Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Petr Balog, Kornelija | 30 |
0 |
0 |
|
Feldvari, Kristina | 0 |
30 |
0 |
Cilj je kolegija upoznati studente s najvažnijim teorijskim radovima i praktičnim postignućima u polju pretraživanja informacija te predmetnog pristupa sadržajima. Nadalje, uputiti studente u povijesni razvoj sustava za pretraživanje informacija i predmetnog pristupa informacijama te s najdominantnijim modelima pretraživanja informacija (Booleov, Vektorski, Probabilistički). Predmetni se pristup informacijama ilustrira demonstracijom problematike vezane uz različite vrste značenja te probleme rješavanja višeznačnosti kontroliranih jezika, posebice tezaurusa. Govorit će se o složenijim premisama i suvremenim načelima predmetnog označivanja te o najrasprostranjenijim sustavima za predmetno označivanje koji su se koristili i koji se danas koriste poradi označivanja i pretraživanja dokumenata/informacija.Također, kolegij studente upoznaje s najznačajnijim projektima vrednovanja sustava za pretraživanje informacija.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Sadržaj predavanja i vježbi:
višestruka terminologija pristupa, 'folk' pristup, modeli informacijskog pretraživanja, statističke indeksne značajke baza podataka, vrednovanje uspješnosti pretraživanja, semantika i sintaksa predmetnih jezika, LCSH, PRECIS, SSZOP, Pravilnik za predmetni katalog (Štrbac, Vujić).
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
predavanja, vježbe
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja, sudjelovanje u raspravama i praćenje literature | -razumjeti funkcioniranje informacijskih sustava za pretraživanje općenito -razumjeti kompleksnost predmetnog pristupa dokumentima sadržanim u informacijskim sustavima i samostalno napredno pretraživati -vrednovati informacijska pretraživanja sa stajališta samih informacijskih stručnjaka i korisnika |
-kontinuirana provjera znanja kroz 2 kolokvija (25% ukupne ocjene) -ocjena izrađenih zadataka (15% ukupne ocjene) - ocjena samostalnih zadataka vezanih uz teme predavanja (10% ukupne ocjene) |
vježbe | izrada i prezentacija zadataka na vježbama | -iskazati rezultate konceptualne analize i suodnosa predmeta sadržanih u dokumentu jezikom predmetnog sustava -samostalno napredno pretraživati -napraviti konceptualnu analizu sadržaja dokumenta -označivati sadržaj dokumenata u promjenjivom i dinamičnom informacijskom okruženju i pronalaziti ih |
-provjera znanja kroz 2 kolokvija (25% ukupne ocjene) |
samostalni pismeni | samostalno rješavanje problemskih zadataka i sudjelovanje u raspravi | -konstruirati i dizajnirati manji tezaurus -definirati jedan ili više predmeta sadržanih u dokumentu i njihov suodnos |
problemski pismeni i rasprava na nastavi (25% ukupne ocjene) |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Zadaci na predavanjima
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,23 | 15% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,78 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,44 | 0% |
Zadaci na predavanjima | 0,55 | 35% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirana provjera znanja (50%): 100, aktivnost na nastavi (15%): 30, pismeni na predavanjima i vježbama (35%): 70.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160 − 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180 − 200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).
Studenti su dužni svaki drugi tjedan pročitati jedan članak te izraditi zadaće na predavanjima i vježbama.
Literatura:
Članci:
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim pismenima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata, rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.