Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lehocki-Samardžić, Ana | 15 |
15 |
0 |
Upoznati se s rečeničnim konstrukcijama, tradicionalnim i modernim teorijskim pitanjima jednostavnih i složenih rečenica. Na vježbama je cilj primijeniti usvojena znanja na konkretnim primjerima.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Pojam i vrste rečeničnih dijelova. Strukturalni tipovi rečeničnih dijelova (jednostavni, složeni, nagomilani, višestruki, vezani, udvojeni). Struktura rastavnih i nerastavnih zavisnih dijelova rečenice. Predikat i njegove vrste. Subjekt i njegove vrste. Odnos subjekta i predikata: zavisna ili nezavisna podređenost. Jednačenje u broju i osobi.
Objekt i njegove vrste. Povezanost objekta i priložne oznake. Jednačenje po određenosti i neodređenosti. Priložne oznake i njihova klasifikacija. Atribut i strukturalni tipovi atributa. Posvojni atribut i problemi izražavanja posvojnosti prilozima. Klasifikacija rečenica prema namjeri izrečenog.
Uloga naglaska i reda riječi u rečenici. Red riječi u mađarskim rečenicama. Podjela rečenice na topik i predikat.
Na vježbama se na konkretnim rečenicama uvježbavaju sadržaji koji se usvajaju na predavanjima tradicionalnom i generativno-transformacijskom metodom.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature | definirati rečenične dijelove i njihove vrste | aktivnost studenata na nastavi, usmeni i pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature | razlikovati vrste predikata i njihov međusobni odnos kroz zavisnu i nezavisnu podređenost | aktivnost studenata na nastavi, usmeni i pismeni ispit |
suradničko učenje | aktivno sudjelovanje | primijeniti jednačenje riječi u broju i osobi | aktivnost studenata na nastavi, usmeni i pismeni ispit |
samostalni istraživački zadatak | samostalna uporaba literature | usporediti ulogu naglaska i reda riječi u rečenici | aktivnost studenata na nastavi, usmeni i pismeni ispit |
diskusija | dijaloška metoda, sustavno opažanje | objasniti podjelu rečenice na topik i predikat | aktivnost studenata na nastavi, usmeni i pismeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | opisati unutarnju strukturu predikata | aktivnost studenata na nastavi, usmeni i pismeni ispit |
samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera | samostalna uporaba literature, analiza literature | kombinirati imenske i pridjevske konstrukcije u rečenici | aktivnost studenata na nastavi, usmeni i pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1,25 | 60% |
Pismeni ispit | 1 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Konačna ocjena proizlazi iz sljedećih elemenata:
aktivnost u nastavi (izvršavanje zadataka na nastavi vježba i izvan nje) – 60 % bodova
pismeni ispit – 40 %.
Primjer oblikovanja konačne ocjene
Student je ostvario ocjenu 4 iz ispita i 2 iz aktivnosti na nastavi. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (isp. x 0,4) + (akt. x 0,6).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:
(4 x 0,4) + (2 x 0,6) = 1,6 + 1,2 = 2,8 = 3.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila dobar (3).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni ispit ako ispuni dva uvjeta: (1) bio je nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati. (2) tijekom nastave predao je sve zadatke koje je potrebno samostalno riješiti i zadovoljio minimalnim uvjetima postavljenim za taj zadataka.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje kvalitete obrazovanja i znanstveno-istraživačkog rada na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika.
Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom izvođača kolegija i sustručnjaka na Studiju mađarskog jezika i književnosti.