Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g., 2.g., 3.g. |
ljetni |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g., 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Novak, Sonja | 0 |
0 |
0 |
|
Spajić, Iris | 15 |
0 |
15 |
Studenti moraju osvijestiti činjenicu da je suvremeni dramaki tekst tek partitura za umjetničku nadgradnju u kompleksnom mediju teatra. U klasičnom kazališnom trokutu: autor – režiser – glumac došlo je do prevrata, u kome je autor izgubio prvenstvo. Više se ističe “govor tijela” (glumac) ili “redateljski teatar”, dok govorno kazalište gubi na važnosti. Studenti trebaju izučiti fleksibilni pristup različitim poetikama: Walserovom “teatru svijesti”, bolećivom subjektivizmu i esteticizmu Straussa, Bernhardovim monološkim tiradama, agresivnom feminizmu Elfriede Jelinek…
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Obvezni kolegij „Njemačka drama 20. stoljeća“ zbog opsežne i tematski značajne građe doseže vremenski tek do kraja 60-tih godina. U nastojanju da studente upozna s najaktualnijom dramskom produkcijom, s djelima živućih autora, ovaj izborni kolegij nudi povremeno varijabilne sadržaje. Moguće tematske cjeline: a) Građanski subjektivizam 70-tih godina (Martin Walser i Botho Strauss) b) Franz Xaver Kroetz – oživljavanje pučkih igrokaza c) Suremeni austrijski dramatičari (Peter Handke, Thomas Bernhard, Elfriede Jelinek, Peter Turrini) d) Groteskni svijet Friedricha Dürrenmatta ...
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, konzultativna nastava | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, analiza primarne literature, rasprava | razlikovati poetike i dramska djela suvremenih dramatičara | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, konzultativna nastava | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati moderne dramske teorije (postmoderna, književna dekonstrukcija) | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, usmeni ispit |
zadatak čitanja i analize primjera, konzultativna nastava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava, radionica | seminarski rad, suradnja, aktivno sudjelovanje | kreativno razviti fragmentarne tekstove | poster prezentacija, kolokvij, projektna aktivnost |
seminarsko izlaganje, radionica, konzultativna nastava, grupna rasprava, samostalni istraživački zadatak | seminarski rad, odgovorno izvršavanje obveza, postavljanje i rješavanje problema | rekonstruirati cjelovit proces kazališnog uprizorenja | poster prezentacija, projektna aktivnost |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, konzultativna nastava, seminarsko izlaganje, grupna rasprava, radionica | suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza | povezivati fenomene književnosti i kazališta | samostalno istraživanje, seminarski rad, projektna aktivnost |
sastavljanje zadataka za grupni i samostalni rad i prezentiranje zadataka, konzultativna nastava | suradnja, odgovorno izvršavanje obveza | izraditi inovativna dramska ostvarenja | projektna aktivnost |
grupni rad, radionica, grupna rasprava, konzultativna nastava | seminarski rad, suradnja, izrada (dijela) prijevoda | samostalno prevoditi suvremene njemačke drame na hrvatski jezik | portfolio |
grupni rad, radionica, grupna rasprava, konzultativna nastava | seminarski rad, suradnja | obraniti vlastite stavove i zaključke o suvremenoj njemačkoj drami | usmeni ispit |
Kolokvij lektire, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij lektire | 0,65 | 30% |
Pismeni ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeno izlaganje | 0,6 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz usmenog izlaganja (20% konačne ocjene), kolokvija lektire (30 % konačne ocjene) i pismenog ispita ( 50 %). Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (pism. x 0,5) + (izl. x 0,2) + (kol. x0,3), no svi moraju biti ocijenjeni minimalno pozitivnom ocjenom dovoljan (2) da bi se ocjena mogla formirati.
Student je ostvario ocjenu ocjenu 3 iz kolokvija lektire, ocjenu 4 iz izlaganja te ocjenu 3 iz pismenog ispita. U ovom primjeru izračun konačne ocjene je sljedeći: (3 x 0,3) + (4 x 0,2) + (3 x 0,5) =0,9 + 0,8 + 1,5 = 3,2 zaokružuje se na 3. Konačna je ocjena u ovome slučaju bila dobar (3)
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati, ako je položio kolokvij lektire i ako je tijekom nastave održao pozitibno ocijenjeno izlaganje na zadanu temu.
Obvezna lektira:
Obavezna literatura:
analiza rezultata pismenog testa, referata i seminarskog rada; anketa