Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Labadi, Žombor | 30 |
0 |
0 |
|
Walko, Adam | 0 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija predati osnovne spoznaje s područja mađarske književnosti klasicizma i romantizma. Prikazati okruženje, institucionalnu strukturu i povijesna kretanja književnosti 19. stoljeća. Upoznati se s uzorcima autorovih opusa; odnosno kulturno-društvenim kontekstom i metodama razumijevanja književnih djela.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Opći sadržaj s ideološkim i mentalno-povijesnim tendencijama 19. stoljeća (koncepcije nacije i napretka) . Pitanja povijesti književnih vrsta: položaj lirike (Kölcsey, Vörösmarty); procvat romana u stihovima (Petőfi, Arany), te tradicionalne mađarske drame (Katona). Povijesni razvoj medija i institucija tog razdoblja, te najvažnija pitanja estetike tog razdoblja (npr. rasprave o koncepciji jezika i kulture). Osnovne ideološke i mentalne tendencije mađarske romantike. Petőfijeva koncepcija nacionalne svijesti. Mađarska trijada romantike. Ideje revolucije u književnosti. Teme emigracije u drugom djelu 19. stoljeća. Životno djelo Arany Jánosa i njegov kult. Društveno-ideološki kontekst i životno djelo Jókai Móra. Razvoj nacionalnog kazališta i glume.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | prikazati terminologiju moderne mađarske književnosti | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | prepoznati tematske i stilske oznake književnih djela epohe | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | razumjeti pozadine glavnih kulturoloških i književnih tendencija epohe | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | objasniti glavna djela i „ars poetice“ autora | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | analizirati pojedine tekstove ove epohe uglavnom jednostavnih oblika | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad |
predavanje, seminarsko izlaganje, diskusija | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | diskutirati utjecaj ovog književnog razdoblja na druge epohe | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 1,5 | 50% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 1,5 | 50% |
Konačna ocjena proizlazi iz sljedećih elemenata:
seminarski rad – 20%
kolokvij – 20%
usmeni ispit - 60%.
Studenti na dvopredmetnom studiju ostvaruju pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako ispune tri uvjeta: (1) tijekom nastave pripremili su i usmeno prezentirali seminar i (2) bili su nazočni na najmanje 70% održanih nastavnih sati, (3) te pisali kolokvij.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje kvalitete obrazovanja i znanstveno-istraživačkog rada na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika.
Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom izvođača kolegija i sustručnjaka na Studiju mađarskog jezika i književnosti.