Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Petr Balog, Kornelija | 15 |
0 |
0 |
|
Feldvari, Kristina | 0 |
30 |
0 |
Cilj je ovog kolegija nadograditi znanja, vještine i kompetencije studenata koje su stekli na preddiplomskom studiju u okviru kolegija Organizacija informacija I. U sklopu ovog predmeta studenti će produbiti teorijska znanja o konceptualnim sustavima za organizaciju informacija (FRBR, FRAD, FRSAD), a posebice će se detaljno upoznati i raspravljati o problematici primjene FRBR- modela na različite vrste građe te u različitim baštinskim ustanovama. Na kolegiju će se, nadalje, raspravljati i o novim konceptualnim modelima koji nastaju spregom suradnje baštinskih ustanova (CIDOC CRM, FRBRoo, PRESSoo), a studentima će se približiti i novi kataložni pravilnik RDA te koncept povezanih podataka (engl. linked data). Na vježbama studenti izvode praktične zadatke iz strojno čitljive deskriptivne katalogizacije i sadržajne obradbe elektroničkih izvora, opisa na razini zbirke te praktične primjene objedinjenog ISBD-a.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Sadržaji su predmeta sljedeći: trendovi u katalogizaciji, metapodatci, FRBR, FRBR i arhivska građa, glazbena građa, djela arhitekture i umjetnosti, serijske publikacije, FRAD, FRSAD, CIDOC CRM, FRBRoo, PRESSoo, RDA, konsolidirani ISBD, ISBD ER i strojno čitljiva obrada elektroničkih izvora, opis na razini zbirke.
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, vježbe
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama i praćenje literature | -razumjeti nove konceptualne modele organizacije informacija -samostalno organizirati informacije korištenjem FRBR-konceptualnog modela -razumjeti sličnosti potreba baštinskih ustanova u kontekstu organizacije informacija |
-kontinuirana provjera znanja kroz 2 kolokvija (25% ukupne ocjene) -ocjena izrađenih zadataka (15% ukupne ocjene) - ocjena samostalnih zadataka vezanih uz teme predavanja (10% ukupne ocjene) |
vježbe | izrada i prezentacija zadataka na vježbama | -shvatiti razlike između RDA i hrvatskog kataložnog pravilnika -shvatiti razlike između formata UNIMARC i MARC 21 |
-provjera znanja kroz 2 kolokvija (25% ukupne ocjene) |
samostalni pismeni | samostalno rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | -samostalno obrađivati elektroničke izvore podataka u strojno čitljivom obliku -izraditi opis na razini zbirke -primjenjivati novi objedinjeni ISBD |
problemski pismeni i rasprava na nastavi (25% ukupne ocjene) |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Zadaci na predavanjima
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,23 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,78 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,44 | 0% |
Zadaci na predavanjima | 0,55 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirana provjera znanja(50%): 100, aktivnost na nastavi (15%): 30, pismeni na predavanjima i vježbama(35%): 70.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160 − 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).
Studenti su obvezni redovito čitati članke za predavanja i izvršavati sve zadatke na predavanjima i vježbama.
1. Baca, M. ; Clarke, S. FRBR and works of art, architecture, and material culture. // Understanding FRBR: what it is and how it will affect our retrieval tools / edited by Arlene G. Taylor. Westport, Conn. ; London : Libraries Unlimited, cop. 2007. Str.103-110.
2. Bates, M. Subject access in online catalogs: a design model. // Journal of the American Society for Information Science 37, 6(1986), str. 357-376.
3. IFLA-in knjižnični referentni model : konceptualni model za bibliografske informacije : definicija konceptualnog referentnog modela kao okvira za analizu neadministrativnih metapodataka koji se odnose na knjižnične izvore / IFLA-ina Skupina za pregled FRBR-a, urednička skupina za objedinjavanje Pat Riva, Patrick Le Bœuf i Maja Žumer ; [prijevod s engleskog Mirna Willer, Ana Barbarić]. Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2020.
Ili engleska inačica: FRBR – Library Reference Model : draft for the world-wide review (2016-02-21) / Pat Riva, Patrick le Bœuf, and Maja Žumer, Consolidation Editorial Group of the IFLA FRBR Review Group. 2016. [citirano: 2017-10-02]. Dostupno na: http://www.ifla.org/files/assets/cataloguing/frbr-lrm/frbr-lrm_20160225.pdf (2016-10-04)
4. IFLA-ina Radna skupina za Uvjete za funkcionalnost i obrojčavanje zapisa autoriziranih podataka (FRANAR). Uvjeti za funkcionalnost autoriziranih podataka : konceptualni model / uredio Glenn E. Patton. Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010.
5. IFLA-ina Radna skupina za Uvjete za funkcionalnost predmetnih preglednih zapisa (FRSAR). Uvjeti za funkcionalnost predmetnih autoriziranih podataka : konceptualni model / urednice Marcia Lei Zeng, Maja Žumer i Athena Salaba. Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2012.
6. IFLA-ina Studijska skupina za uvjete za funkcionalnost bibliografskih zapisa. Uvjeti za funkcionalnost bibliografskih zapisa : završni izvještaj. Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2004.
(IFLA study group on the functional requirements for bibliographic records. Functional requirements for bibliographic records : final report. München : Saur, 1998)
7. Shadle, S. FRBR and serials: one serialist's analysis. // Understanding FRBR: what it is and how it will affect our retrieval tools / edited by Arlene G. Taylor. Westport, Conn. ; London : Libraries Unlimited, cop. 2007. Str. 153-174.
8. Stock, W. G.; Stock, M. Handbook of information science. Muenchen : Saur, 2013. Poglavlje I. (Moodle)
9. Svenonius, E. Intelektualne osnove organizacije informacija. Lokve : "Benja", 2005. Poglavlja 3 i 10.
10. Thurman, A. C. FRBR and archival materials: collections and context, not works and content. // Understanding FRBR: what it is and how it will affect our retrieval tools / edited by Arlene G. Taylor. Westport, Conn. ; London : Libraries Unlimited, cop. 2007. Str.97-102
Članci:
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim pismenima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata, rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.