Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Galić, Silvija | 15 |
30 |
15 |
Osnovni cilj kolegija je upoznati studente s diskretnim matematičkim strukturama koje su neophodne za shvaćanje i recepciju kvantitativnih aspekata znanja u informacijskim znanostima. Cilj kolegija je kod studenata razviti sposobnost izražavanja matematičkim jezikom kao i razviti apstraktno mišljenje i logičko rasuđivanje. Studenti će se pripremiti na algoritamski način razmišljanja kako bi mogli pratiti brzi razvoj i prodornost informacijsko-komunikacijske tehnologije te će im se pružiti znanje na temelju kojega će moći samostalno ili timski rješavati cjelovite probleme vezane uz primjenu algoritama u informacijskim znanostima.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Studenti će se upoznati sa diskretnim strukturama – apstraktnim matematičkim konačnim strukturama i mogućnostima njihove primjene u informacijskim znanostima. Na predavanjima će se obraditi odabrana poglavlja teorije grafova te će se predstaviti najpoznatiji algoritmi i njihove primjene.
Tijekom kolegija obradit će se sljedeće teme: Relacije na skupovima (podskup, pravi podskup, jednakost skupova); Partitivni skup; Operacije na skupovima (unija, presjek, razlika, komplement); Vennovi dijagrami; Skupovi brojeva; Kompleksni brojevi; Relacije, binarne relacije; Matrica incidencije; Funkcije; Relacija ekvivalencije; Kongruencije; Operacije s kongruencijama; Primjena kongruencije na International Standard Book Number; Primjena kongruencija u kriptografiji; Rekurzivno zadani nizovi; Fibonaccijev niz; Homogene rekurzivne relacije; Karakteristični polinom; Binomni teorem; Euklidov algoritam; Hornerova shema; Složenost algoritma; Pretraživanje i sortiranje; Slijedno i binarno pretraživanje; Sortiranje umetanjem; Mjehuričasto sortiranje; Sortiranje spajanjem; Quicksort; Grupa; Komutativna (Abelova) grupa; Izomorfizam grupa; Prsteni i polja; Polje realnih brojeva; Vektorski prostor matrica; Primjena grupa u teoriji kodiranja; Definicija grafa i osnovna svojstva grafova; Stupanj vrha, višestruki bridovi, pseudograf; Podgraf; Specijalni grafovi: potpuni graf, bipartitni graf, potpuni bipartitni graf; Regularni grafovi; Izomorfizam grafova; Šetnja, zatvorena šetnja, staza u grafu; Eulerova tura kao zatvorena Eulerova staza i Eulerov graf; Povezani grafovi; Problem Koeningsberških mostova; Hamiltonov ciklus; Hamiltonov graf; Matrica incidencije i matrica susjedstva; Algoritam za nalaženje Eulerove staze i ciklusa; Problem deadlockova; Težinski graf; Najkraći put između dva vrha u težinskom grafu; Primjene težinskih grafova; Problem trgovačkog putnika; Dijkstrin algoritam; Floyd-Warshallov algoritam; Problem kineskog poštara; Eulerizacija grafa; Stablo; Svojstva stabla; Binarno stablo; Algoritam sortiranja; Minimalno razapinjuće stablo; Razapinjući podgraf; Težina stabla; Kruskalov algoritam; Primov algoritam; Pretraživanje stabla; Prolasci grafom i stablom; Usmjereni graf; Usmjerena šetnja, usmjereni put; Metoda kritičnog puta - CPM, PERT; Problem četiri boje; Bojenje vrhova i bridova grafa; Kromatski broj grafa; Klike i broj klike.
predavanja, seminari i radionice, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | upoznati osnovne ideje i metode teorije grafova na nizu ilustracija | pismeni ispit |
seminarsko izlaganje i radionice | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | razlikovati jednostavne i složene vrste algoritama i njihove primjene | seminarski rad |
praktični rad na vježbama | rješavanje problemskih zadataka | objasniti utjecaj strukture podataka na izvedbu i brzinu algoritama | pohađanje nastave i aktivnost studenata u nastavi |
praktični rad na vježbama | rješavanje problemskih zadataka | rješavati raznorodne probleme vezane uz primjenu pojedinih algoritama | pohađanje nastave i aktivnost studenata u nastavi |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 2 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 1,3 | 30% |
Usmeno izlaganje | 0,2 | 10% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni pohađati 70 % održanih nastavnih sati. Ako student ima 5 ili više izostanaka (jedan izostanak iznosi 2 nastavna sata), neće dobiti potpis, kao ni ukoliko ukupno ostvari manje od 40% ocjene.