanje i zaključivanje | primijeniti svoje znanje, razumijevanje isposobnosti rješavanja problema u širem kontekstu vezanom uz područje lingvistike | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit ocjena seminarskoga rada |
seminarsko izlaganje grupna rasprava zadatak analize primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, sustavno opažanje i zaključivanje | integrirati stečena znanja u svom budućem radu, bilo u nastavi u školi bilo tijekom daljnjega školovanja na poslijediplomskim studijima filološko-lingvističkih usmjerenja | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada |
seminarsko izlaganje grupna rasprava zadatak analize primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, sustavno opažanje i zaključivanje | jasno predočiti stručnjacima i laicima svoje zaključke te znanje i argumente koji ih podupiru | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,7 | 0% |
Pismeni ispit | 0,7 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,7 | 0% |
Usmeni ispit | 0,7 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena seminarskoga rada, ocjena iz kolokvija i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, 30% konačne ocjene čini ocjena iz kolokvija, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita. Ukoliko student ne ostvari pozitivnu ocjenu iz kolokvija, ocjena iz završnoga pisanog ispita čini 80% konačne ocjene. Seminarski rad je obavezan.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redovito pohađanje nastave, polaganje kolokvija, pisani i usmeni ispit.
Studentska anketa