Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Babić Čikeš, Ana | 30 |
30 |
0 |
Cilj je Psihološkog savjetovanja 1.upoznati teorijske osnove i tehnike koje se koriste u savjetovanju 2. uvježbati komunikacijske vještine neophodne u procesu savjetovanja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Definicija savjetovanja i odnos između psihoterapije i savjetovanja. Ciljevi psihološkog savjetovanja i područja rada, granice koje se u savjetovanju ne smiju prijeći. Teorijski pristupi u psihologiji savjetovanja. Preduvjeti za uspješno savjetovanje. Komunikacija u procesu savjetovanja (aktivno slušanje i razumijevanje verbalne komunikacije, postavljanje pitanja - što i kada?, neverbalna komunikacija, uspostava odnosa povjerenja). Psihološki procesi u savjetovanju (empatija, transfer i kontratransfer, otpori, konfrontacije, uvid). Teškoće u uspostavljanju odnosa savjetovatelj-klijent (otpor, nepovjerenje) i moguća rješenja. Metode rada: individualni rad, rad s obitelji, rad u grupi, intervencije u krizi. Faze savjetovanja. temeljne vještine savjetovatelja.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava, analiza primjera | slušanje izlaganja, rasprava, analiza izvora literature | uspoređivati metode psihološkog savjetovanja te psihološkog savjetovanja s drugim metodama rada u okviru primijenjene kliničke psihologije | kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, analiza primjera, prikaz slučaja, analiza video-materijala, suradničko učenje | slušanje izlaganja, rasprava, analiza izvora literature | objasniti čimbenike koji doprinose uspješnoj provedbi psihološkog savjetovanja | kolokvij, pismeni ispit |
predavanje, grupna rasprava, prikaz slučaja, seminarsko izlaganje, suradničko učenje | slušanje izlaganja, rasprava, analiza izvora literature | usporediti pristupe psihološkog savjetovanja u radu s različitim vrstama klijenata i problema (npr. djeca, adolescenti, stariji) | kolokvij, pismeni ispit, izlaganje seminarskog rada |
kliničke vježbe, suradničko učenje, predavanje, grupna rasprava, analiza primjera | uvježbavanje, sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu, rasprava, slušanje izlaganja | analizirati provedeni savjetovališni intervju, proces savjetovanja i kvalitetu vođenog intervjua i procesa | pismena izvješća, zadatci izvedbe, rasprava |
kliničke vježbe, suradničko učenje, grupna rasprava | uvježbavanje, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava | prepoznati osobna ograničenja u vođenju savjetovališnog intervjua i procesa savjetovanja | pismena izvješća, zadatci izvedbe, rasprava |
predavanje, grupna rasprava, analiza primjera | slušanje izlaganja, rasprava, analiza izvora literature | otkriti ulogu i metode evaluacije savjetovališnog rada | kolokvij, pismeni ispit |
Kontinuirano praćenje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirano praćenje | 1,25 | 50% |
Pismeni ispit | 1,25 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjene se izračunavaju na slijedeći način:
Ukupna ocjena=prosječna ocjena elemenata kontinuiranog praćenja x 0,50 + ocjena pismenog ispita x 0,5)
kontinuirano praćenje i provjeravanje znanja – 5
pismeni ispit – 3.
(5 x 0.50) + (3 x 0.50) = 2.50 + 1.50 = 4.00
Konačna ocjena → Vrlo dobar (4)
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati i napisati dva pozitivno ocijenjena izvještaja o praktičnim aktivnostima. Osim navedenog za pozitivnu ocjenu obvezni su položiti sve kolokvije ili završni ispit.