Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lehocki-Samardžić, Ana | 15 |
15 |
0 |
Ciljevi kolegija su upoznati studente s mađarskim fonetskim i fonološkim sustavom, objasniti njegove principe djelovanja. Uz pomoć prikaza konkretnih problema, upoznati studente s metodama i postupcima ovladavanja fonetskim sustavom mađarskog jezika kao i metodama proučavanja suvremene fonetike i fonologije. Na vježbama iz fonetike cilj je usvojiti pravilan izgovor mađarskih glasova te kroz razne fonološke vježbe ovladati širokim spektrom i posebnostima mađarskog sustava otvornika i udvojenih zatvornika.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Uvod u problematiku fonetike i fonologije. Fonem, fon, alofon. Fonološki sustav suvremenoga mađarskoga standardnog jezika. Pismo i govor kao dva pojavna oblika jezika, predmeti istraživanja fonetike i fonologije i njihovo mjesto među ostalim gramatičkim disciplinama, povijest mađarske fonetike i fonologije; fonetski opis: zvuk i glas, fiziološke osnove govora, artikulacijska i akustička fonetika, distinktivna obilježja fonema, kombinatorika; glas i njegov zapis. Organi koji sudjeluju u nastajanju glasa i proces nastajanja glasa. Izgovor mađarskih zatvornika i njihova razlikovna obilježja. Izgovor mađarskih otvornika i njihova razlikovna obilježja. Paradigmatski sustav fonema mađarskog jezika. Zamjene glasova. Vrste jednačenja glasova. Osnove dinamične fonologije, utvrđivanje pravila. Suprasegmentalni elementi. Tipovi osnova riječi u mađarskom jeziku. Promjene prilikom dodavanja nastavaka. Osnove fonologije mađarske rečenice: akcent(i) u rečenici, intonacija, ostala suprasegmentalna obilježja (jačina, pauze, tempo, ritam); usporedba hrvatskoga i mađarskoga glasovnog sustava i osnovnih fonoloških pravila, komparativna fonologija hrvatske i mađarske rečenice (glavne sličnosti i razlike). Na temelju raznih fonoloških vježba usvajanje pravilnog izgovora glasova.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | definirati pojam fonetike i fonologije | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, vježbanje | opisati osnovne značajke tih grana jezikoslovlja | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, vježbanje | opisati mađarski fonološki sustav | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, vježbanje | prepoznati izgovorne razlike unutar skupina otvornika i zatvornika | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, vježbanje, ponavljanje | opisati glasovne promjene koje nastaju pri izgovoru | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | analiza primjera i uvježbavanje | definirati dinamičnu fonologiju | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera | analiza primjera i uvježbavanje | objasniti na primjerima njezina glavna pravila | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, vježbanje, ponavljanje | navesti tipove osnova u mađarskom jeziku i glasovne promjene prilikom dodavanja nastavaka | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 20% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,8 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
Usmeni ispit | 1,1 | 40% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz testova i kolokvija (40%), ocjene za zadatke na nastavi (10%) te završni usmeni ispit (50%).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni ispit ako ispuni dva uvjeta: (1) iz kontinuirane provjere znanja (redoviti testovi, vježbe na praktičnoj nastavi i dva kolokvija) postigao je 60%; (2) bio je nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje kvalitete obrazovanja i znanstveno-istraživačkog rada na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika.
Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom izvođača kolegija i sustručnjaka na Studiju mađarskog jezika i književnosti.