Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Petr Balog, Kornelija | 30 |
0 |
0 |
|
Feldvari, Kristina | 0 |
15 |
0 |
Ciljevi su kolegija vrednovati informacijske usluge u okruženju klasičnih ponuditelja informacija (knjižnice, muzeji, arhivi, dokumentacijski centri i sl.) te mrežnome okruženju, pristupi vrednovanju, trendovi, kriteriji i pomagala, vrednovanje kao element upravljanja, statistika i njezina primjena u informacijskim ustanovama, čimbenici koji pridonose važnosti vrednovanja informacijskih službi i usluga danas, usporedba pristupa (rani priručnici vs. današnji pristupi), terminologija, koncept kvalitete, novi pristupi mjerenju uspješnosti (nagrade kvalitete, benchmarking, Total Quality Management), zadovoljstvo analognim i elektroničkim uslugama (SERVQUAL, LibQUAL, E-S-QUAL) i iščekivanja korisnika i njihova važnost za mjerenje uspješnosti poslovanja, pokazatelji uspješnosti, mjerenje uspješnosti u elektroničkom okruženju, učinkovitost i uspješnost, krajnji učinci informacijskih službi i usluga (outcomes), metode i tehnike prikupljanja podataka, interpretacija podataka, posebni osvrt i naglasak na učinke informacijskih usluga prema različitom tipu informacijskih ustanova te na pojedina pitanja poput važnosti i uloge zadovoljstva korisnika ili vrijednosti usluga u procesu vrednovanja
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Sadržaji su predmeta sljedeći: pristupi vrednovanju, trendovi, kriteriji i pomagala, vrednovanje kao element upravljanja, statistika i njezina primjena u informacijskim ustanovama, čimbenici koji pridonose važnosti vrednovanja informacijskih službi i usluga danas, usporedba pristupa (rani priručnici vs. današnji pristupi), terminologija, koncept kvalitete, novi pristupi mjerenju uspješnosti (nagrade kvalitete, benchmarking, Total Quality Management), zadovoljstvo (SERVQUAL, LibQUAL) i iščekivanja korisnika i njihova važnost za mjerenje uspješnosti poslovanja, pokazatelji uspješnosti, mjerenje uspješnosti u elektroničkom okruženju, učinkovitost i uspješnost, krajnji učinci informacijskih službi i usluga (outcomes), metode i tehnike prikupljanja podataka, interpretacija podataka.
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja, sudjelovanje u raspravama i praćenje literature | usporediti i razlikovati metodologije i pravce vrednovanja informacijskih usluga razlikovati kvalitativne i kvantitativne metode prikupljanja podataka i njihovu primjenu tumačiti ulogu i važnost korisničkih potreba i/ili vrijednost usluga u procesu vrednovanja |
-kontinuirana provjera znanja kroz 2 kolokvija (25% ukupne ocjene) -ocjena izrađenih zadataka (15% ukupne ocjene) - ocjena samostalnih zadataka vezanih uz teme predavanja (10% ukupne ocjene) |
vježbe | izrada i prezentacija zadataka na vježbama | samostalno odabrati metode i postupke vrednovanja ovisno o elementu usluge koji se vrednuje | -provjera znanja kroz 2 kolokvija (25% ukupne ocjene) |
samostalni pismeni | samostalno rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | analizirati utjecaj informacijskih usluga prema različitim tipovima informacijskih ustanova | problemski pismeni i rasprava na nastavi (25% ukupne ocjene) |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Zadaci na predavanjima
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,29 | 15% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,96 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,08 | 0% |
Zadaci na predavanjima | 0,67 | 35% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirana provjera znanja (50%): 100, aktivnost na nastavi (15%): 30, pismeni na predavanjima i vježbama (35%): 70.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160 − 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180 − 200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).
Studenti su obvezni svaki drugi tjedan pročitati jedan stručni članak te izvršavati zadatke u sklopu predavanja i vježbi.
Članci za čitanje:
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim pismenima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata, rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.