Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bosančić, Boris | 0 |
30 |
0 |
|
Bubalo, Marija | 0 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta upoznati studente s implementacijom i upravljanjem arhivskim informacijskim sustavima odnosno digitalnim repozitorijima ili arhivima u sklopu organizacija i informacijskih ustanova. Studente se upoznaje s vrstama, obilježjima i funkcijama arhivskih informacijskih sustava. Jedan od ciljeva predmeta je osposobiti studente za implementaciju konkretnog arhivskog informacijskog sustava u organizaciji ili informacijskoj ustanovi što uključuje poslove administriranja sustava (tehnička pitanja), upravljanja sadržajem u sustavu (pitanja opisa sadržaja odgovarajućim setom metapodataka) te uređivanja načina i uvjeta arhiviranja sadržaja te korištenja arhivskog informacijskog sustava (pitanja unosa sadržaja i prava pristupa sadržaju). Na seminarima se raspravlja o inicijativi za otvoreni pristup sadržaju u arhivskom informacijskom sustavu te o ulozi arhivskih informacijskih sustava u znanstvenoj komunikaciji i objavljivanju znanstvenih radova.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvod u arhivske informacijske sustave (digitalne repozitorije ili arhive): povijest, definicije, obilježja, vrste, funkcije arhivskih informacijskih sustava; digitalni objekt kao osnovna jedinice sadržaja u arhivskom informacijskom sustavu; administriranje arhivskog informacijskog sustava; sustavi autentikacije i autorizacije; programska rješenja arhivskih informacijskih sustava: Fedora Commons, Islandora, EPrints, DSpace; planiranje uspostave arhivskog informacijskog sustava; izrada aplikacijskog profila (seta metapodataka) za opis sadržaja u arhivskom informacijskom sustavu; implementacija aplikacijskog profila (seta metapodataka) u odabranom programskom rješenju arhivskog informacijskog sustava; upravljanje sadržajem u arhivskom informacijskom sustavu: upravljanje pretraživačkim ključevima, izrada i upravljanje kontroliranim rječnicima termina, uređivanje prikaza metapodataka krajnjem korisniku; unos i omogućavanja pristupa sadržaju u arhivskom informacijskom sustavu; izrada police repozitorija odnosno dokumenta o načinima i uvjetima arhiviranja sadržaja i korištenja usluge arhivskog informacijskog sustava; uređivanje pitanja autorskih prava i licenciranja sadržaja u arhivskom informacijskom sustavu; korisnička podrška za pregledavanje i pretraživanje sadržaja u arhivskom informacijskom sustavu.
seminari i radionice, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
Seminari i radionice | izrada i izlaganje seminarskog rada, seminarska raspravišta | - opisati sadržaj arhivskog informacijskog sustava odgovarajućim setom metapodataka - upravljati sadržajem u arhivskom informacijskom sustavu |
ocjena seminarskog rada i izlaganja (15 % + 10% ukupne ocjene) |
Vježbe | vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima | - implementirati arhivski informacijski sustav u organizaciji i informacijskoj ustanovi - administrirati arhivski informacijski sustav u organizaciji i informacijskoj ustanovi - arhivirati i omogućiti pristup sadržaju arhivskog informacijskog sustava |
ocjena vježbi (20% ukupne ocjene) |
Samostalni zadaci | rješavanje problemskih zadataka | - izraditi policu repozitorija odnosno dokument o načinima i uvjetima arhiviranja sadržaja i korištenja usluge arhivskog informacijskog sustava | ocjena zadataka (45% ukupne ocjene) |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Projekt, Referat
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Projekt | 0,975 | 0% |
Referat | 0,3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene projekta, kontinuirane provjere znanja, seminarskog izlaganja/referata i sudjelovanja u grupnim raspravama: 55% konačne ocjene čini ocjena projekta (110 ocjenskih bodova), 20% konačne ocjene čini ocjena kontinuirane provjere znanja (40 ocjenskih bodova), 15% konačne ocjene čini ocjena seminarskog izlaganja/referata (30 ocjenskih bodova) i 10% konačne ocjene čini ocjena sudjelovanja u grupnim raspravama (20 ocjenskih bodova).
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: izvrstan (5) – od 180 do 200 bodova, vrlo dobar (4) – od 160 do 179 bodova, dobar (3) – od 125 do 159 bodova; dovoljan (2) – od 110 do 124 boda; nedovoljan (1) – od 0 do 109 bodova.
Redovito pohađati nastavu, izlaganje referata u sklopu seminara, provedba projekta
Prati se aktivnost na vježbama i seminarima i zadaju zadaci za ponavljanje. Završna kvaliteta provjerava se studentskom anketom.