Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Novak, Sonja | 30 |
0 |
0 |
Cilj je kolega promatrati njemačke književne tekstove nastale od sloma revolucije 1848/49. do smjene stoljeća, a koji su pisani u duhu poetike realizma i naturalizma, u dijakronijskom razvitku i dinamičnom odnosu prema istodobnim tekstovima neknjiževnog diskursa kao i prema političkoj i socijalnoj stvarnosti. Književnost njemačkog realizma i naturalizma stavlja se i u kontekst utjecaja i dodira s drugim nacionalnim književnostima. Moguće je odabrati referate i seminarske radove.
REALIZAM: Obrađuju se povijesno-politički, društveni i filozofski (Arthur Schopenhauer, Friedrich Nietzsche) kontekst kao i inozemni utjecaji (Balzac, Flaubert, Zola; Dickens; Turgenjev, Dostojevski, Tolstoj; Ibsen, Strindberg). Realizam je u prvoj fazi bio programatski realizam, a u nastavku je razvio svoju posebnost kao poetski, psihološki, građanski realizam. Pokušat će se izdvojiti bitna obilježja, te definirati poetika i glavni žanrovi. Prikazat će se život i djelo Gustava Freytaga, Wilhelma Buscha, Theodora Storma, Marie von Ebner-Eschenbach, Friedricha Hebbela, Conrada Ferdinanda Meyera, Wilhelma Raabea, Gottfrieda Kellera, Theodora Fontanea.
NATURALIZAM: Književnost se promatra u kontekstu snažne modernizacije i industrijalizacije wilhelminskog Njemačkog carstva kao i u kontekstu novih teorija i ideologija (Nietzscheova filozofija, rasno učenje, njemačka sociologija, vitalizam, neokantizam, napad na prirodoznanstveni svjetonazor, marksizam, emancipacija žena, psihoanaliza, iracionalizam, učenje o naslijeđu i degeneraciji, fenomen velegrada i tehnike). Također, upozorava se na pojavu socijaldemokratske i masovne zabavne i trivijalne književnosti. Konačno, naturalizam valja sagledati u poetološkom kontekstu stilskog pluralizma: strujanja kao što su neoromantizam, neoklasicizam, simbolizam, esteticizam i impresionizam mogu se shvatiti kao reakcija na ekstremne pozicije naturalističke poetike. Bit će riječi o institucijama književnog života (grupe, udruge, časopisi, izdavači, tržište, književne nagrade, cenzura, kazneni progoni autora) i bit će dan pregled najvažnijih djela po književnim rodovima: naturalistička proza, naturalistička lirika i naturalistička drama. Prikazat će se život i djelo Ludwiga Anzengrubera, Hermanna Sudermanna, Arna Holza, Johannesa Schlafa, Helene Böhlau i Gabriele Reuter, te napose Gerharta Hauptmanna. Njemački se naturalizam, dakako, treba po izboru gradiva i temeljnom raspoloženju povezivati sa Zolom, a po dramskoj tehnici s nekim dramama Strindberga, Ibsena i Tolstoja.
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | opisati stilistička obilježja njemačkog realizma i naturalizma u povijesnom i političkom kontekstu | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | nabrojati istaknute predstavnike njemačkog realizma i naturalizma kao i njihova djela | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | u lirskim, proznim i dramskim tekstovima prepoznavati stilistička obilježja realizma i naturalizma | usmeni ispit |
seminar | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, dramska prezentacija, pojedinačno čitanje tekstualnih primjera, izlaganje seminarskih radova | interpretirati lirska, prozna i dramska djela u povijesnom kontekstu, usmeno i pismeno | kontinuirano praćenje uspjeha u nastavi seminara s jednopredmetnima, pregled i ocjena dnevnika čitanja lektire |
seminar | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | stvarati poveznice između njemačke i hrvatske književnosti realizma i naturalizma, sposobnost usporedbe i sinteze | kontinuirano praćenje uspjeha u nastavi seminara s jednopredmetnima, usmeni ispit |
predavanje i seminari | slušanje izlaganja, rasprave | Iskazati samostalnost u izvođenju zaključaka o etičkim i estetskim vrijednostima u književnim djelima realizma i naturalizma | usmeni ispit |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Usmeni ispit, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 0,7 | 30% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 0,8 | 50% |
Usmeno izlaganje | 0,5 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz kolokvija obvezne lektire (30% konačne ocjene), iz usmenog izlaganja (20% konačne ocjene) i završnog usmenog ispita (50% konačne ocjene). Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (kol. x 0,3) + (izl. x 0,2) + (usm. isp. x 0,5). Za formiranje konačne ocjene, svi elementi moraju biti pozitivno ocijenjeni.
Primjer izračunavanja ocjene:
Student je ostvario ocjenu 4 iz kolokvija lektire, ocjenu 3 iz usmenog izlaganja te ocjenu 2 iz završnog usmenog ispita. U ovom primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (4 x 0,3) + (3 x 0,2) + (2 x 0,5) = 1,2 + 0,6 + 1 = 2,8 = zaokružuje se na 3. Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila dobar (3).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati, položi kolokvij lektire i održi usmeno izlaganje tijekom nastave.
Obvezna lektira
Obavezna literatura:
Po potrebi:
1. internom anonimnom evaluacijskom anketom i kratkim nenajavljenim testovima od strane izvođača kolegija;
2. eksternom anonimnom evaluacijskom anketom od strane voditelja katedre ili prodekana za nastavu.