Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g., 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Babić, Snježana | 0 |
15 |
15 |
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Ovaj izborni kolegij u prvi plan stavlja glagolske oblike suvremenog njemačkog jezika. Glagoli čine središnje mjesto u mnogim gramatikama pa tako i u gramatici njemačkog jezika. Kao i svaka druga vrsta riječi oni posjeduju neka obilježja po kojima ih možemo razlikovati od ostalih vrsta. To je prije svega sposobnost konjugacije, koja se u njemačkom jeziku manifestira dvojako, tako da razlikujemo konjugirane i nekonjugirane glagolske oblike. Razjasnit ćemo pojam predikata i to što ga čini. U ovom segmentu našeg zanimanja dotaknut ćemo i neke uvodne razine znanosti o rečenici njemačkog jezika, jer je za razumijevanje glagola, odnoso predikata, neophodno shvatiti i interakciju ostalih dijelova rečenice, prije svega subjekta i objekta.
Interakciju glagola i ostalih dijelova rečenice ćemo uvijek promatrati na nivou diskursa u kojem se pojavljuju. Ovakav pristup će nas dovesti i do pojma razumijevanja teksta, što je od velike važnosti u učenju stranih jezika. Tekstove će činiti niz handouta iz aktualnog govornog i pisanog njemačkog jezika.
Budući da je mjesto konjugiranog i nekonjugiranog glagola u njemačkom jeziku fiksno, zanimat ćemo se i mjestom glagolskih oblika u glavnim i zavisnim rečenica te njegovim odnosima sa ostalim dijelovima rečenenice, što bi kasnije trebalo uvelike pomoći u kolegijima koji se zanimaju sintaksom njemačkog jezika. Svaki problem koji se tiče promjena na glagolskim oblicima ima i svoje teorijsko objašnjenje pragmatičnog karakter, što znači da ćemo na praktičnim primjerima davati sažetu teorijsku podlogu.
Zanimat ćemo se i formalno-funkcionalnim obilježjima konjugiranih i nekonjugiranih glagolskih oblika, koja bi mogla pomoći pri shvaćanju ovog problema.
Ovaj izborni kolegij nalazi svoje uporište u morfologiji glagolskih izraza u suvremenom njemačkom jeziku, ali isto tako i u aktualnom standardnom njemačkom jeziku u njegovoj pisanoj i govornoj formi, te pruža temelje bavljenja jezikom za studente germanistike.
seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
---|---|---|---|
predavanje, analiza tekstova (novinski članci) | aktivno slušanje, sustavno opažanje | identificirati predikat u glavnoj i u zavisnoj rečenici | aktivnost na nastavi, kolokvij |
rasprava i analiza | analiza jezičnog materijala | klasificirati zadani glagolski oblik kao konjugirani ili nekonjugirani | aktivnost na nastavi |
radionica | primjena naučenoga | primjenjujući odgovarajuća pravila transformirati aktivnu rečenicu u pasivnu | kolokvij |
grupna rasprava | primjena naučenoga (primjereno korištenje odgovarajuće terminologije za opis transformacije iz aktiva u pasiv) | opisati transformaciju rečenice iz aktiva u pasiv odgovarajućom terminologijom | aktivnost na nastavi |
grupna rasprava | primjena naučenoga, analiza jezičnog materijala | odrediti lice, broj, vrijeme, genus i modus glagolskog oblika | kolokvij |
predavanje, analiza tekstova (novinski članci) | aktivno slušanje, sustavno opažanje, analiza odabranih primjera | odrediti elemente koji tvore rečenični okvir u zadanoj rečenici | kolokvij |
grupna rasprava, radionica | prezentacija naučenoga | koristiti odgovarajuću terminologiju prilikom opisa glagolskih oblika u konkretnom jezičnom materijalu | aktivnost na nastavi |
Aktivnost i priprema za nastavu, Kolokvij/pismeni ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost i priprema za nastavu | 1,25 | 0% |
Kolokvij/pismeni ispit | 1 | 100% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Konačnu ocjenu čini ocjena iz položenih kolokvija ili završnog pismenog ispita. Postoci iz položenih kolokvija se zbrajaju te iz prosjeka tih postotaka proizlazi konačna ocjena.
1. kolokvij 2. kolokvij Ispit Ocjena iz kolokvija/ispita Konačna ocjena
86% 78% - 82% 3 (dobar) 3 (dobar)
Uvjet za dobivanje potpisa je nazočnost studenta na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Povratna informacija od studenata (ankete, individualne konzultacije, grupne diskusije)