Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jozić, Ivana | 0 |
0 |
0 |
|
Šarić Šokčević, Ivana | 15 |
0 |
15 |
Cilj kolegija jest približiti polaznicima tvorbene mogućnosti imenica u suvremenom njemačkom jeziku od kojih su za razliku od hrvatskoga jezika složenice najplodnije. Cilj kolegija je također približiti polaznicima tvorbene mogućnosti pridjeva i glagola u suvremenom njemačkom jeziku, koji su za razliku od imenica, skloniji afiksalnim modelima.
Osim predstavljanja tvorbenih modela u materijalnom smislu pridat će se pozornosti njihovoj analizi, tumačenju i parafraziranju.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Obradit će se sukcesivno svi tvorbeni modeli imenica u suvremenom njemačkom jeziku od složenica i izvedenica do običnih konverzija koje su u stvari supstantivizacije svih ostalih vrsta riječi bez sudjelovanja bilo kakvih tvorbenih morfema ili nekih stranih leksema. Obradit će se također sukcesivno svi tvorbeni modeli pridjeva i glagola u suvremenom njemačkom jeziku. Kompozicija je kao model među glagolima i pridjevima za razliku od imenica rubna pojava, pa kod prvih prevladava prefiksalna a kod pridjeva sufiksalna tvorba Nezaobilazno je u predavanjima i vježbama neprestano stvarati sponu između tvorbe riječi kao materijalnoga dijela leksikologije na jednoj strani i morfologije i sintakse na drugoj strani, te na koncu uporno u sve ugrađivati nezaobilazne spoznaje i saznanja semantike kao duhovne strane leksikologije. Predavanje i vježbe čine jednu cjelinu, kako bi se novostečeno znanje iz područja gramatike i uvježbalo i produbilo.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
---|---|---|---|
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, postavljanje i rješavanje problema, analiza primjera, opažanje modela, samostalna uporaba literature | analizirati strukturu tvorbenih modela prema tvorbenim kriterijima | redovno pohađanje nastave, dva kolokvija za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, seminarsko izlaganje za trajanja nastave |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, postavljanje i rješavanje problema, analiza primjera, opažanje modela, samostalna uporaba literature | precizno odrediti tvorbeni model dotične riječi | redovno pohađanje nastave, dva kolokvija za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, seminarsko izlaganje za trajanja nastave |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, postavljanje i rješavanje problema, analiza primjera, opažanje modela, samostalna uporaba literature | odrediti osobine tvorbenog modela dotične riječi | redovno pohađanje nastave, dva kolokvija za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, seminarsko izlaganje za trajanja nastave |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, postavljanje i rješavanje problema, analiza primjera, opažanje modela, samostalna uporaba literature | parafrazirati značenje dvosložnih i višesložnih njemačkih složenica | redovno pohađanje nastave, dva kolokvija za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, seminarsko izlaganje za trajanja nastave |
predavanje, grupna rasprava, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, postavljanje i rješavanje problema, analiza primjera, opažanje modela, samostalna uporaba literature | parafrazirati znače0nje frekventnijih izvedenica | redovno pohađanje nastave, dva kolokvija za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, seminarsko izlaganje za trajanja nastave |
Aktivnost u nastavi, Kolokvij, Pohađanje nastave, Seminarsko izlaganje
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Kolokvij | 1,1 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
Seminarsko izlaganje | 0,7 | 30% |
Konačna se ocjena izvodi iz pozitivnih ocjena koje student ostvari u drugom i četvrtom navedenom elementu. U četvrtom elementu se zbrajaju postoci kolokvija te iz prosjeka tih postotaka proizlazi jedinstvena ocjena.
1. kolokvij 2. kolokvij Ispit Ocjena iz kolok./ispita sem. izlag. Konačna ocjena
7 6% 84% - 80% 3 (dobar) 5 (izvrstan) *vrlo dobar (4)
* → 3*0,7 + 5*0,3 = 3,6 → vrlo dobar (4)
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% nastavnih sati, kako iz seminara tako i predavanja.
Diskusija na polovini i (anonimna) anketa eventualno po svršetku kolegija.