Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g., 3.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g., 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jug, Stephanie | 15 |
0 |
15 |
Jedna od temeljnih odrednica srednjoeuropske književnosti je princip regionalnosti. Studenti ga najpotpunije, sa svim prednostima i nedostacima, mogu upoznati u okvirima zavičajne književnosti. Divergencije između metropole i provincije, između modernizma i radicionalizma. Korpus književnosti na njemačkojm jeziku (posebice osječka žurnalistika) još nije dovoljno istražen pa bi se dio pristupnika mogao usmjeriti prema tom istraživačkom zadatku.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kolegij sustavno predstavlja slavonsku književnost njemačkog jezičnog izričaja u povijesnom kontekstu višestoljetne vladavine Habsburgovaca (1687-1918). Uvodno se razmatraju kulturološki i književni aspekti njemačke žurnalistike (1864-1927) i putujućih kazališnih družina (1740-1907). Njemačka kulturna supremacija tu je bila daleko izraženija nego u nacionalno osvještenom Zagrebu. Najviše pozornosti posvećuje se životu i djelu troje vodećih osječkih autora s kraja 19. i početka 20. stoljeća. Victor von Reisner (1860-1919) pisao je «Pripovijesti sa slavonskog sela», Roda Roda (Alexander Rosenfeld, 1872-1945) humorist je širokog tematskog spektra, a Vilma Vukelić (r. Miskolczy, 1880-1956) nadarena je kroničarka starog Esseka.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, proučavanje literature, oblikovanje seminara, usmeno izlaganje | prezentirati biografije i djela triju vodećih predstavnika ove vrste književnosti | aktivnost studenata u nastavi, referat, seminarski rad |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, sustavno opažanje i zaključivanje, oblikovanje seminara, analiza literature | objasniti obilježja nadnacionalne, regionalne srednjoeuropske književnosti | aktivnost studenata u nastavi, pismeni test, usmeni ispit, seminarski rad, usmeno izlaganje |
samostalni istraživački zadatak | postavljanje i rješavanje problema, izrada seminarskog rada, analiza izvora literature, primjena naučenog | istraživati u književnim i povijesnim arhivima | seminarski rad, usmeno izlaganje |
predavanje, analiza primjera, radionica | slušanje izlaganja, opažanje modela, proučavanje literature i bilježaka, primjena naučenog | koristiti metode i tehnike izučavanja publicistike | aktivnost studenata u nastavi, anketa, seminarski rad, usmeno izlaganje, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, sustavno opažanje i zaključivanje, oblikovanje seminara, analiza literature | navesti prednosti i nedostatke regionalne književnosti | aktivnost studenata u nastavi, pismeni test, usmeni ispit, seminarski rad, usmeno izlaganje |
predavanje, seminarsko izlaganje, diskusija | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, oblikovanje seminara, analiza literature | argumentirano braniti afirmativni stav prema regionalnoj književnosti | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, usmeno izlaganje, pisani test, usmeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,75 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 1,5 | 60% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz testa lektire (40% konačne ocjene) i završnog usmenog ispita (60% konačne ocjene).
Student je ostvario ocjenu 4 iz Kontinuiranog praćenja, ocjenu 3 iz Usmenog ispita. ocjena izračunava se prema formuli: (kont. prać. x 0,4) + (Usmeni isp. x 0,6).
Skala je ocjenjivanja u svim elementima sljedeća: (55%-62%) = dovoljan (2), (63%-79%) = dobar (3), (80%-89%) = vrlo dobar (4), (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati. Pravo izlaska na završni usmeni ispit student nadalje ostvaruje ukoliko je ima pozitivnu ocjenu iz kontinuiranog praćenja (radnih zadataka i domaće zadaće).
Studenti u pravilu izlaze na završni usmeni ispit. Prema dogovoru s nositeljicom kolegija, studenti mogu raditi projektni rad ili pisati seminarski. Isti će im se priznati umjesto Usmenog ispita ukoliko kvalitetom i uloženim obimom rada budu odgovarali predviđenom opterećenju.
Lektira:
Sekundarna literatura:
analiza rezultata testa, referata i seminarskog rada; anketa