Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 30 |
0 |
0 |
|
Novak, Sonja | 0 |
15 |
0 |
Prosvjetiteljstvo predstavlja najvažniju prekretnicu u razvoju njemačke književnosti: od staro-feudalne prema moderno-građanskoj literaturi. Studenti moraju dobiti jasan uvid u novu ideološku i poetološku koncepciju koja će određivati njemačku i europsku literaturu sve do postmoderne kasnog 20. stoljeća. Metodološki pristup zasniva se na uvidu u sustav književne komunikacije. Pojedina se djela razmatraju s poetološkog, dijakronijskog i recepcijskog aspekta. Književna formacija promatra se kao estetsko-tematska cjelina, ali se osobita pažnja posvećuje promjenama književnih vrsta i žanrova. Dosljedno se primjenjuje komparativna metoda, napose se aktualiziraju veze s francuskom i engleskom književnošću.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Dvorski karakter barokne književnosti. Počeci ekonomske i duhovne emancipacije građanstva. Osnovne odrednice racionalističke filozofije u Europi i Njemačkoj. Prijelazno razdoblje do 1725: Günther i Hagedorn u traženju novog lirskog izraza, trivijalne forme romana. Gottschedova poetika i dominacija (1725-1750). Najznačajnija književna postignuća: patetičnost Klopstockove lirike, Wielandova borba za legitimnost romana, Lessingovo novo shvaćanje drame. Lessing kao europski teoretičar umjetnosti. Interpretacije velikih Lessingovih drama.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje pitanja i uključivanje u diskusiju | razlikovati etape u razvoju njemačkog prosvjetiteljstva | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | imenovati važnije autore razdoblja | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | formulirati osnovne poetološke značajke epohe i djela iz epohe | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | objasniti razvoj stilskih obilježja u sklopu različitih književnih vrsta (drame, lirike i proze) | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | povezati književne pojave s kulturno-povijesnom kontekstom 18. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, diskusija | aktivno sudjelovanje u seminarskom djelu nastave u vidu grupnog, individualnog rada te rada u paru | samostalno analizirati književno-teorijske tekstove pomoću „kritičkog aparata“ znanstvenih izdanja i književnih leksikona i priručnika | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
dnevnik čitanja lektire, Pohađanje nastave, Usmeni ispit, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
dnevnik čitanja lektire | 0,75 | 20% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Usmeni ispit | 1,4 | 60% |
Usmeno izlaganje | 0,75 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz dnevnika čitanja lektire, kraćeg izlaganja na zadanu temu i završnog usmenog ispita.
Student je dužan prije izlaska na ispit ostvariti minimalno prolaznu ocjenu (dovoljan 2) iz lektire te održati pozitivno ocijenjeno izlaganje na zadanu temu.
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati i održao izlaganje na zadanu temu.
Primarna literatura (lektira):
Sekundarna literatura:
1. Njemački teritoriji u doba prosvjetiteljstva:
2. Monografije o pojedinim autorima i djelima:
analiza rezultata usmenog referata i ispita; anketa