Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Aleksa Varga, Melita | 15 |
0 |
15 |
Svaki jezik ima bezbroj frazeologizama (frazema, idioma) koji se uvijek pojavljuju kao grupe riječi i samo zajedno imaju neko značenje. Zbog njihove ekspresivnosti u jeziku potrebo ih je ponuditi i studentima njemačkoga kao stranog jezika. Cilj kolegija je ponuditi studentima analitički pristup njemačkim frazemima, ali ih također kontrastivno obrađivati s hrvatskim ekvivalnentnim frazemima.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predavanje će obraditi lingvističku analizu frazema kao univerzalnog jezičnog fenomena. Analizama će se ukazati na mnoga odstupanja od standardnoga jezika na sintaktičkoj i morfološkoj razini, ali i na leksičkoj razini (unikalne komponente) kao i na paralizu pojedinih riječi unutar frazema. Napravit će se također razgraničenje s ostalim srodnim grupama riječi (izreka, poslovica, krilatica itd.). Ukazat će se i na stilsku slojevitost pojedih grupa frazema kao i na frazeme s regionalnom rasprostranjenošću.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, oblikovanje seminarskog rada, usmeno izlaganje, samostalna uporaba literature | prepoznati njemački frazem u kontekstu | redovno pohađanje nastave, seminarski rad za trajanja nastave koji se izlaže |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, oblikovanje seminarskog rada, usmeno izlaganje, samostalna uporaba literature | formulirati parafrazu frazema | redovno pohađanje nastave, seminarski rad za trajanja nastave koji se izlaže |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, oblikovanje seminarskog rada, usmeno izlaganje, samostalna uporaba literature | opisati strukturu njemačkoga frazema | redovno pohađanje nastave, seminarski rad za trajanja nastave koji se izlaže |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, oblikovanje seminarskog rada, usmeno izlaganje, samostalna uporaba literature | opisati strukturu hrvatskoga frazema | redovno pohađanje nastave, seminarski rad za trajanja nastave koji se izlaže |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, oblikovanje seminarskog rada, usmeno izlaganje, samostalna uporaba literature | kontrastirati strukture njemačkih i istoznačnih hrvatskih frazema | redovno pohađanje nastave, seminarski rad za trajanja nastave koji se izlaže |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Referat
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 1,5 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Referat | 1 | 30% |
Konačna se ocjena izvodi iz ocjena iz kolokvija i referata. 70% konačne ocjene čini ocjena iz kolokvija, 30% ocjene čini ocjena iz referata.
Student je ostvario ocjenu 3 iz kolokvija i 4 iz referata. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (kol. x 0,7) + (ref. x 0,3).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:
(3 x 0,7) + (4 x 0,3) = 2,1 + 1,2 = 3,3 = 3.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila dobar (3).
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% nastavnih sati iz predavanja i 70% nastavnih sati iz vježbi.
Diskusija na polovini i (anonimna) anketa eventualno po svršetku kolegija.