Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lacović, Darko | 15 |
0 |
15 |
|
Stanarević Katavić, Snježana | 15 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija upoznati studente s teorijskim konceptima i pristupima istraživanju korisnika i korisničkog ponašanja pri traženju i korištenju informacija te ih osposobiti za samostalno praćenje literature i istraživanje.
Nakon odslušanog predmeta studenti će moći:
Sadržaji su predmeta sljedeći: temeljni koncepti i pristupi istraživanju korisnika u informacijskim ustanovama (arhivima, knjižnicama, muzejima), korisničke potrebe, vrednovanje i upotreba informacija, razvoj pojmova i koncepata vezanih uz istraživanje korisničkog ponašanja pri traženju i korištenju informacija (informacijsko ponašanje korisnika) u formalnim i neformalnim informacijskim sustavima, kritičko razumijevanje temeljnih teorija, metoda i modela, informacijsko ponašanje korisnika s posebnim naglaskom na interakciji među osobama, informacijama i okruženjima (djeca, mladi, učenici, studenti, znanstvenici, društveno isključene osobe, svakodnevni život, radno okruženje, zdravlje, službene informacije itd.), informacijsko ponašanje korisnika i nove tehnologije.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | -razumjeti osnovne koncepte i pristupe u istraživanju korisnika -kritički analizirati i tumačiti osnovne teorije i metode u istraživanju ponašanja korisnika pri traženju i korištenju informacija |
-pismeni test (50% ukupne ocjene, odnosno 100 ocjenskih bodova) |
samostalni pismeni | rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | -samostalno osmišljavati i provoditi istraživačke projekte | -problemski pismeni i rasprava na nastavi (25% ukupne ocjene, odnosno 50 ocjenskih bodova) |
seminari i radionice | sudjelovanje u seminarskim raspravama i izrada seminarskog rada | -prepoznati i razumjeti sličnosti i razlike u informacijskim potrebama i ponašanju korisnika u arhivima, knjižnicama i muzejima te korištenoj metodologiji | - ocjena napisanog seminarskog rada (25% ukupne ocjene, odnosno 50 ocjenskih bodova) |
Istraživanje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 0,375 | 0% |
Pismeni ispit | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,375 | 0% |
Iz pojedinih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene (60 bodova na završnom ispitu i 50 bodova na istraživačkom projektu i seminarskom radu).
Student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: 100 bodova za završni ispit i 100 bodova za seminarski rad i istraživački projekt. Elementi su vrednovanja istraživačkog projekta i seminarskog rada sljedeći: jasno i koherentno predstavljanje rezultata (maksimalno 60 bodova), relevantni izvori (maksimalno 20 bodova), organizacija teksta (maksimalno 10 bodova), jezik i stil (maksimalno 10 bodova).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160 − 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180 − 200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).
Studenti trebaju predati sve zadatke s nastave, provesti istraživački projekt i napisati ga u obliku seminarskog rada.
Prati se aktivnost studenata na nastavi i tijekom provedbe istraživačkog projekta i izrade seminarskog rada. Na kraju nastave među studentima se provodi jedinstvena sveučilišna anketa za ocjenjivanje nastavnika, koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Analizira se kvaliteta izvedbe nastave na temelju Pravilnika o studiranju te Pravilnika o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.