Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kurtović, Ana | 15 |
30 |
0 |
Studenti će upoznati grupni tretman iz psihosocijalne perspektive. Moći će planirati i voditi grupni tretman u skladu sa specifičnim potrebama potencijalnih članova. Razumjet će dinamiku razvoja i ishode neformalnih uloga u grupi. Steći će iskustvo s interaktivnim modelom vodstva u grupi. Studenti će usvojiti vještine planiranja i vođenja grupe, procjenjivanja i evaluacije ishoda grupnog tretmana.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Grupa i grupni tretman. Odnos individualnog i grupnog tretmana. Klasifikacija grupa. Planiranje tretmanskih grupa. Faze razvoja tretmanske grupe. Razine intervencija u tretmanskim grupama – intrapersonalne, interpersonalne, intervencije u okruženju. Kreativne tehnike u grupnom tretmanu. Specifičnosti grupne strukture i procesa. Neformalne uloge članova grupe. Sukobi u grupi. Uloga i funkcije voditelja usmjerene na socio-emocionalne odnose članova i ostvarivanje individualnih i grupnih ciljeva. Suvoditeljski rad. Etička pitanja grupnog tretmana. Evaluacija grupnog tretmana. Modeli evaluacije. Evaluacija kao intrevencija. Specifičnost grupnog tretmana s nedobrovoljnim klijentima. Upoznavanje s primjenom grupnog tretmana u praksi.
Kolegij promiče načela osnaživanja klijenata i razvija humanističke vrijednosti, kao npr. međusobne odgovornosti, prava na uključenost i prihvaćenost, slobodno izražavanje i uvažavanje, različitost, slobodu izbora.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, ilustracija, rasprava | sudjelovanje u raspravi, proučavanje literature | opisati oblike grupnog rada | aktivnost na nastavi, pismeni uratci (priprema grupnog rada, priprema radionice, izvještaj s radionice) |
predavanje, ilustracija, demonstracija tehnika, grupna rasprava, rasprava | sudjelovanje u raspravi, proučavanje literature, rad na sebi (vlastita očekivanja, strahovi, predrasude, emocionalne reakcije), planiranje grupnog rada, pružanje povratne informacije, iskustveni doživljaj grupnih aktivnosti | opisati faze razvoja tretmanske grupe | aktivnost na nastavi, pismeni uratci (priprema grupnog rada, priprema radionice, izvještaj s radionice), provedena radionica |
predavanje, ilustracija, demonstracija tehnika, grupna rasprava, rasprava | sudjelovanje u raspravi, proučavanje literature, rad na sebi (vlastita očekivanja, strahovi, predrasude, emocionalne reakcije), planiranje grupnog rada, pružanje povratne informacije | planirati rad tretmanske grupe u skladu s načelima grupnog rada | aktivnost na nastavi, pismeni uratci (priprema grupnog rada, priprema radionice, izvještaj s radionice), provedena radionica |
predavanje, ilustracija slučaja, demonstracija tehnika, grupna rasprava, igranje uloga, rasprava | sudjelovanje u raspravi, proučavanje literature, rad na sebi (vlastita očekivanja, strahovi, predrasude, emocionalne reakcije), planiranje grupnog rada, pružanje povratne informacije | koristiti kreativne tehnike u grupnog radu | aktivnost na nastavi, pismeni uratci (priprema grupnog rada, priprema radionice, izvještaj s radionice), provedena radionica |
predavanje, ilustracija slučaja, demonstracija tehnika, grupni rad, igranje uloga, rasprava | sudjelovanje u raspravi, proučavanje literature, rad na sebi (vlastita očekivanja, strahovi, predrasude, emocionalne reakcije), planiranje grupnog rada, pružanje povratne informacije | analizirati pogodnost i prilagođenost različitih oblika grupnog rada psihosocijalnim potrebama članova | aktivnost na nastavi, pismeni uratci (priprema grupnog rada, priprema radionice, izvještaj s radionice), provedena radionica |
predavanje, ilustracija slučaja, demonstracija tehnika, grupni rad, igranje uloga, rasprava | sudjelovanje u raspravi, proučavanje literature, rad na sebi, planiranje grupnog rada, pružanje povratne informacije, iskustveni doživljaj grupnih aktivnosti | objasniti različite uloge i zadatke voditelja u pojedinim fazama grupnog rada | aktivnost na nastavi, pismeni uratci (priprema grupnog rada, priprema radionice, izvještaj s radionice), provedena radionica |
Pismena priprema grupnog rada, Pohađanje nastave, Praktična aktivnost (radionica)
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismena priprema grupnog rada | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,15 | 0% |
Praktična aktivnost (radionica) | 0,85 | 50% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjene se izračunavaju na slijedeći način:
(Pismena priprema grupnog rada x 0,50) + (Radionica x 0,50)
Primjer izračunavanja ocjene:
Pismena priprema grupnog rada – 5
Radionica – 4
(5 x 0,50) + (4 x 0,50) = 2,5 + 2 = 4,5
Konačna ocjena 4,5 → Izvrstan (5)
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati, napisati pismenu pripremu grupnog rada i održati radionicu barem za ocjenu dovoljan (2).
Časopis Group work