Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Faletar, Sanjica | 30 |
0 |
15 |
Ciljevi su predmeta sljedeći: omogućiti studentima razumijevanje složenog procesa izgradnje zbirki informacija i građe koju nude proizvođači i dobavljači, a nabavljaju informacijske ustanove, predstaviti studentima teorijske modele izgradnje zbirki i upravljanja zbirkama te faze u procesima prikupljanja informacija o građi, odabiru, zaprimanju, održavanju, pohrani i vrednovanju zbirki, upoznati studente s načelima i kriterijima selekcije raznolikih informacijskih izvora, kriterijima i metodama vrednovanja nabavljenih informacijskih izvora te kriterijima i postupcima pročišćavanja zbirki.
Nakon odslušanog predmeta studenti trebaju:
Sadržaji su predmeta sljedeći: teorijsko-metodološka ishodišta izgradnje i upravljanja zbirkama u informacijskim ustanovama (polazišta, terminološka pitanja, teorije selekcije), utjecaj IKT-a na izgradnju i upravljanje zbirkama, upravljanje zbirkama, planiranje, suradnja i dioba izvora, integracija elektroničkih izvora u programe izgradnje zbirki, upravljanje proračunom, licenciranje, konzorciji, vrednovanje cjelokupnog procesa upravljanja zbirkama i njegovih posebnih elemenata, istraživanja potreba korisnika, pristup informacijama, etički aspekti izgradnje i upravljanja zbirkama, usporedne analize upravljanja zbirkama u odnosu na nove pristupe i metode, suradnja s nakladnicima i dobavljačima knjižne i neknjižne građe, razumijevanje konteksta nakladničke i knjižarske ponude sa stajališta knjižnično-informacijskih stručnjaka, razumijevanje potreba knjižnica i srodnih ustanova prilikom izgradnje zbirki s gledišta nakladnika i knjižara.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | s razumijevanjem pratiti i interpretirati temeljnu teorijsku literaturu poznavati i primjenjivati kriterije za selekciju raznolikih informacijskih izvora poznavati i primjenjivati kriterije i metode vrednovanja nabavljenih informacijskih izvora |
-pismeni test (70% ukupne ocjene, odnosno 140 ocjenskih bodova) - usmeno postavljanje pitanja studentu (10% ukupne ocjene, odnosno 20 ocjenskih bodova) |
samostalni pismeni | rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | znati izraditi smjernice za izgradnju zbirki znati upravljati zbirkama, uključujući aspekte financijskog poslovanja |
-ocjena samostalnog zadatka (10% ukupne ocjene, odnosno 20 ocjenskih bodova) |
vježbe | izrada zadataka na vježbama | planirati i provoditi pročišćavanje zbirki |
-ocjena izrađenih zadatka na vježbama (10% ukupne ocjene, odnosno 20 ocjenskih bodova) |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Pismeni ispit | 1,05 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,15 | 0% |
Iz pojedinih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova (minimalno 55% ocjene na pismenom ispitu).
Student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: 140 bodova za završni pismeni ispit i 40 bodova za zadatke na vježbama i samostalne zadatke.
Na usmenom ispitu studenti mogu ostvariti maksimalno 20 ocjenskih bodova. Elementi su vrednovanja usmenog ispita sljedeći: poznavanje osnovnih koncepata i literature (maksimalno 4 boda), jasno i koherentno predstavljanje sadržaja (maksimalno 4 boda), razumijevanje sadržaja (maksimalno 4 boda), samostalno zaključivanje (maksimalno 4 boda) te primjena stečenih znanja (maksimalno 4 boda).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160 − 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180 − 200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).
Obveze su studenata na predmetu sljedeće:
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim pismenima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata, upitnici i rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Na kraju nastave među studentima se provodi jedinstvena sveučilišna anketa za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Analizira se kvaliteta izvedbe nastave na temelju Pravilnika o studiranju te Pravilnika o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.