Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 0 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
45 |
Upoznati se s mađarskom poviješću i kulturom od najstarijih vremena do danas.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Povijest Mađara od najstarijih vremena – geneza i seoba mađarskog naroda. Ostvarenje Kraljevine Mađarske. Mađarska za vrijememe Arpadovića. Borba protiv Turaka. Rascjepljenje Kraljevine Mađarske. Pod turskom vlašću. Kneževina Erdelj. Reformacija i humanizam. Doba obnove nakon Turaka (1686.-1765.). Rađanje građanske države (1765.-1830.). Formiranje nacije i osamostaljenje (1830.-1867.). Borba brotiv Habsburskog absolutizma. Nacionalni preporod i doba reforma. Revolucija 1848./1849. Vrijeme dualizma i prvi svijetski rat. Razvoj i stvaranje građanstva nakon Nagodbe (1867.-1890.). Doba procvata i unutarnjih napetosti (1980.-1918.). Mađarska i Trianonski mir (1918.-1945.). Sovjetsko doba (1945.-1990.). Promjena režima u Mađarskoj (1990.-1995.). Mogućnosti i perspektive u okvirima Europske unije (2004.).
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati povijest i kulturu Mađara | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje i analize primjera | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | ocijeniti dugogodišnji zajednički život Mađara i Hrvata | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | nabrojati neke osnovne karakteristike mađarskog političkog i duhovnog života | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, diskusija | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza | procijeniti Mađarsku povijest i kulturu od najstarijih vremena do danas | seminarski rad/esej, prezentacija, pismeni i usmeni ispit |
Kontinuirano praćenje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 0,5 | 20% |
Pismeni ispit | 2,5 | 80% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente na dvopredmetnom studiju uzimaju se u obzir ocjena kontinuiranog praćenja i ocjena iz završnog pismenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena kontinuiranog praćenja, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita.
Studenti na dvopredmetnom studiju ostvaruju pravo na potpis ako bili su nazočni na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Priručnikom za osiguravanje kvalitete obrazovanja i znanstveno-istraživačkog rada na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima sa svrhom vrednovanja rada nastavnika.
Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom izvođača kolegija i sustručnjaka na Studiju mađarskog jezika i književnosti.