Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vlašić, Anđelko | 30 |
0 |
15 |
Uputiti studente u temeljne procese i pojave ranoga novoga vijeka koji su utjecali na tijek demografskog kretanja i strukturu stanovništva hrvatskih prostora.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Nastanak i razvoj historijske demografije, povijesni izvori za povijest stanovništva hrvatskih prostora u ranom novom vijeku, predmet i metode historijske demografije, čimbenici demografskog razvoja, struktura stanovništva, prirodno kretanje stanovništva, rekonstrukcija obitelji, migracije, diskontinuiteti naseljenosti na hrvatskom prostoru u ranom novom vijeku, politički, društveni, ekonomski, vjerski i drugi uzroci specifičnog demografskog razvoja na hrvatskom prostoru u ranom novom vijeku.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
protumačiti temeljne pojmove povijesti stanovništva | seminarski rad aktivnost na nastavi esej |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganje |
izložiti činjenice o demografskom kretanju i strukturi stanovništva hrvatskih prostora u ranom novom vijeku | seminarski rad esej |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
usporediti demografska kretanja u različitim hrvatskim regijama u ranom novom vijeku | aktivnost na nastavi |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
vrednovati različite povijesne izvore za proučavanje povijesti stanovništva hrvatske u ranom novom vijeku | aktivnost na nastavi esej |
seminarsko izlaganje | izlaganje samostalan rad na literaturi |
obraditi seminarsku temu | seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 15% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,25 | 25% |
Pismeni ispit | 0,5 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 30% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je ocjena iz pismenog ispita esejskoga tipa te od usmenog ispita. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
1. S. Krivošić, Stanovništvo i demografske prilike u sjeverozapadnoj Hrvatskoj u XVIII. i u prvoj polovici XIX. stoljeća, Varaždin, 1991.
2. N. Vekarić, Vrijeme ženidbe i ritam poroda (Dubrovnik i njegova okolica od 17. do 19. stoljeća), Zagreb - Dubrovnik, 2000.
3. R. Skenderović, Najstarija matična knjiga brodske župe Presvetog Trojstva (1701.-1735.), Slavonski Brod, 2012.
4. S. Krivošić, "Izvori za historijsku demografiju: djelomični brojčani i poimenični popisi stanovništva", Arhivski vjesnik 36 (1993), 159-170.
5. W. Kula, "Povijesna demografija. Demografija kao pomoćna povijesna znanost", Acta historico-oeconomica Iugoslaviae 8 (1981), 17-79.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta