Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Hasenay, Damir | 15 |
0 |
15 |
|
Horvat, Ines | 0 |
15 |
0 |
Omogućiti studentima da razumiju i tumače pojam i metode zaštite papirne građe te da ovladaju metodologijom prepoznavanja, odabira i organizacije pisane baštine poradi njezina čuvanja i sigurne uporabe.
Po završetku ovog kolegija studenti će biti sposobni:
Temeljne definicije, tumačenje i razumijevanje pojma "zaštita građe" na više razina. Povijesti proizvodnje papira i sličnih materijala. Temeljna znanja o sirovinama za proizvodnju papira nužna za razumijevanje metoda zaštite papirne građe. Temeljna znanja o tehnologiji proizvodnje papira nužna za razumijevanje metoda zaštite papirne građe. Temeljna znanja o fizikalnim, kemijskim i mehaničkim svojstvima celuloze i papira nužna za razumijevanje metoda zaštite papirne građe. Temeljna znanja o materijalima i sredstvima za pisanje nužna za razumijevanje metoda zaštite papirne građe. Metode zaštite papirne građe - tehnička razina. Priprema uzoraka za primjenu metoda; postupci: čišćenja, bijeljenja, uklanjanja mrlja i razdvajanja slijepljenih listova. Pregled tradicionalnih (konvencionalnih) metoda konzervacije i restauracije papirne građe. Metode laminacije i delaminacije. Metode dolijevanja papirne kaše i ojačavanja listova. Metode masovne zaštite papirne građe. Odabrani primjeri vođenja precizne restauratorsko-konzervatorske dokumentacije. Metode zaštite papirne građe – operativna razina. Pregled nacionalnih i međunarodnih projekata zaštite papirne građe.
predavanja, seminari i radionice, vježbe, mentorski rad, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | prepoznati važnost poznavanja svojstava papirne građe, poglavito u odnosu na zaštitu kulturne baštine opisati svojstva papira bitna s gledišta njegove upotrebe kao materijala pisane baštine opisati uzroke propadanja papirne građe |
pismeni test (35% ukupne ocjene, odnosno 70 ocjenskih bodova) - usmeno postavljanje pitanja studentu (15% ukupne ocjene, odnosno 30 ocjenskih bodova) |
vježbe | izrada zadataka na vježbama | usporediti i argumentirati optimalne metode zaštite papirne građe u određenim okolnostima | ocjena zadataka na vježbama (20% ukupne ocjene, odnosno 40 ocjenskih bodova) |
seminari i radionice | sudjelovanje u seminarskim raspravama i izrada seminarskog rada | razlikovati osnovne specifičnosti i vrste tehnoloških procesa proizvodnje papira | ocjena napisanog seminarskog rada (20% ukupne ocjene, odnosno 40 ocjenskih bodova) |
samostalni pismeni | rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | usvojiti navedene ishode učenja predavanja, vježbi i seminara | ocjena samostalnog zadatka (10% ukupne ocjene, odnosno 20 ocjenskih bodova) |
mentorski rad | konzultacije s nastavnikom pri izradi problemskih zadataka | usvojiti navedene ishode učenja kolegija | evidencija konzultacija vezanih uz kolegij i izradu zadataka |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,62 | 0% |
Pisani ispit | 0,44 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 0,19 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene. Na usmeni ispit mogu izaći studenti koji nisu zadovoljni ocjenom, a do više im ocjene nedostaje 8 bodova (4% od ukupne ocjene).
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: pismeni ispit (35%): 70; usmeni ispit (15%): 30 , aktivnost na nastavi (50%): 100.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Studenti su obavezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u nastavi te samostalno izraditi i prezentirati zadatke.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; seminarske rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.