Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NAKLADNIŠTVO - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - komunikološki smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Velagić, Zoran | 15 |
0 |
0 |
|
Hocenski, Ines | 0 |
30 |
0 |
U sklopu predavanja studenti se upoznaju s načelima i pristupima oblikovanju digitalnih zbirki. Tumače im se osnovni kriteriji pri odabiru građe za uključivanje u digitalne knjižnice i intelektualni postupci koji prethode oblikovanja sadržaja (procjena vrijednosti odgovarajućih tema, odabir sadržaja, načini dolaženja do autorskih prava, pregovaranje, planiranje, praćenje i evaluacija, marketing). Posebna pažnja usmjeruje se na problematiku repozitorija digitalne knjižnice, primjerice: digitalni objekti – osnovne jedinice unutarnje strukture digitalne knjižnice koji su uobičajeno skriveni od korisnikova pogleda; sučelje – „vrata“ digitalne knjižnice prema korisnicima; digitalizirane jedinice građe – jedinica strukture digitalne knjižnice s motrišta korisnika i informacijskog stručnjaka (npr. knjiga, novinski članak i sl.); sustavi za pretraživanje, kazala – sustavi za identifikaciju: jedinstveni identifikatori. Na vježbama studenti savladavaju napredne tehnike digitalizacije slike, optičkog prepoznavanja i obrade odabranih tekstova. S obzirom na digitalizaciju slike, koriste različite formate najčešće korištene u digitalnoj obradi i napredne tehnike obrade. Rezultat vježbi je samostalna izrada jedne digitalne zbirke.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaji predavanja i seminara su sljedeći:
Očekuje se da studenti kroz sadržaja predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | aktivnost na predavanjima, slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, polaganje pismenog ispita | razumjeti važnost načela i postupaka koji se primjenjuju pri izgradnji digitalnih zbirki | pismeni ispit |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, izrada praktičnog rada | odabrati primjerene postupke digitalizacije | praktični rad |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, izrada praktičnog rada | samostalno digitalizirati odabrani korpus jedinica | praktični rad |
vježbe | kontinuirano praćenje na vježbama, izrada praktičnog rada | samostalno organizirati manje digitalne zbirke i usustave načine njihova pretraživanja i održavanja | praktični rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Praktični rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 40% |
Pismeni ispit | 1 | 40% |
Praktični rad | 1 | 20% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na završnom pismenom ispitu i prema uspješnosti svladavanja zadanih vježbi. Pismeni ispit donosi 40 % bodova, uspješnost na vježbama 20 % bodova i samostalna izrada digitalne zbirke 40 % bodova..
Obveze studenata na predmetu su sljedeće: