Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Uvanović, Željko | 15 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija razviti senzibilitet za posebnosti lirskoga teksta i svladati terminologiju koja se koristi pri analizi lirske pjesme. To je cilj na razini svladavanja forme. Cilj koji se nadaje na razini sadržaja jest razvijanje emotivnog aspekta ljudske ličnosti kao i razvoj emocionalne inteligencije.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U predavačkom dijelu kolegija ponavlja se tehnika interpretiranja lirike, ukazuje na sve aspekte i značenja pojma ljubavi kao antropološke konstante i daju se ogledne interpretacije na temelju tekstova koje je predavač sam odabrao. U seminarskom dijelu kolegija studenti izlažu svoje samostalne intepretacije lirskih tekstova po vlastitom izboru i uručuju referat.
Ljubav je fundamentalan ljudski osjećaj. Može biti eros, agape i philia, može biti platonska, minne ili maksimalno tjelesna, pa i pornografska. Ljubav otvara čovjeka za metafizički svijet, gdje susreće „Boga” ili pak „vraga”, ali isto tako može osnažiti njegov angažman i interes u domeni ovostranoga. Ona može biti instrument moći, ali i izraz bezuvjetnog predanja i žrtvovanja. Ona ruši konvencije i sva ograničenja, pa čak i u odnosu na stereotipe ženskosti i muškosti. Vjernost, ljubomora i strah od zasićenja je prate, sama bi htjela dokučiti vječnost, ali je osuđena na prolaznost. Ove i sve druge momente ljubavi valja analizirati i interpretirati u njemačkoj lirici (bez ograničenja na neko vremensko razdoblje, ali s težištem na 20. stoljeću).
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | opisati stilističke formacije i predstavnike njemačke ljubavne lirike od početaka do 20. stoljeća | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | nabrojiti najpoznatije primjere svjetske ljubavne lirike od "Pjesme nad pjesmama" do danas | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | razlikovati pojmove eros, filija i agape | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | u lirskim tekstovima prepoznavati pojedinačne poetološke epohe njemačke ljubavne lirike | usmeni ispit |
seminar | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, dramska prezentacija, pojedinačno čitanje tekstualnih primjera, izlaganje seminarskih radova | analizirati njemačke ljubavne pjesme u biografskom i poetološkom kontekstu, usmeno i pismeno | kontinuirano praćenje uspjeha u nastavi seminara, seminarski rad, rasprava o izlaganim seminarskim radovima |
seminar | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | uspoređivati njemačku i hrvatsku | kontinuirano praćenje uspjeha u nastavi seminara, usmeni ispit |
predavanje i seminar | slušanje izlaganja, rasprava | debatirati o temama ljubavi u njemačkoj lirici | usmeni ispit |
Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 1,85 | 60% |
Usmeni ispit | 0,4 | 40% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada na temelju kojeg se održava i priopćenje (60% konačne ocjene) i završnog usmenog ispita (40% konačne ocjene).
Primjer oblikovanja konačne ocjene
Student je ostvario ocjenu 4 iz seminarskog rada s priopćenjem te ocjenu 2 iz završnog usmenog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (sem. s priop. x 0,6) + ( z. isp. x 0,4)
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (4 x 0,6) + (2 x 0,4) = 2,4 + 0,8 = 3,2 = zaokružuje se na 3. Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila dobar (3).
Skala je ocjenjivanja u svim elementima sljedeća: (55%-62%) = dovoljan (2), (63%-79%) = dobar (3), (80%-89%) = vrlo dobar (4), (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati. Ako je seminarski rad s priopćenjem bio neuspješan, završni usmeni ispit obuhvaća tada i gradivo iz tih elemenata uz uručenje seminarskog rada na završnom usmenom ispitu.
O LIRSKOM RODU
O ANTROPOLOGIJI I SEMANTICI LJUBAVI
O LIRICI NEKIH AUTORA
Po potrebi
1. internom anonimnom evaluacijskom anketom i kratkim nenajavljenim testovima od strane izvođača kolegija;
2. eksternom anonimnom evaluacijskom anketom od strane voditelja katedre ili prodekana za nastavu.