Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mićunović, Milijana | 30 |
0 |
0 |
Ponuđeni se sadržaji studentima izlažu s ciljem da im se olakša razumijevanje i ponudi teorijsko-metodološki okvir za tumačenje pojavnosti i promjena suvremenoga tehnološkog društva. Također, cilj je i
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaji su predmeta sljdeći: praćenje rasta i razvoja informacijskih djelatnosti, pripadajuće tehnologije i infrastrukture, proučavanje i analiziranje informacijskih i tehnoloških potreba društva kao i načina učinkovitog iskorištavanja informacijsko-komunikacijske i digitalne tehnologije u svrhu njihova zadovoljenja, identificiranje, analiziranje i kritičko propitivanje znanstveno-tehnoloških inovacija, promjena u području komunikacije i međuljudskih odnosa te odnosa čovjeka i tehnologije u suvremenom društvu, promatranje, opisivanje i propitivanje dinamike i strukture tehnoloških promjena i njihova utjecaja na društvo, kulturu i društvenu svijest, međuljudske odnose i odnos čovjeka i tehnologije, filozofijsko, sociologijsko i kiberantropolško tumačenje tehnoloških promjena i njihova utjecaja na društvo i čovjeka.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | - definirati i tumačiti pojavnosti i promjene suvremenog (informacijskog) društva - razlikovati i razumjeti paradigme informacijskog i digitalnog doba - razviti osviještenost o međusobnom utjecaju čovjeka i tehnologije - analizirati i kritički tumačiti pitanja vezana uz rast i razvoj informacijskog, digitalnog društva i novih tehnologija |
pismeni test (60% ukupne ocjene, odnosno 120 ocjenskih bodova) |
seminari i radionice | sudjelovanje u seminarskim raspravama i izrada eseja | - filozofski i sociološki opisati i argumentirano intepretirati informacijske i tehnološke fenomene | 20% ocjena eseja (40 ocjenskih bodova) i 10% ocjena izlaganja/referata (20 ocjenskih bodova) |
samostalni pismeni | rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | - usvojiti navedene ishode učenja predavanja, vježbi i seminara | 10% ocjena sudjelovanja u videoprojekcijama i grupnim raspravama (20 ocjenskih bodova) |
mentorski rad | konzultacije s nastavnikom pri izradi problemskih zadataka | - usvojiti navedene ishode učenja kolegija | evidencija konzultacija vezanih uz kolegij i izradu zadataka |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarska raspravišta
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 0,8 | 80% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarska raspravišta | 0,2 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena dvaju kolokvija (pismenog ispita), eseja, izlaganja (referata) i sudjelovanja u projekcijama i grupnim raspravama.
Od toga 60% konačne ocjene čini ocjena dvaju kolokvija/pismenog ispita (120 ocjenskih bodova), 20% ocjena eseja (40 ocjenskih bodova), 10% ocjena izlaganja/referata (20 ocjenskih bodova) i 10% ocjena sudjelovanja u videoprojekcijama i grupnim raspravama (20 ocjenskih bodova).
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: izvrstan (5) – od 180 do 200 bodova, vrlo dobar (4) – od 160 do 179 bodova, dobar (3) – od 125 do 159 bodova, dovoljan (2) – od 110 do 124 boda, nedovoljan (1) – od 0 do 109 bodova.
Studenti su obvezni održati jedno seminarsko izlaganje na odabranu temu, napisati jedan esej na odabranu temu te aktivno i konstruktivno sudjelovati u videoprojekcijama i grupnim raspravama.
Bard, A. & Söderqvist, J. Netokracija: nova elita moći i život poslije kapitalizma. Zagreb: Differo, 2003. (odabrano poglavlje)
Harari, Y. 21 Lessons for the 21st Century. London: Jonathan Cape, 2018. (odabrano poglavlje)
Byron, R. The Fourth
Age: Smart Robots, Conscious Computers and the Future of Humanity. New York et al.: Atria Books, 2018. (odabrano poglavlje)
Heying, H. E. & Winstein, B. A Hunter-Gatherer's Guide to the 21st Century: Evolution and the Challenges of Modern Life. New York: Portfolio, 2021. (odabrano poglavlje)
Orlov, D. Shrinking the Technosphere: Getting a grip on technologies that limit our autonomy, self-sufficiency and freedom. Gabriola Island: New Society Publishers, 2016. (odabrano poglavlje)
Ellul, J. The technological society. New York: Vintage Books, 1964. (odabrano poglavlje)
Kahn, P. H.; Severson, R. L. & Ruckert, J. H. The Human Relation With Nature and Technological Nature. // Current directions in psychological science 18, 1(2009), str. 37-42.
Steffen, W. et al. The trajectory of the Anthropocene: The Great Acceleration. // The Anthropocene Review 2, 1(2015), str. 81-98.
European Commission. Climate Action and the Green Deal. URL: https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal/climate-action-and-green-deal_en
Postman, N. Technopoly: The Surrender of Culture to Technology. New York: Vintage Books, 1993.
Posthumanism: The Future of Homo Sapiens. / Michael Bess & Diana Walsh Pasulka. Farmington Hills et al.: Macmillan Reference USA, 2018.
Townsend, P. The Dark Side of technology. Oxford: Oxford University Press, 2017.
Blascovich, J. & Bailenson, J. Infinite Reality: Avatars, Eternal Life, New Worlds, and the Dawn of the Virtual revolution. New York: William Morrow, 2011.
Kroz dodatnu konzultativnu nastavu prati se aktivnost studenata u izradi eseja. Aktivnost studenata prati se i na seminarima tijekom izlaganja i sudjelovanja u grupnim raspravama na temu odabrane videoprojekcije. Nakon svakog izlaganja/projekcije slijedi grupna rasprava u kojoj se aktivno, kritički i konstruktivno nastoji analizirati problemski sadržaj. Na početku svakog predavanja slijedi refleksivni osvrt na nastavne sadržaje s prethodno održanog sata. Također, na kraju svakog predavanja slijedi refleksivni osvrt na nastavne sadržaje s tog sata u obliku pitanja i odgovora.