Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pešić, Boško | 0 |
0 |
0 |
|
Uzunić, Mislav | 30 |
0 |
0 |
Cilj kolegija je upoznati studente s osnovnim idejama o živoj prirodi i različitim pogledima o postanku života te s temeljnim znanjima o razvoju biološkog načina promišljanja kao sustavne znanstvene discipline koja se po svojim svjetonazorima značajno razlikuje od različitih ideologija koje promišljaju istu problematiku: život.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pojavnost i raznolikost živog svijeta. Najznačajnije karakteristike živih organizama: organizacija, hranjenje, rast, razmnožavanje, interakcija s okolišem, sposobnost evolucije. Pojam kreacionizma. Kreacionizam u različitim kulturama i religijskim filozofijama: kršćanstvo, islam, »hinduizam« (vaišnavizam). Biološka evolucija: mehanizmi i pokretačke sile. Primjeri upotrebe spoznaja biološke znanosti u različitim ideologijama i znanstvenim pristupima: teleologija, socijaldarvinizam, rasizam, eugenika, seksizam, biheviorizam, bioetika. Molekularno-biološka era: novi dokazi biološke evolucije, prodor biologije u biotehnologiju (genetski modificirani organizmi). Biologija i biotehnologija kao dio futurologije.
Studenti će u dogovoru s nastavnikom odabrati određene teme iz programa kolegija koje će samostalno obraditi iz relevantnih dostupnih izvora u obliku seminarskog rada. U sklopu kolegija predviđen je posjet laboratoriju u kojem će se studenti upoznati s načinima i metodama istraživanja živog svijeta. Također, predviđa se da se dio nastave održi u obliku terenske nastave (primjerice, obilazak parka i/ili zoološkog vrta).
predavanja
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
razumjeti osnovne znanstvene spoznaje u biologiji | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava Seminarski rad |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
analizirati spoznaje biološke znanosti u različitim ideologijama i znanstvenim pristupima | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Referat Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
valjano znanstveno zaključivanje | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
interpretirati kreacionizam i biološku evoluciju | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Referat | 0,4 | 40% |
Seminarski rad | 0,4 | 40% |
Usmeni ispit | 0,2 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada (40%), referata (40%) i ocjena iz završnog usmenog ispita (20%).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(seminarski rad x 0,4) + (referat x 0,4) + (završni usmeni ispit x 0,2).
Primjer izračunavanja ocjene:
Seminarski rad – 4
referat – 5
završni usmeni ispit - 3
(4 x 0,4) + (5 x 0,4) + (3 x 0,2) = 1,6 + 2 + 0,6 = 4,2
Konačna ocjena 4,2 → vrlo dobar (4)
Obaveze studenata na predmetu su sljedeće:
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom Stručnog vijeća studija filozofije.