Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ručević, Silvija | 0 |
0 |
0 |
|
Brezetić, Sandra | 15 |
0 |
15 |
Pregled povijesnog razvoja suvremene psihologije kao znanosti te upoznavanje s najvažnijim karakteristikama razvoja i nastajanja psihologijskih sustava (strukturalizam, funkcionalizam, psihoanaliza, biheviorizam, geštaltizam) s posebnim osvrtom na trendove u suvremenoj psihologiji (kognitivna psihologija, neuroznanost, umjetna inteligencija).
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Povijest psihologije: Uvod o problemima u pristupu povijesti psihologije. Rana grčka filozofija: od Aristotela do početka suvremene znanosti. Početak suvremene znanosti: Empirizam-racionalizam-romantizam-egzistencijalizam. Fiziologija i rani razvoj eksperimentalne psihologije: W. Wundt – utemeljitelj psihologije kao znanosti. Mentalna bolest – rani pristupi dijagnozi i tretmanu. Psihoanaliza.
Sistemi u psihologiji: strukturalizam, Gestalt psihologija, Darwin i teorija evolucije, funkcionalizam, klasični biheviorizam, neobiheviorizam. Suvremena psihologija: kognitivna psihologija, humanistička psihologija, umjetna inteligencija i neuroznanost.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, analiza literature, analiza primjera, rasprava, prezentacija naučenog | opisati najvažnije probleme, osobe, procese koji su od predznanstvenog razdoblja psihologije (filozofija i medicina-fiziologija) doveli do sadašnjeg stupnja razvoja znanstvene psihologije | aktivnost studenata, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, analiza primjera, rasprava, prezentacija naučenog | vrednovati relativni doprinos najvažnijih klasičnih i suvremenih psihologijskih sustava ili škola napretku psihologije | aktivnost studenata, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza primjera, rasprava, prezentacija naučenog | argumentirati svoje stajalište o znanstvenom statusu suvremene psihologije | aktivnost studenata, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza primjera, rasprava, prezentacija naučenog | kritički evaluirati buduće trendove razvoja psihologije | aktivnost studenata, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza primjera, rasprava, prezentacija naučenog | integrirati opće teorijske i metodološke trendove u psihologijskoj znanosti | aktivnost studenata, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza primjera, rasprava, prezentacija naučenog | demonstrirati odgovornost prema obvezama na kolegiju | aktivnost studenata, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,5 | 70% |
Kontinuirano praćenje | 0,25 | 10% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene u obzir se uzimaju svi elementi praćenja i provjeravanja, iz kojih student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% konačne ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61 ocjenski bod ili 61% ocjene. Udio postotka u ocjeni za pojedini element praćenja i provjeravanja jednak je broju ocjenskih bodova koje student tijekom nastave treba prikupiti. Primjerice, ako seminarski rad nosi 20% udjela u konačnoj ocjeni to odgovara maksimalno 20 ocjenskih bodova.
U oblikovanju konačne ocjene za studente na kolegiju Povijest psihologije i psihologijski sustavi uzima se u obzir ukupan zbroj ocjenskih bodova ostvaren kroz sljedeće elemente: kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja (provjere u obliku dva kolokvija) sa 70 ocjenskih bodova, seminarski rad s 20 ocjenskih bodova te kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, sudjelovanje u zadacima) s 10 ocjenskih bodova.
Aktivni studenti bodove mogu ostvariti, osim kroz aktivnost na nastavi, izradom novina, plakata, postera, prezentacije, sažetog prikaza teme, čitanjem članaka, analizom filma, i ostalim zadacima na predavanjima po uputama profesora. Aktivnost studenata bilježi se svaki nastavni sat.
Skala ocjenjivanja određuje se prema sljedećoj raspodjeli:
• izvrstan (5) – od 91 do 100%
• vrlo dobar (4) – od 81 do 90%
• dobar (3) – od 71 do 80%
• dovoljan (2) – od 61 do 70%
Primjer oblikovanja konačne ocjene
Kolokvij_1 (28/35) + Kolokvij_2 (30/35) + Seminar (20/20) + Aktivnost (5/10) = 28 + 30 + 20 + 5 = 83% –> vrlo dobar (4)
Kolokviji i ispit
Studenti pišu dva kolokvija tijekom semestra. Kolokviji su obvezni. Nedolazak na kolokvij računa se kao izostanak. Ukoliko student ne pristupi kolokviju, student iz tog kolokvija dobiva 0%, odnosno ocjenu nedovoljan (1). Ukoliko student ne položi jedan od kolokvija mora polagati pisani ispit iz cijelog gradiva u terminima ispitnih rokova. U kolokvijima i pisanom ispitu odgovara se na pitanja dvočlanog i višestrukog izbora, pitanja dopunjavanja i pitanja esejskog tipa.
Prepisivanje tijekom kolokvija/ispita kažnjava se oduzimanjem istog i za taj kolokvij/ispit student dobiva ocjenu nedovoljan (1). U tom slučaju student izlazi na ispit u terminima ispitnih rokova, nakon odslušanog kolegija.
Student koji nije zadovoljan svojim ocjenama na kolokvijima (obje ocjene su prolazne), tj. predloženom konačnom ocjenom iz kolegija, pristupa usmenom ispitu tijekom redovitih ispitnih rokova. Na usmenom ispitu polaže se cjelokupno gradivo, a ne samo dio čijom ocjenom student nije zadovoljan.
Seminarski rad
Seminarski dio nastave sastoji se od izrade i prezentacije seminara koji će studenti raditi u paru. Zadatak je izraditi i izložiti prezentaciju na jednu od ponuđenih tema iz područja povijesti psihologije u zadanom terminu nastave u trajanju od maksimalno 20 min. Ukoliko student ne izloži seminarski rad, ocjenjuje se ocjenom nedovoljan (1).
Prezentacija se šalje najkasnije dan prije izlaganja na e-mail mmaric2@ffos.hr. Plagiranje seminarskog rada kažnjava se s nula ocjenskih bodova bez mogućnosti popravka i podložno je sankcijama predviđenim važećim aktima!
Da bi seminarski rad bio pozitivno ocijenjen, student ni za jedan od navedenih elemenata ne smije dobiti 0 bodova. U slučaju da student u jednome od navedenih elemenata ima 0 bodova, mora
Kolokviji i ispit
Studenti pišu dva kolokvija tijekom semestra. Kolokviji su obvezni. Nedolazak na kolokvij računa se kao izostanak. Ukoliko student ne pristupi kolokviju, student iz tog kolokvija dobiva 0%, odnosno ocjenu nedovoljan (1). Ukoliko student ne položi jedan od kolokvija mora polagati pisani ispit iz cijelog gradiva u terminima ispitnih rokova. U kolokvijima i pisanom ispitu odgovara se na pitanja dvočlanog i višestrukog izbora, pitanja dopunjavanja i pitanja esejskog tipa.
Prepisivanje tijekom kolokvija/ispita kažnjava se oduzimanjem istog i za taj kolokvij/ispit student dobiva ocjenu nedovoljan (1). U tom slučaju student izlazi na ispit u terminima ispitnih rokova, nakon odslušanog kolegija.
Student koji nije zadovoljan svojim ocjenama na kolokvijima (obje ocjene su prolazne), tj. predloženom konačnom ocjenom iz kolegija, pristupa usmenom ispitu tijekom redovitih ispitnih rokova. Na usmenom ispitu polaže se cjelokupno gradivo, a ne samo dio čijom ocjenom student nije zadovoljan.
Seminarski rad
Seminarski dio nastave sastoji se od izrade i prezentacije seminara koji će studenti raditi u paru. Zadatak je izraditi i izložiti prezentaciju na jednu od ponuđenih tema iz područja povijesti psihologije u zadanom terminu nastave u trajanju od maksimalno 20 min. Ukoliko student ne izloži seminarski rad, ocjenjuje se ocjenom nedovoljan (1).
Prezentacija se šalje najkasnije dan prije izlaganja na e-mail mmaric2@ffos.hr. Plagiranje seminarskog rada kažnjava se s nula ocjenskih bodova bez mogućnosti popravka i podložno je sankcijama predviđenim važećim aktima!
Da bi seminarski rad bio pozitivno ocijenjen, student ni za jedan od navedenih elemenata ne smije dobiti 0 bodova. U slučaju da student u jednome od navedenih elemenata ima 0 bodova, mora ponovno napisati seminarski rad. Ako je student u svakom elementu postigao više od 0 bodova, bodovi se zbrajaju, a seminar se ocjenjuje na sljedeći način:
Pripremljenost izlagača
Izlagači su pripremljeni za izlaganje. Izlaganje ima jasnu strukturu (uvod, glavni dio, zaključak). Temeljne su ideje jasno, razumljivo i dovoljno glasno izložene, povezane te potkrijepljene adekvatnim primjerima. Odabir terminologije je prikladan, zaključci uvjerljivi.
5 bodova
Izgled i sadržaj prezentacije
Sadržaj prezentacije pisan je prema preporukama, u natuknicama i uz izdvojene najvažnije informacije. U tekstu nema pravopisnih i/ili gramatičkih pogrešaka. Tekst je čitljiv, vrsta fonta usklađena je za prikaz hrvatskih znakova. Na svim slajdovima koristi se jednaka vrsta znakova. Dizajn je jednostavan, prilagođen temi i publici, kontrast između slova i pozadine je dobro odabran.
5 bodova
Trajanje izlaganja
Prezentacija je u okviru propisanog vremena (20 min).
4 boda
Povezanost s publikom
Pažnja slušatelja je prikladno usmjeravana i održavana na materijalu. Prezentirane je optimalna količina informacija. Slušatelji se potiču na aktivnost. Promiče se razumijevanje i upamćivanje materijala.
4 boda
Vrijeme predaje rada
Seminarski rad je predan na vrijeme.
2 boda
Maksimalan broj bodova za seminarski rad
20 bodova
Studenti su obvezni pohađati minimalno 70% svih održanih nastavnih sati. Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema razrađenom načinu vrednovanja i ocjenjivanja za svaki element, a s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalno 61% (prolazna ocjena dovoljan).
Studenti će biti informirani o svom uratku i napretku usmeno te putem e-maila i Moodle-a.
Studenti mogu kontaktirati profesora u vrijeme konzultacija i putem e-maila.
Ispitni rokovi