Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pešić, Boško | 0 |
0 |
30 |
Osnovni je cilj kolegija pružiti problemski i povijesni pregled osnovnih pojmova filozofske hermeneutike. Pregledu pojmova se pristupa kroz razlaganje djela ključnih autora što će dati uvid u genezu promišljanja tumačenja u filozofskom diskursu. Navedeno bi trebalo dovesti do uvida kako se proširuje predmet hermeneutičkog tumačenja; kako iz egzegeze biblijskog teksta izrasta tumačenje kao metoda razumijevanja svijeta i zahvaćanja istine
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kriteriji vrednovanja na kolegijima s preddiplomskog studija (doc. dr. sc. Martina Žeželj)
OSNOVNI PODACI
Naziv kolegija
Filozofska hermeneutika
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave
ECTS koeficijent opterećenja studenata
3
Broj sati nastave (P+V+S)
1+0+1
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave
prema rasporedu sati za ljetni semestar
Jezik na kojem se izvodi kolegij
hrvatski
Nositelj kolegija
Kabinet
Vrijeme konzultacija
Tel.
doc. dr. sc. Martina Žeželj
14
prema rasporedu konzultacija u semestru
4641
mzezelj1@gmail.com
OPIS KOLEGIJA
Sadržaj kolegija
Sadržaji predavanja i vježbi su sljedeći:
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
Očekivani ishodi kolegija
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Oblici nastave
X
predavanja
terenska nastava
vježbe
samostalni zadaci
X
seminari i radionice
X
konzultacije
obrazovanje na daljinu
praktični rad
X
multimedija i mreža
mentorski rad
laboratorij
NAČIN VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA
Oblici praćenja i provjeravanja
usmeno
pismeno
x
usmeno i pismeno
Elementi praćenja i provjeravanja
opterećenje u ECTS
udio (%) u ocjeni
pohađanje nastave
0,3
aktivnost na nastavi
0,3
20%
seminarski rad
1,2
40%
pismeni ispit
1,2
40%
usmeni ispit
Ukupno
3
100%
Način oblikovanja konačne ocjene
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, i kroz pozitivno ocijenjen seminarski rad (esej). Kolokviji 40% bodova, esej 40 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 20 % bodova. Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(seminarski rad x 0,4) + (pismeni ispit x 0,4) + (aktivnost u nastavi x 0,2
Primjer izračunavanja ocjene:
seminarski rad 4
pismeni ispit (kolokvij) 3
aktivnost na nastavi 5
(4x0,4) + (3x0,4) + (5x0,2) =1,6 +1,2 + 1=3,8
konačna ocjena vrlo dobar
Seminarski rad
Student priprema samostalno istraživanje u okviru seminarske nastave. Istraživanje se ocjenjuje na sljedeći način:
Element
Razina postignuća
Ocjena
Seminarski rad
Istraživački nacrt je teorijsko-metodološki točno oblikovan, logički dobro strukturiran, činjenično točan, izražava izvoran pristup obradi teme, uz uporabu opsežne relevantne literature i pravopisno-gramatičke točnosti.
5
Istraživački nacrt točan je u najvažnijim sadržajno-strukturnim elementima, zadovoljava formalne kriterije, ne izražava izvornost pristupa uz manje pogreške logičko-metodološkog strukture i obrade sadržaja, većinom primjerene literature uz manje pravopisno-gramatičke ili pojmovno-kategorijalne pogreške.
4
Istraživački nacrt izostavlja važne činjenice vezane uz temu, obrada je manjkava ili netočna, logički postoje propusti, zadovoljeni su formalni kriteriji bez originalnosti, s neprimjerenim brojem bibliografskih jedinica od preporučenoga, koje nisu relevantne i recentne, uz veći broj pravopisnih i pojmovno-kategorijalnih pogrešaka.
3
Istraživački nacrt izostavlja temeljne elemente, strukturno-sadržajno je nedorečen i nepotpun, obrada teme je većim dijelom promašena uz značajnije pogreške na sadržajno-logičkom planu, formalne kriterije zadovoljava samo djelomice, bez originalnog pristupa obradi teme, s minimalnim i zastarjelim brojem nerelevantnih bibliografskih jedinica, uz veće pravopisno-gramatičke i pojmovno-kategorijalne pogreške.
2
Student nije napisao seminarski rad.
1
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenta, vrednovanje i ocjenjivanje
Obveze studenata na predmetu su sljedeće:
LITERATURA
Obvezna literatura
Dilthey, W., Izgradnja istorijskog sveta u duhovnim naukama, (Beogradski izdavačko-grafički zavod, Beograd, 1980) (drugi dio)
Heidegger, M.: Bitak i vrijeme, (Naprijed, Zagreb, 1985). (drugo, treće, četvrto i peto poglavlje)
Gadamer, H.-G.: Istina i metoda, (Izdavačko preduzeće "Veselin Masleša", Sarajevo, 1978) (drugi dio)
Ricoeur P., O tumačenju. , (Ceres, Zagreb, 2006) (prvo poglavlje)
Ricoeur, P., Sopstvo kao Drugi, (Obzor, Međugorje, 2003) (prvih šest poglavlja)
Dopunska literatura
Barbarić, D.: Filozofija njemačkog idealizma, u nizu: Hrestomatija filozofije, sv. 6., (Školska knjiga, Zagreb, 1998), poglavlje: Schleiermacher.
Barbarić, D./Bracanović, T. (ur.): Gadamer i filozofijska hermeneutika, (Matica hrvatska, Zagreb, 2001).
Hufnagel, E.: Uvod u hermeneutiku, (Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb, 1993).
OSNOVNI PODACI
Naziv kolegija
Filozofija nesvjesnog: Freud I Lacan
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave
ECTS koeficijent opterećenja studenata
3
Broj sati nastave (P+V+S)
1+0+1
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave
prema rasporedu sati za zimski semestar
Jezik na kojem se izvodi kolegij
hrvatski
Nositelj kolegija
Kabinet
Vrijeme konzultacija
Tel.
doc. dr. sc. Martina Žeželj
14
prema rasporedu konzultacija u semestru
4641
mzezelj1@gmail.com
OPIS KOLEGIJA
Sadržaj kolegija
Sadržaji predavanja i vježbi su sljedeći:
Sadržaji predavanja i seminara su sljedeći:
Nakon što će biti upoznati sa sadržajem kolegija, od studenata se očekuje usvajanje sljedećih znanja, kompetencija i vještina:
Očekivani ishodi kolegija
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Oblici nastave
X
predavanja
terenska nastava
vježbe
samostalni zadaci
X
seminari i radionice
X
konzultacije
obrazovanje na daljinu
praktični rad
X
multimedija i mreža
mentorski rad
laboratorij
NAČIN VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA
Oblici praćenja i provjeravanja
usmeno
pismeno
x
usmeno i pismeno
Elementi praćenja i provjeravanja
opterećenje u ECTS
udio (%) u ocjeni
pohađanje nastave
0,3
aktivnost na nastavi
0,3
20%
seminarski rad
1,2
40%
pismeni ispit
1,2
40%
usmeni ispit
Ukupno
3
100%
Način oblikovanja konačne ocjene
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, i kroz pozitivno ocijenjen seminarski rad (esej). Kolokviji 40% bodova, esej 40 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 20 % bodova. Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(seminarski rad x 0,4) + (pismeni ispit x 0,4) + (aktivnost u nastavi x 0,2
Primjer izračunavanja ocjene:
seminarski rad 4
pismeni ispit (kolokvij) 3
aktivnost na nastavi 5
(4x0,4) + (3x0,4) + (5x0,2) =1,6 +1,2 + 1=3,8
konačna ocjena vrlo dobar
Seminarski rad
Student priprema samostalno istraživanje u okviru seminarske nastave. Istraživanje se ocjenjuje na sljedeći način:
Element
Razina postignuća
Ocjena
Seminarski rad
Istraživački nacrt je teorijsko-metodološki točno oblikovan, logički dobro strukturiran, činjenično točan, izražava izvoran pristup obradi teme, uz uporabu opsežne relevantne literature i pravopisno-gramatičke točnosti.
5
Istraživački nacrt točan je u najvažnijim sadržajno-strukturnim elementima, zadovoljava formalne kriterije, ne izražava izvornost pristupa uz manje pogreške logičko-metodološkog strukture i obrade sadržaja, većinom primjerene literature uz manje pravopisno-gramatičke ili pojmovno-kategorijalne pogreške.
4
Istraživački nacrt izostavlja važne činjenice vezane uz temu, obrada je manjkava ili netočna, logički postoje propusti, zadovoljeni su formalni kriteriji bez originalnosti, s neprimjerenim brojem bibliografskih jedinica od preporučenoga, koje nisu relevantne i recentne, uz veći broj pravopisnih i pojmovno-kategorijalnih pogrešaka.
3
Istraživački nacrt izostavlja temeljne elemente, strukturno-sadržajno je nedorečen i nepotpun, obrada teme je većim dijelom promašena uz značajnije pogreške na sadržajno-logičkom planu, formalne kriterije zadovoljava samo djelomice, bez originalnog pristupa obradi teme, s minimalnim i zastarjelim brojem nerelevantnih bibliografskih jedinica, uz veće pravopisno-gramatičke i pojmovno-kategorijalne pogreške.
2
Student nije napisao seminarski rad.
1
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenta, vrednovanje i ocjenjivanje
Obveze studenata na predmetu su sljedeće:
LITERATURA
Obvezna literatura
Freud S., Budućnost jedne iluzije i drugi spisi, (Naprijed, Zagreb, 1986) tekstovi: „Prilog uvodu u narcizam“ “Nesvjesno” i „Ja i ono” .
Freud S., Tumačenje snova, (Stari grad, Zagreb, 2001) šesto i sedmo poglavlje.
Lacan, J., Écrits, (Seuil, Paris 1966) (izbor spisa u srpskom prijevodu: Prosveta, Beograd 1983, cjelokupna zbirka u engleskom prijevodu B. Fink, New York – London 2006).
Lacan, J., Četiri temeljna pojma psihoanalize (Seminar XI), (Naprijed, Zagreb. 1986).
Dopunska literatura
Laplanche J. /Pontalis J.-B., Rječnik psihoanalize, (Naprijed, Zagreb, 1992).
Evans, D., An Introductionary Dictionary of Lacanian Psychoanalysis, (Verso, London 1996).
Fink, B.,: Lakanovski subjekt: Između jezika i jouissancea, (KruZak, Zagreb, 2009).
OSNOVNI PODACI
Naziv kolegija
Filozofija egzistencije
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave
ECTS koeficijent opterećenja studenata
3
Broj sati nastave (P+V+S)
1+0+1
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave
prema rasporedu sati za ljetni semestar
Jezik na kojem se izvodi kolegij
hrvatski
Nositelj kolegija
Kabinet
Vrijeme konzultacija
Tel.
doc. dr. sc. Martina Žeželj
14
prema rasporedu konzultacija u semestru
4641
mzezelj1@gmail.com
OPIS KOLEGIJA
Sadržaj kolegija
Sadržaji predavanja i vježbi su sljedeći:
Nakon što će biti upoznati sa sadržajem kolegija, od studenata se očekuje usvajanje sljedećih znanja, kompetencija i vještina:
Očekivani ishodi kolegija
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Oblici nastave
X
predavanja
terenska nastava
vježbe
samostalni zadaci
X
seminari i radionice
X
konzultacije
obrazovanje na daljinu
praktični rad
X
multimedija i mreža
mentorski rad
laboratorij
NAČIN VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA
Oblici praćenja i provjeravanja
usmeno
pismeno
x
usmeno i pismeno
Elementi praćenja i provjeravanja
opterećenje u ECTS
udio (%) u ocjeni
pohađanje nastave
0,3
aktivnost na nastavi
0,3
20%
seminarski rad
1,2
40%
pismeni ispit
1,2
40%
usmeni ispit
Ukupno
3
100%
Način oblikovanja konačne ocjene
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, i kroz pozitivno ocijenjen seminarski rad (esej). Kolokviji 40% bodova, esej 40 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 20 % bodova. Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(seminarski rad x 0,4) + (pismeni ispit x 0,4) + (aktivnost u nastavi x 0,2
Primjer izračunavanja ocjene:
seminarski rad 4
pismeni ispit (kolokvij) 3
aktivnost na nastavi 5
(4x0,4) + (3x0,4) + (5x0,2) =1,6 +1,2 + 1=3,8
konačna ocjena vrlo dobar
Seminarski rad
Student priprema samostalno istraživanje u okviru seminarske nastave. Istraživanje se ocjenjuje na sljedeći način:
Element
Razina postignuća
Ocjena
Seminarski rad
Istraživački nacrt je teorijsko-metodološki točno oblikovan, logički dobro strukturiran, činjenično točan, izražava izvoran pristup obradi teme, uz uporabu opsežne relevantne literature i pravopisno-gramatičke točnosti.
5
Istraživački nacrt točan je u najvažnijim sadržajno-strukturnim elementima, zadovoljava formalne kriterije, ne izražava izvornost pristupa uz manje pogreške logičko-metodološkog strukture i obrade sadržaja, većinom primjerene literature uz manje pravopisno-gramatičke ili pojmovno-kategorijalne pogreške.
4
Istraživački nacrt izostavlja važne činjenice vezane uz temu, obrada je manjkava ili netočna, logički postoje propusti, zadovoljeni su formalni kriteriji bez originalnosti, s neprimjerenim brojem bibliografskih jedinica od preporučenoga, koje nisu relevantne i recentne, uz veći broj pravopisnih i pojmovno-kategorijalnih pogrešaka.
3
Istraživački nacrt izostavlja temeljne elemente, strukturno-sadržajno je nedorečen i nepotpun, obrada teme je većim dijelom promašena uz značajnije pogreške na sadržajno-logičkom planu, formalne kriterije zadovoljava samo djelomice, bez originalnog pristupa obradi teme, s minimalnim i zastarjelim brojem nerelevantnih bibliografskih jedinica, uz veće pravopisno-gramatičke i pojmovno-kategorijalne pogreške.
2
Student nije napisao seminarski rad.
1
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenta, vrednovanje i ocjenjivanje
Obveze studenata na predmetu su sljedeće:
LITERATURA
Obvezna literatura
Kierkegaard, S., Bolest na smrt, (Mladost, Beograd, 1980)
Nietzsche, F. W., Antikrist, (Izvori, Zagreb, 1999)
Jaspers, K., Uvod u filozofiju, (Naklada Breza, Zagreb, 2012).
Heidegger, M., Bitak i vrijeme (Naprijed, Zagreb, 1985). Peto i šesto poglavlje
Sartre, J. P., Bitak i ništo, (Demetra, Zagreb, 2006.-2007). Drugi i treći dio
Dopunska literatura
Buber, M., Ja i ti , (Vuk Karadžić, Beograd, 1977)
Marcel, G. H., Bivstvovanje i imanje, (Veselin Masleša, Sarajevo, 1989).
Toeplitz, K., Kjerkegor (Grafos, Beograd, 1980)
Wisser, R., Karl Jaspers: Filozofija u obistinjenju, (KruZak Zagreb, 2000)
Dreyfus, H. L., Wrathall, M. A. A Companion to Phenomenology and Existentialism, Wiley-Blackwell, 2009
Sutlić, V., Kako čitati Heideggera, (August Cesarec, Zagreb, 1989)
Dostojevski, F.M.. Zapisi iz podzemlja, (Šareni dućan, Koprivnica, 2003)
Sartre, J. P., Mučnina, (Konzor, Zagreb,1997)
Camus, A. Stranac, (Globus media, Zagreb, 2004)
Bergman, I. (1957) Sedmi pečat
Antonioni, M. (1961) Noć
Sadržaji predavanja i vježbi su sljedeći:
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | imenovati temeljne pojmove hermeneutike | aktivnost studenata u nastavi, pisanje eseja, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | opisati genezu filozofijskog mišljenja tumačenja | aktivnost studenata u nastavi, pisanje eseja, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | razlikovati hermeneutički pristup od pristupa refleksivne filozofije | aktivnost studenata u nastavi, pisanje eseja, usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama | aktivnost studenata u nastavi, pisanje eseja, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 20% |
Pismeni ispit | 1,2 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,3 | 0% |
Seminarski rad | 1,2 | 40% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na kolokvijima tijekom semestra, i kroz pozitivno ocijenjen seminarski rad (esej). Kolokviji 40% bodova, esej 40 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 20 % bodova. Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(seminarski rad x 0,4) + (pismeni ispit x 0,4) + (aktivnost u nastavi x 0,2
Primjer izračunavanja ocjene:
seminarski rad 4
pismeni ispit (kolokvij) 3
aktivnost na nastavi 5
(4x0,4) + (3x0,4) + (5x0,2) =1,6 +1,2 + 1=3,8
konačna ocjena vrlo dobar
Obveze studenata na predmetu su sljedeće: