Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vančura, Alma | 15 |
0 |
15 |
Cilj je ovog kolegija poboljšati kvalitetu javnog govorenja te izražavanja, ali isto tako i kvalitetnog slušanja. Studenti će naučiti kako logički organizirati svoje misli te uspješno obraniti ili napasti određenu ideju (svoju ili drugih studenata) putem valjanih argumenata te pratiti govore putem retoričke sheme.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kolegij se sastoji od prikaza osnovnih pojmova vezanih uz govorništvo, kao što su definicija retorike, faze pripreme govora, kompozicija govora, osmišljavanje govora, središnja misao, cilj govora, strategije, razmišljanje o publici, neverbalni znaci, opći uvjeti govora, strah i trema itd. Kolegij će dati studentima uvid u to kako razlikovati dobre i loše govornike, razloge kada i kako javno govoriti, na koji način doći do materijala, kako upotrijebiti što jače argumente u svom govoru, koju shemu govora upotrijebiti da bi sastavili govor te koju vrstu stila, jezika i stava odabrati u određenim situacijama kako bi održali dobar govor.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, rasprava na nastavi | slušanje izlaganja, proučavanje (analiza) literature i bilježaka; pismeno izražavanje | identificirati vrste publike, metode i strategije u javnom govorenju | razgovor, aktivnost studenata na nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava i analiza video materijala/ retoričke dokumentacije | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza primjera i literature | identificirati verbalne i neverbalne znakove komunikacije | aktivnost studenata na nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, grupna rasprava | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, vježbanje, analiza primjera, opservacijsko učenje | razlikovati vrste tvrdnji, logičke argumente | aktivnost studenata na nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, zadatak čitanja i analize primjera, | slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, analiza primjera, opservacijsko učenje | razlikovati strategije javnog govorenja | aktivnost studenata na nastavi, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, rasprava, analiza primjera I retoričke dokumentacije | slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, vježbanje, prezentacija naučenoga | objasniti različita logička umovanja | aktivnost studenata na nastavi, kolokvij, pismeni I usmeni ispit |
radionica, grupna rasprava, suradničko učenje, samostalni istraživački zadatak | analiza radova, opažanje modela, vježbanje, ponavljanje, učenje po modelu | integrirati stečeno znanje u pripremi vlastitog govora | samostalno istraživanje/ seminarski rad/ seminarska aktivnost |
suradničko učenje, samostalni istraživački zadatak, radionica | čitanje i analiza literature I uvježbavanje, postavljanje i rješavanje problema | poštovati tuđe mišljenje i modificirati svoje mišljenje prema iznesenim argumentima | seminarska aktivnost/ usmena prezentacija |
seminarsko izlaganje, grupna rasprava, radionica, seminarsko istraživanje | čitanje i analiza literature I uvježbavanje, postavljanje i rješavanje problema, izrada seminara, oblikovanje seminara, usmeno izlaganje, prezentacija naučenoga | primijeniti stečeno znanje u vlastitom govoru i javnom ophođenju | samostalno istraživanje/seminarska aktivnost, pisano izvješće, usmena prezentacija |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,3 | 60% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 10% |
Usmeno izlaganje | 0,65 | 30% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene.
Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61% ocjene ili 61 ocjenskih bodova.
Skala je ocjenjivanja sljedeća:
61% - 70% = dovoljan (2)
71% - 80% = dobar (3)
81% - 90% = vrlo dobar (4)
91% - 100% = izvrstan (5)
Studenti koji ne ostvare prag od 61% na kolokvijima moraju pristupiti završnom ispitu koji obuhvaća gradivo cijelog kolegija
Studenti su obvezni pohađati 70 % održanih nastavnih sati, pristupiti kolokvijima, odraditi usmeno izlaganje i rad. Ako student ima 5 ili više izostanaka (jedan izostanak iznosi 2 nastavna sata), neće dobiti potpis. Prepisivanje tijekom ispita kažnjava se oduzimanjem ispita bez mogućnosti pisanja i za taj ispit student dobiva ocjenu 0%.
www.speeches.com
www.americanrhetoric.com
www.historychannel.com/speeches
Provođenje anonimne ankete sa studentima po završetku kolegija, praćenjem prolaznosti studenata.