Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Hasenay, Damir | 15 |
0 |
0 |
|
Horvat, Ines | 0 |
30 |
15 |
Cilj je predmeta upoznati studente s pristupima, problemima i načinima zaštite digitalnih dokumenata, osposobiti studente za praćenje promjena u području zaštite digitalnih dokumenata te omogućiti studentima primjenu stečenih konceptualnih i teorijskih znanja u različitim okruženjima unutar kojih se digitalni dokumenti stvaraju, koriste i čuvaju.
Po završetku ovog kolegija studenti će biti sposobni:
Sadržaji su predmeta sljedeći: konceptualni pristup zaštiti u digitalnom okruženju, raščlamba strukture elektroničkog zapisa, vrste podataka i njihove karakteristike, razlike u formatima zapisa teksta, slika, zvuka, videa, multimedija itd., slojevitost problema održavanja digitalnih dokumenata (dugovječnost, preglednost, kodiranje, međusobna povezanost, nadležnost za pohranjivanje, konverzija formata, autorska prava itd.), zaštita na razini sigurnosti sustava (pravo pristupa, protokoli, kriptografija), uloga metapodataka u zaštiti elektroničkih dokumenata i svrha metapodataka za zaštitu, pregled standarda i referentnih modela bitnih za zaštitu i očuvanje digitalnih dokumenata, metode i tehnike zaštite digitalnih dokumenata, planiranje i upravljanje zaštitom digitalnih dokumenata u odnosu na specifična okruženja (kulturni sektor, obrazovni, gospodarski i sl.), pregled važnijih međunarodnih projekata, usporedba hrvatskih postignuća u odnosu na međunarodna.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | razumjeti ulogu i važnost zaštite digitalnih dokumenata usvojiti koncepte i modele zaštite digitalnih dokumenata razlikovati značajke različitih kategorija digitalnih dokumenata i njihove potrebe za zaštitom |
pismeni test (30% ukupne ocjene, odnosno 60 ocjenskih bodova) - usmeno postavljanje pitanja studentu (10% ukupne ocjene, odnosno 20 ocjenskih bodova) |
seminari i radionice | sudjelovanje u seminarskim raspravama i izrada seminarskog zadatka | razumjeti kategorije rizika kojima su izloženi digitalni dokumenti | - ocjena seminarskog rada (10% ukupne ocjene, odnosno 20 ocjenskih bodova) |
vježbe | izrada zadataka na vježbama | primijeniti sheme metapodataka za zaštitu digitalnih dokumenata primijeniti metode i tehnike za zaštitu i osiguranje dugoročnog pristupa digitalnim dokumentima |
ocjena izrađenog zadatka na vježbama (25% ukupne ocjene, odnosno 50 ocjenskih bodova) |
samostalni pismeni | rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | planirati proces zaštite digitalnih dokumenata u različitim okruženjima |
ocjena izrađenog samostalnog zadatka (25% ukupne ocjene, odnosno 50 ocjenskih bodova) |
mentorski rad | konzultacije s nastavnikom pri izradi problemskih zadataka | usvojiti navedene ishode učenja kolegija | evidencija konzultacija vezanih uz kolegij i izradu zadataka |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,75 | 50% |
Pismeni ispit | 0,45 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,3 | 20% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: pismeni ispit (30%): 60, usmeni ispit (20%): 40, aktivnost na nastavi (50%): 100.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160 − 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180 − 200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).
Obveze su studenata na predmetu sljedeće:
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata, seminarske rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.