Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - prevoditeljski smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Cimer Karaica, Sanja | 15 |
0 |
15 |
Nakon odslušanog kolegija studenti će biti sposobni prepoznati neke od kognitivnih procesa koji se odvijaju pri prevođenju, te svjesno primijeniti određene kreativne strategije s ciljem rješavanja prevoditeljskih problema i postizanja kvalitetnijih prevoditeljskih rješenja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kolegij se bavi psiholingvističkim aspektima procesa prevođenja.
Objašnjavaju se sljedeći elementi: povijesni razvoj discipline, osnovni istraživački pojmovi, područja i metode, problemi i strategije pri prevođenju, različiti modeli prijevodnog procesa. Posebna pažnja posvećuje se primjeni kognitivnih i semantičkih modela pri prevođenju, te razvoju kreativnih strategija sa ciljem rješavanja prevoditeljskih problema (kroz vježbe i analize).
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarska nastava, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza primjera, rasprava, sustavno opažanje | prepoznati neke od kognitivnih procesa koji se odvijaju pri prevođenju | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
predavanje, seminarska nastava, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza primjera, rasprava, sustavno opažanje | objasniti neke od psiholingvističkih elemenata u prevođenju | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
seminarska nastava, grupna rasprava | analiza primjera, rasprava, sustavno opažanje | analizirati proces prevođenja pomoću elemenata psiholingvistike i kognitivne lingvistike | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
seminarska nastava, grupna rasprava | analiza primjera, rasprava, sustavno opažanje | primijeniti određene kreativne strategije s ciljem rješavanja prevoditeljskih problema i postizanja kvalitetnijih prijevoda | aktivnost na nastavi, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,75 | 25% |
Pismeni ispit | 1,5 | 75% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir ocjene iz aktivnosti u nastavi i pismenog ispita: 25% konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti, a 75% ocjena iz završnog pismenog ispita.
Student je na pismenom ispitu ocijenjen ocjenom izvrstan (5), a iz aktivnosti na nastavi vrlo dobar (4). Za izračun ocjene se primjenjuje sljedeća formula: (pism. x 0,75) + (akt. x 0,25). U ovom slučaju izračun ocjene izgleda ovako: (5 x 0,75) + (4 x 0,25) = 3,75 + 1 = 4,75 = zaokružuje se na 5. Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ako je pohađao najmanje 80% održanih nastavnih sati.