Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Martinović, Ivana | 30 |
0 |
0 |
|
Gilman Ranogajec, Mirna | 0 |
0 |
15 |
Kolegij se bavi temama iz područja razvoja dječjeg jezika i razvoja pismenosti, uključujući načine na koje roditelji, odgojitelji i knjižničari potiču taj razvoj. Pozornost se posvećuje uočavanju načina na koje obiteljska pismenost utječe na razvoj rane pismenosti. Istražuje se različitost, modeli i ključne sastavnice obiteljske pismenosti te strategije čitanja djeci u obitelji. Na kolegiju se proučavaju teme iz područja psiholoških i jezikoslovnih osnova procesa čitanja, usvajanja čitanja, poznavanja osnovnih sastavnica čitanja, oblika i postupaka motivacije i strategije poticanja čitanja, kako funkcionalnog tako i čitanja iz užitka. Kolegij uključuje teme o kvalitetnom čitateljskom materijalu, literaturi i medijima za djecu.
Nakon položenog ispita iz ovoga kolegija studenti će moći:
Sadržaji su podijeljeni u sljedeće tematske cjeline:
1. Razvoj dječjeg jezika 2. Usvajanje čitanja 3. Proces čitanja 4. Rana pismenost 5. Obiteljska pismenost 6. 7. Čitateljski materijal, literatura i mediji za djecu 8. Poticanje i promicanje čitanja
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja, sudjelovanje u raspravama i praćenje literature | -objasniti razvoj (dječjeg) jezika -definirati pojmove rana i obiteljska pismenost -objasniti proces usvajanja čitanja -opisati proces čitanja i argumentirati važnost poticanja rane i obiteljske pismenosti |
-pismena provjera znanja (50% ukupne ocjene ili 100 ocjenskih bodova) |
seminari i radionice | sudjelovanje u seminarskim raspravama i izrada seminarskog rada | -pripremiti okruženje poticajno za razvoj jezika i pismenosti | vrednovanje napisanog seminarskog rada (25% ukupne ocjene ili 50 ocjenskih bodova) |
obrazovanje na daljinu | sudjelovanje na online forumima | -prepoznati i odabrati kvalitetan materijal za čitanje djeci |
aktivnost (10% ili 20 ocjenskih bodova) |
samostalni pismeni | izrada samostalnih zadataka | -osmisliti igre i aktivnosti za poticanje predčitačkih i čitačkih vještina -organizirati programe za poticanje čitanja |
ocjena zadataka (15% ili 30 ocjenskih bodova) |
mentorski rad | konzultacije s nastavnikom pri izradi problemskih zadataka | - usvojiti navedene ishode učenja kolegija | evidencija konzultacija vezanih uz kolegij i izradu zadataka |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,22 | 0% |
Pismeni ispit | 0,44 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,12 | 0% |
Seminarski rad | 0,22 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene. Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: pismeni ispit (50%): 100, aktivnost na nastavi (25%): 50, seminarski rad (25%): 50.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160− 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180 − 200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).
Studenti su obvezni prisustvovati na 70% od ukupnog broja predviđenih sati nastave predavanja i seminara te položiti kolegij. Položiti kolegij znači dobiti pozitivnu ocjenu (odnosno bodovni ekvivalent) iz pismenog ispita, zadataka na vježbama te seminarskog rada.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.