Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Šimić, Jasna | 30 |
0 |
15 |
Programom predmeta 'Etruščani', studenti će dobiti uvid u okolnosti nastanka i razvitka etruščanske civilizacije, najvažnijim povijesnim zbivanjima, njihovu međudjelovanju s grčkim gradovima u južnoj Italiji, te utjecaju na ostale italičke narode, a naročito na početke razvitka rimske države i rimske kulture. Također će se obraditi pojedini aspekti etruščanske civilizacije: društveni ustroj, urbanizacija, ekonomija, graditeljstvo, religija, pismo, umjetnost. Obradit će se i povijest proučavanja Etruščana.
Po završetku nastave iz kolegija student će moći:
Etruščani u italskoj i sredozemnoj povijesti
Zemljopisne odrednice: smještaj Etruščana u prostor.
Problem etruščanskog porijekla: postojeće teorije o njihovu porijeklu i nastanku te njihova kritička analiza.
Procvat etruščanske civilizacije: pomorstvo i prvenstvo obalnih tirenskih gradova, teritorijalno širenje i razvitak unutarnje Etrurije te događaji od polovine 6. do početka 5. stoljeća.
Etrurija u italskom svijetu: razvitak padsko-jadranskih središta, italska i keltske najezde i gubitak rubnih područja, vanjska i unutarnja politika između 5. i početka 3. stoljeća, vlast Rima i nasljedstvo Etrurije u rimskoj civilizaciji.
Etruščanska civilizacija
Gradovi i nekropole: urbanizacija, hramovi i grobnice (primjeri iz sjeverne, južne i rubne Etrurije).
Društvo i ustanove: značajke i razvitak etruščanskog društva, politički ustroj (gradovi države i njihovi savezi), vlast i oblici političkih ustanova.
Religija: zamisao o božanskome – najvažnija božanstva i ideje o zagrobnom životu, oblici bogoštovlja (obredi, disciplina etrusca).
Umjetnost: književnost, likovna umjetnost, primijenjena umjetnost, glazba i ples.
Život i običaji: životno okruženje – grad i kuća, svakodnevni život, gospodarstvo i tehnologija, vojska i oružje.
Pismo i jezik
Opća saznanja o etruščanskom jeziku, nastanak pisma i najvažniji pisani spomenici, stanje istraživanja etruščanskog pisma
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja samostalna uporaba literature, suradnja, odgovorno izvršavanje obaveza, oblikovanje pismenog rada, prezentacija, razgovor |
znati povijest i razvitak etruščanske civilizacije |
aktivnost studenata u nastavi seminarski rad pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja samostalna uporaba literature, suradnja, odgovorno izvršavanje obaveza, oblikovanje pismenog rada, prezentacija, razgovor |
razumjeti društveni i politički ustroj |
aktivnost studenata seminarski rad pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja samostalna uporaba literature, suradnja, odgovorno izvršavanje obaveza, oblikovanje pismenog rada, prezentacija, razgovor |
znati osnove nematerijalne kulture |
aktivnost studenata seminarski rad pismeni ispit usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje razgovor |
slušanje izlaganja samostalna uporaba literature, suradnja, odgovorno izvršavanje obaveza, oblikovanje pismenog rada, prezentacija, razgovor |
prepoznati etruščansko nasljeđe u rimskoj civilizaciji |
aktivnost studenata seminarski rad pismeni ispit usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,3 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
Ocjenjuje se redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u njoj, seminarski rad – tekstualni dio i njegovo iznošenje. Na ispitu se ocjenjuje sve navedeno u ishodima učenja.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.