Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PREDDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pon, Leonard | 15 |
0 |
0 |
|
Cimer Karaica, Sanja | 0 |
30 |
0 |
Ciljevi kolegija su da studenti razviju sposobnost razumijevanja sintaktičkih odnosa među rečenicama-sastavnicama u složenoj rečenici, uključujući semantičke i logičke odnose, zatim sposobnost tvorbe gramatički korektnih složenih rečenica različite kompleksnosti na njemačkom jeziku, te sposobnost samostalne refleksije o pojedinim fenomenima u njemačkoj složenoj rečenici.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U kolegiju se obrađuje koordinirano i subordinirano povezivanje rečenica u nezavisno odnosno zavisno složenu rečenicu. Zavisno složenu rečenicu obrađujemo sa stanovišta teorije valentnosti kao komplement ili suplement predikatu glavne rečenice odnosno atribut nekoj neglagolskoj riječi u glavnoj rečenici. Obrađuju se sve vrste zavisno i nezavisno složenih rečenica. Daljnje teme su: consecutio temporum; upravni i neupravni govor; red riječi u zavisno složenoj rečenici; interpunkcija; logičke pogreške u rečenici (tautologija, pleonazam, dvostruka negacija, pogrešne kolokacije i sl.); neke karakteristične greške kod tvorbe njemačkih složenih rečenica (pogrešna upotreba veznika, nepregledno gomilanje umetnutih zavisnih rečenica, problemi s infinitivnim i participnim konstrukcijama i sl.).
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanja, vježbe | slušanje izlaganja, primjena naučenoga | grafički prikazati strukturu (višestruko) složene rečenice | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
predavanje, vježbe | sustavno opažanje, zaključivanje, primjena naučenoga, rješavanje problema | opisati strukturu složene rečenice koristeći se znanstvenom terminologijom | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, vježbe | aktivno slušanje, primjena naučenoga | primijeniti pravila o slaganju vremena pri sastavljanju zavisnosloženih rečenica | domaći uradak, pismeni ispit |
samostalan rad studenata | primjena naučenoga | prepoznati logičku pogrešku i/ili pogrešku u normi u zadanoj rečenici | aktivnost studenata u nastavi, domaći uradak, pismeni ispit |
predavanje, vježbe | primjena naučenoga | pravilno upotrijebiti interpunkcijske znakove u (višestruko) složenim rečenicama | pismeni ispit |
predavanje | aktivno slušanje i analiza odabranog jezičnog materijala | objasniti podjele zavisnih surečenica prema različitim kriterijima | domaći uradak, pismeni ispit |
predavanje i zadatak analize primjera | sustavno uočavanje, primjena naučenoga | odrediti logičko-semantički odnos između surečenica koje tvore nezavisnosloženu rečenicu | aktivnost studenata na nastavi, pismeni ispit |
predavanja, zadatak analize primjera, samostalni rad studenata | slušanje izlaganja, sustavno uočavanje, primjena naučenoga | primijeniti pravila o neupravnom govoru prilikom navođenja iskaza drugih osoba | pismeni ispit |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 1,45 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Usmeni ispit | 1,45 | 50% |
Konačna se ocjena utvrđuje na temelju uspjeha na završnom ispitu. Završni se ispit sastoji iz pismenog i usmenog dijela. Na oba dijela ispita može se ostvariti najviše po 50 bodova. Bodovi stečeni na oba dijela ispita zbrajaju se, a konačna se ocjena dodjeljuje prema sljedećoj skali: izvrstan (5): 93 – 100 bodova; vrlo dobar (4): 85 – 92 bodova; dobar (3): 77 – 84 bodova; dovoljan (2): 70 – 76 bodova.
Uvjet za dobivanje potpisa je nazočnost studenta na najmanje 70% održanih nastavnih sati.
Kraći testovi za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva jednom mjesečno; anketa među studentima i drugi oblici povratne informacije (npr. individualne konzultacije, grupne diskusije na satu).