Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vančura, Alma | 15 |
0 |
0 |
Temeljni je cilj kolegija upoznati studente s osnovnim pojmovima fonetike i fonologije kao što su fonemi i alofoni engleskog jezika, s artikulatorima koji sudjeluju u proizvodnji glasova te pojedinačnom ulogom svakoga od njih, s kategorijama glasova, načinima kombiniranja glasova, glasovnim promjenama i redukcijama (linking, elision, assimilation) koje se događaju u govoru, s važnošću suprasegmentalnih elemenata, prozodijom i intonacijom, jezičnim varijantama britanskog i američkog engleskog te ulogom fonetike i fonologije kao temeljem za nadogradnju daljnjih lingvističkih polja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Kolegij obuhvaća osnove fonetike i fonologije, obrađujući pojmove vezane uz fonem, alofon i postupke određivanja fonema, opis i kategorizaciju glasova te fonološku strukturu sloga. Također, kolegij uključuje i prikaz proizvodnje glasova, osnova anatomije govornih organa – artikulatora ispod i iznad larinksa, opis nastanka zvuka, odnosa brzine vibriranja glasnica i visine tona te detaljan opis artikulatora. Studenti će se upoznati s načinima kako se glasovi ponašaju u okružju s drugim glasovima, tj. kako uloga fonologije i kombiniranja glasova dovodi do određenih jezičnih promjena te jezične ekonomije.
Ovaj načelno teorijski pristup počiva na artikulacijskoj i auditivnoj fonetici kroz koju će biti objašnjeni osnovni fonetski i fonološki pojmovi kao što su mjesto i način artikulacije glasova. Studenti će prvo dobiti uvid u opise individualnih glasova, a zatim će svoje znanje proširiti na proučavanju raznih aspekata povezanog govora na segmentalnoj i supersegmentalnoj razini (intonacija, ritam, asimilacija, elizija itd.).
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA | METODA PROCJENE |
predavanje analiza primjera |
slušanje izlaganja čitanje i analiza literature analiza i uvježbavanje primjera primjena naučenoga |
objasniti nastanak pojedinog glasa u engleskom jeziku | aktivnost studenata na nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja čitanje i analiza literature |
identificirati ključne pojmove fonetike i fonologije | aktivnost studenata u nastavi pismeni ispit |
predavanje analiza primjera grupna rasprava zadatak usporedbe |
čitanje i analiza literature opažanje modela uvježbavanje sustavno opažanje i zaključivanje |
razlikovati glasove engleskog jezika pomoću fonetskih kriterija | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje grupna rasprava zadatak usporedbe |
sustavno opažanje slušanje izlaganja analiza i uvježbavanje primjera |
razlikovati glasove hrvatskoga i engleskoga jezika | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje grupna rasprava analiza primjera fonetski zadaci |
rasprava sustavno opažanje i zaključivanje analiza i uvježbavanje primjera |
demonstrirati vještine analitičke rasprave kroz identifikaciju različitih izgovornih glasovnih varijanti | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje analiza primjera fonetski zadaci |
slušanje izlaganja sustavno opažanje analiza i uvježbavanje primjera |
analizirati glasove engleskog jezika | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje analiza primjera |
slušanje izlaganja čitanje i analiza primjera opažanje modela |
prepoznati temeljne aspekte povezanog govora | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
analiza video materijala i teorijskih primjera | sustavno opažanje analiza i uvježbavanje primjera opažanje modela |
primijeniti teorijska znanja na konkretnim primjerima | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,5 | 90% |
Kontinuirano praćenje | 0,2 | 10% |
Pohađanje nastave | 0,3 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61 ocjenskih bodova ili 61% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća:
61% - 70% = dovoljan (2)
71% - 80% = dobar (3)
81% - 90% = vrlo dobar (4)
91% - 100% = izvrstan (5)
Studenti koji ne ostvare prag od 61% na kolokvijima moraju pristupiti završnom ispitu koji obuhvaća gradivo cijelog kolegija.
Studenti su obvezni pohađati 70 % održanih nastavnih sati, pristupiti kolokvijima te pravovremeno predavati zadaću ukoliko žele ostvariti bodove iz zadaće. Prepisivanje tijekom ispita kažnjava se oduzimanjem ispita bez mogućnosti pisanja i za taj ispit student dobiva ocjenu 0%.