Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bosančić, Boris | 15 |
0 |
0 |
|
Mićunović, Milijana | 0 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta upoznati studente s pojmom informacije s povijesnoga, jezičnoga, filozofskoga, društvenoga, tehničkoga i etičkog aspekta. Upoznavanje s teorijskim pristupom pojmu informacije ostvaruje se kroz razmatranje postojećih informacijskih teorija. U okviru predmeta daje se pregled predloženih definicija i vrsta informacija te pravaca u razvoju informacijskih teorija. Poseban naglasak stavlja se na razumijevanje odnosa pojma informacije sa srodnim pojmovima podatka i znanja. Jedan je od ciljeva predmeta i osposobljavanje studenata za kritičko i konstruktivno promišljanje uporabe pojmova podatka, informacije i znanja u kontekstu široke uporabe informacijske tehnologije u suvremenom društvu, poglavito u okruženju informacijskih ustanova. Na seminarskim raspravištima poseban se naglasak stavlja na pojam informacije u kontekstu kompleksnih društvenih promjena koje su zahvatile suvremeno informacijsko društvo, odnosno na ulogu i važnost informacije u području digitalnih medija i digitalne komunikacije, informacijske etike, pojave i razvoja novih društvenih paradigmi, suvremene digitalne i informacijsko-komunikacijske tehnologije, privatnosti i prava na pristup informacijama.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaji su predmeta sljedeći: povijesni pregled razvoja pojma informacije, definicije pojma informacije s različitih teorijskih stajališta, vrste informacija, odnos pojma informacije sa srodnim pojmovima podatka i znanja, informacijske teorije, matematička teorija komunikacije ili matematičko-statistička teorija informacije, ostale informacijske teorije: semantička, algoritamska, dinamička, pragmatična, situacijska i opća teorija informacije, pravci u razvoju informacijskih teorija & pristupi pojmu informacije, kognitivni pristup informaciji, objektivistički pristup informaciji, konstruktivistički pristup informaciji, semiotički pristup informaciji, filozofija informacije, paninformacionalizam, pankomputacionalizam i kvantna informacija, suvremeni pristupi informaciji, pojam informacije u okruženju informacijskih ustanova, operacije s informacijama: informiranje, obrada informacija, korištenje informacija, uloga informacije u organizaciji, zaštiti, prezentaciji i posredovanju informacija.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | - razumjeti teorijske postavke pojma informacije s povijesnoga, jezičnoga, filozofskoga, društvenoga, tehničkoga i etičkog aspekta - definirati pojam informacije i srodne pojmove podatka i znanja s različitih teorijskih stajališta - objasniti osnovne postavke postojećih informacijskih teorija |
-pismeni test (50% ukupne ocjene, odnosno 100 ocjenskih bodova) -ocjena usmenog ispita (30% ukupne ocjene, odnosno 60 ocjenskih bodova) |
seminari i radionice | sudjelovanje u seminarskim raspravama i izrada seminarskog rada | - kritički i konstruktivno promišljati pojam informacije i srodne pojmove podatka i znanja u kontekstu široke uporabe informacijske tehnologije u suvremenom društvu, poglavito u okruženju informacijskih ustanova - razumjeti i pratiti suvremene trendove i promjene u području razvoja informacijske teorije - povezati teorijske postavke pojma informacije s njezinom ulogom u organizaciji, zaštiti, prezentaciji i posredovanju informacija |
-ocjena seminarskog izlaganja/referata (15% ukupne ocjene, odnosno 30 ocjenskih bodova) -ocjena sudjelovanja u videoprojekcijama i grupnim raspravama (5% ukupne ocjene, odnosno 10 ocjenskih bodova) |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,13 | 0% |
Pismeni ispit | 0,44 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,12 | 0% |
Referat | 0,05 | 0% |
Usmeni ispit | 0,26 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena pismenog i završnog usmenog ispita (sadržaji i literatura obrađena na predavanju i na seminarskim raspravištima), seminarskog izlaganja (referata) i sudjelovanja u projekcijama i grupnim raspravama. Od toga 50% konačne ocjene čini ocjena pismenog ispita (100 ocjenskih bodova, od toga 75 bodova predavanja i 25 bodova seminarska raspravišta), 30% završnog usmenog ispita (60 ocjenskih bodova, od toga 45 bodova predavanja i 15 bodova seminarska raspravišta), 15% ocjena seminarskog izlaganja/referata (30 ocjenskih bodova) i 5% ocjena sudjelovanja u videoprojekcijama i grupnim raspravama (10 ocjenskih bodova).
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: izvrstan (5) – od 180 do 200 bodova, vrlo dobar (4) – od 160 do 179 bodova, dobar (3) – od 125 do 159 bodova, dovoljan (2) – od 110 do 124 boda, nedovoljan (1) – od 0 do 109 bodova.
Redovito pohađati nastavu, održati seminarsko izlaganje na odabranu temu, položiti pismeni ispit, položiti završni usmeni ispit.
Bosančić, Boris. Informacija u teoriji. Zagreb: Naklada Ljevak, 2023. (monografija)
Bates, M. J. Information. // Encyclopedia of Library and Information Sciences. / ed. M. J. Bates i M. N. Maack. 3rd edition. [s. l.]:Taylor & Francis, 2009., 2347-2361.
Izbor literature za seminarske radove:
Aktivnost studenata prati se i na seminarima tijekom izlaganja i sudjelovanja u grupnim raspravama na temu odabrane videoprojekcije. Nakon svakog izlaganja/projekcije slijedi grupna rasprava u kojoj se aktivno, kritički i konstruktivno nastoji analizirati problemski sadržaj. Na početku svakog predavanja daje se osvrt na nastavne sadržaje s prethodno održanog sata. Također, na kraju svakog predavanja slijedi osvrt na nastavne sadržaje s tog sata u obliku pitanja i odgovora.