Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Šincek, Daniela | 15 |
0 |
30 |
Studenti će ovladati znanjem o mogućnostima primjene socijalno-psiholoških teorija u rješavanju konkretnih problema.
Studenti će razumijeti specifičnosti metodologije primijenjenih istraživanja, te moći kritički analizirati primjere aktualnih istraživanja i isto primijeniti na grupnim istraživačkim projektima .
Razumjet će povezanost bazične socijalno-psihološke teorije i primijenjenog pristupa u rješavanju aktualnih društvenih pitanja. Studenti će biti senzibilizirani za interdisciplinarnu suradnju i osvijestiti potrebu za multidisciplinarnim pristupom aktualnim društvenim pitanjima.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predmet je posvećen produbljivanju znanja o mogućnostima i područjima primjene socijalno-psiholoških spoznaja i zakonitosti, ponajprije u suočavanju i rješavanju raznolikih društvenih problema. Stoga predmet omogućava dovoljnu fleksibilnost i mogućnost prilagodbe sadržaja i teme kolegija. Tako će se uvijek obraditi nekoliko najznačajnijih područja primjene znanja iz socijalne psihologije, a detaljinije produbiti sadržaji ovisno o interesima studenata, ali i o aktualnostima društvenih zbivanja.
Dat će se pregled specifičnosti metodologije primijenjenih istraživanja, te proraditi ogledni primjeri aktualnih istraživanja u nas i u svijetu. Naglasit će se interdisciplinarnost područja i nužnost suradnje s drugim disciplinama u pristupu relevantnim društvenim pitanjima.
Obradit će se tematski sadržaji koji se odnose na međuetničke odnose, spolne i rodne uloge, medije , deindividuacije, diskriminacije i stigmatizacije.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | prepoznati psihologijsku osnovu određenog konkretnog problema u okviru socijalne psihologije | aktivnost studenata u nastavi i grupnoj raspravi, seminarski rad, izrada projekta |
predavanje, seminarsko izlaganje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | izraziti pretpostavke varijablama u podlozi određenog konkretnog problema | aktivnost studenata u nastavi i grupnoj raspravi, seminarski rad, izrada projekta |
predavanje, seminarsko izlaganje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | primijeniti različite aktivnosti koje su preporučene u okviru path modela | aktivnost studenata u nastavi i grupnoj raspravi, seminarski rad, projektno istraživanje |
predavanje, seminarsko izlaganje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | primijeniti dobivene spoznaje na osmišljavanje programa intervencije | aktivnost studenata u nastavi i grupnoj raspravi, seminarski rad, projektno istraživanje |
predavanje, seminarsko izlaganje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | prosuditi vrijednost i doprinos predloženog programa | aktivnost studenata u nastavi i grupnoj raspravi, seminarski rad, projektno istraživanje |
Izrada finalnog izvješća, Pohađanje nastave, Praktični rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Izrada finalnog izvješća | 1 | 30% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Praktični rad | 1 | 70% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: praktični rad i izlaganje pojedinih dijelova PATH modela – 70 ocjenskih bodova, završni izvještaj: 30 ocjenskih bodova.
Skala je ocjenjivanja sljedeća
90-100% - odličan
80-89,99% - vrlo dobar
70-79,99% - dobar
60-69,99% - dovoljan
Primjer izračunavanja ocjene:
Formiranje ocjene:
3/6 bodova – svi zadaci su odrađeni i posvećena im je dužna pažnja, prepoznat je njihov značaj u za uradak
0 - neki zadaci nedostaju
6/12 bodova – odabrane teme, problemi, teorije su pomno birani, točni odnosno adekvatni
3/6 boda – postoje neke netočnosti ili potrebe da se prilagođavaju problemi, hipoteze, procesni modeli, a zbog nedovoljno ozbiljnog pristupa u ranijim fazama
0 - problem nije adekvatan, odabiru se krive teorije ili se u potpunosti izostave neke bitne točne teorije
1 bod – izlaganje je osmišljeno tako da svi relevantni elementi zadatka budu jasno prikazani i tvore logičnu cjelinu
0 - neki dijelovi nedostaju ili nisu logično prikazani
1 bod – pridržavanje vremena koje je dogovoreno odnosno 5 minuta za prva tri izlaganja i 15 minuta za četvrto izlaganje
0 bodova – prekratka (kraća od 2/7 minuta) i preduga (duža od 7/20 minuta)
*stranica sadrži 30 redova s po 60 znakova (1800 znakova), font je Times New Roman, 12, prored 1,5
Usmeni ispit – materijali su prezentacije s predavanja
Maksimalno je moguće ostvariti 100 bodova (%).
90-100% - odličan
80-89,99% - vrlo dobar
70-79,99% - dobar
60-69,99% - dovoljan
Obveze studenata
Buunk, A., Dijkstra, P., & Vugt, M. V. (2021). Applying Social Psychology (3rd ed.). SAGE Publications
Dodatna literatura:
Aronson, E. Wilson, T.D. i Akert, R.M. (2005). Socijalna psihologija. Zagreb: Mate
Brown, R. (2006). Grupni procesi:dinamika unutar i između grupa. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Hewstone, M. i Stroebe, H. (2002). Socijalna psihologija: europske perspektive. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Myers, D. (1993). Social psychology. New York:McGrew-Hill.
Semin, G.R. & Fiedler, K. (1996). Applied social psychology. SAGE Pubs.