Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Labadi, Žombor | 0 |
0 |
0 |
|
Dobsai, Gabriela | 0 |
0 |
30 |
Cilj je predmeta dati pregled iznimno bogate i razgranate kulture Mađara u Hrvatskoj od dolaska Mađara u Karpatski bazen pa sve do današnjih dana.
Nakon uspješno završenog kolegija, studenti će moći smjestiti izvanredna poglavlja kulture Mađara u Hrvatskoj, koja u sebi čuvaju mnoge starine, u kontekst opće kulture Mađara. Uz pomoć tema kao što su mađarski autori u Hrvatskoj, redovnici, pisci, razna izdanja, dobit će saznanja o takvim vrijednostima koje su obogatile ne samo mađarsku kulturu, već i europsku. Nakon usvajanja novih spoznaja i pregleda stručne literature, moći će samostalno vršiti istraživanja na temelju obrađenih tema.
Mađarska pisana kultura u Hrvatskoj. Prva izdanja na mađarskom jeziku. Kalendari, tjednici i mjesečnici, dječja književnost i tiskovine za djecu. Mađarska regionalna književnost i znanstvena djela u Hrvatskoj. Zavičajne i muzejske zbirke. Nastanak i razvoj mađarskih kulturnih institucija do danas. Povijesni pregled mađarske dramske umjetnosti u Hrvatskoj. Tijela za zaštitu interesa po pitanju kulture Mađara u Hrvatskoj. Izdavači knjiga i tiskovina. Moderni mađarski pisci i njihova djela. Jednodnevni izlet u Slavoniju i Baranju: posjet mađarskim zavičajnim i kulturnim muzejima, skupinama i vjerskim zajednicama. Posjet Osiječkoj arhivi.
seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENATA | ISHOD UČENJA | METODA PROCJENJE |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja i rasprava | razaznati položaj mađarske manjine u Hrvatskoj | aktivnost studenata na nastavi, izlaganje i kolokvij |
predavanje, zadatak čitanja i rasprava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja i rasprava | identificirati i opisati mađarske manjinske kulturne udruge, prosvjetiteljske institucije, predstavnike medije i političke stranke | aktivnost studenata na nastavi, izlaganje i kolokvij |
predavanje, zadatak čitanja i rasprava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja i rasprava | identificirati povijesno, kulturno i književno važne osobe za mađarsku kulturu u Hrvatskoj | aktivnost studenata na nastavi, izlaganje i kolokvij |
predavanje, zadatak čitanja i rasprava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja i rasprava | prepoznati povezanost mađarske kulture i manjinske književnosti | aktivnost studenata na nastavi, izlaganje i kolokvij |
predavanje, zadatak čitanja i rasprava | sustavno opažanje, slušanje i analiza izlaganja, rasprava | prepoznatii i analizirati kulturni utjecaj na mađarsku manjinsku književnost | aktivnost studenata na nastavi, izlaganje i kolokvij |
predavanje, zadatak čitanja i rasprava | sustavno opažanje, slušanje i analiza izlaganja, rasprava | obrazložiti i zaključiti utjecaj i razvoj mađarske kulture u Hrvatskoj | aktivnost studenata na nastavi, izlaganje i kolokvij |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,7 | 40% |
Pismeni ispit | 1,1 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
Referat | 0,5 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena za izlaganje (40%), ocjene domaće zadaće (10%) te završni pismeni ispit (50%).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni ispit ako ispuni tri uvjeta: (1) iz kontinuirane provjere znanja (domaće zadaće); (2) održao referat; (3) bio je nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje kvalitete obrazovanja i znanstveno-istraživačkog rada na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika.
Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom izvođača kolegija i sustručnjaka na Studiju mađarskog jezika i književnosti.