Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Berkec, Silvija | 0 |
15 |
15 |
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Ovaj izborni kolegij u prvi plan stavlja glagolske oblike suvremenog njemačkog jezika. Glagoli čine središnje mjesto u mnogim gramatikama pa tako i u gramatici njemačkog jezika. Kao i svaka druga vrsta riječi oni posjeduju neka obilježja po kojima ih možemo razlikovati od ostalih vrsta. To je prije svega sposobnost konjugacije, koja se u njemačkom jeziku manifestira dvojako, tako da razlikujemo konjugirane i nekonjugirane glagolske oblike. Razjasnit ćemo pojam predikata i to što ga čini. U ovom segmentu našeg zanimanja dotaknut ćemo i neke uvodne razine znanosti o rečenici njemačkog jezika, jer je za razumijevanje glagola, odnoso predikata, neophodno shvatiti i interakciju ostalih dijelova rečenice, prije svega subjekta i objekta.
Interakciju glagola i ostalih dijelova rečenice ćemo uvijek promatrati na nivou diskursa u kojem se pojavljuju. Ovakav pristup će nas dovesti i do pojma razumijevanja teksta, što je od velike važnosti u učenju stranih jezika. Tekstove će činiti niz handouta iz aktualnog govornog i pisanog njemačkog jezika.
Budući da je mjesto konjugiranog i nekonjugiranog glagola u njemačkom jeziku fiksno, zanimat ćemo se i mjestom glagolskih oblika u glavnim i zavisnim rečenica te njegovim odnosima sa ostalim dijelovima rečenenice, što bi kasnije trebalo uvelike pomoći u kolegijima koji se zanimaju sintaksom njemačkog jezika. Svaki problem koji se tiče promjena na glagolskim oblicima ima i svoje teorijsko objašnjenje pragmatičnog karakter, što znači da ćemo na praktičnim primjerima davati sažetu teorijsku podlogu.
Zanimat ćemo se i formalno-funkcionalnim obilježjima konjugiranih i nekonjugiranih glagolskih oblika, koja bi mogla pomoći pri shvaćanju ovog problema.
Ovaj izborni kolegij nalazi svoje uporište u morfologiji glagolskih izraza u suvremenom njemačkom jeziku, ali isto tako i u aktualnom standardnom njemačkom jeziku u njegovoj pisanoj i govornoj formi, te pruža temelje bavljenja jezikom za studente germanistike.
seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
---|---|---|---|
predavanje, analiza tekstova (novinski članci) | aktivno slušanje, sustavno opažanje | identificirati predikat u glavnoj i u zavisnoj rečenici | aktivnost na nastavi, kolokvij |
rasprava i analiza | analiza jezičnog materijala | klasificirati zadani glagolski oblik kao konjugirani ili nekonjugirani | aktivnost na nastavi |
radionica | primjena naučenoga | primjenjujući odgovarajuća pravila transformirati aktivnu rečenicu u pasivnu | kolokvij |
grupna rasprava | primjena naučenoga (primjereno korištenje odgovarajuće terminologije za opis transformacije iz aktiva u pasiv) | opisati transformaciju rečenice iz aktiva u pasiv odgovarajućom terminologijom | aktivnost na nastavi |
grupna rasprava | primjena naučenoga, analiza jezičnog materijala | odrediti lice, broj, vrijeme, genus i modus glagolskog oblika | kolokvij |
predavanje, analiza tekstova (novinski članci) | aktivno slušanje, sustavno opažanje, analiza odabranih primjera | odrediti elemente koji tvore rečenični okvir u zadanoj rečenici | kolokvij |
grupna rasprava, radionica | prezentacija naučenoga | koristiti odgovarajuću terminologiju prilikom opisa glagolskih oblika u konkretnom jezičnom materijalu | aktivnost na nastavi |
Aktivnost i priprema za nastavu, Pisani ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost i priprema za nastavu | 1,25 | 0% |
Pisani ispit | 0 | 100% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Konačna se ocjena utvrđuje na temelju uspjeha na završnom pismenom ispitu na kojemu student mora ostvariti minimalno 69% za ocjenu dovoljan (2), 77% - 84,9% za ocjenu dobar (3), 85% - 92,9% za ocjenu vrlo dobar (4) te 93% - 100% za ocjenu izvrstan (5).
Uvjet za dobivanje potpisa je nazočnost studenta na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Povratna informacija od studenata (ankete, individualne konzultacije, grupne diskusije)